وظیفه جامعه دانشگاهی تبین شرایط خاص کشور و تشویق مردم جهت حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای است

خانه خبرها

حجت‌الاسلام و المسمين کريمي‌تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، عنوان کرد: با  توجه به توطئه‌هاي پيچيده دشمنان در اين برهه از زمان،  وظيفه جامعه دانشگاهي تبين شرايط خاص کشور و تشويق مردم جهت حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي راي است.

      به گزارش روابط عمومي،  جلسه شوراي دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه و حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين جلسه، حجت‌الاسلام و المسمين کريمي‌تبار  نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام ضمن ابراز خرسندي از توفيق حضور در ميان جامعه دانشگاهي استان و تبريک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشتند: وجود اين بانوي مکرمه براي شناخت جايگاه زن از ديدگاه اسلام کافي است.

حجت‌الاسلام و المسمين کريمي‌تبار  ضمن اشاره به شأن و منزلت حضرت معصومه (س) و برکات حضور ايشان براي ايران و دنياي اسلام بيان داشتند: جايگاه والاي ايشان، نشانه معيار بودن تقوا در اسلام  و رد بحث جنسيت در ارزيابي افراد است.

نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به بيانات حضرت امير المومنين (ع) در خطبه دهم نهج البلاغه، گفت: اين بيانات در مورد اصحاب جمل و بصيرت ايشان در تشخيص فتنه ناکثين است، که مي‌تواند براي زمان حاضر نيز راهگشا باشد.

حجت‌الاسلام و المسمين کريمي‌تبار  با تشريح دستاوردهاي فراوان نظام اسلامي در حوزه‌هاي سياست داخلي  و خارجي، اظهار داشت: دشمنان با هدف سوء‌استفاده، ضمن ناديده گرفتن اين دستاوردها با استفاده از امکانات و ابزارهاي مختلف در حال بزرگنمايي مشکلات کشور با هدف ايجاد نارضايتي و  فراهم نمودن بستر درگيري داخلي هستند.

 نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به مبحث انتخابات، حضور حداکثري مردم را در  انتخابات 28 خرداد را با اهميت عنوان کرده و اظهار داشتند: دشمني نظام سلطه و آمريکا با نظام اسلامي، تنها به يک گروه سياسي اختصاص ندارد، بلکه هدف آنها تضعيف مجموعه نيروهاي وفادار به انقلاب اسلامي است.

حجت‌الاسلام و المسمين کريمي‌تبار، افزود: در اين برهه از زمان، وظيفه همه نيروهاي وفادار به نظام اسلامي، تشويق مردم به حضور حداکثري در انتخابات جهت خنثي‌سازي توطئه دشمنان و تحکيم بيش از پيش پايه‌هاي نظام اسلامي مي‌باشد.

 ايشان با اشاره به وجود کانديداهاي مختلف حاضر در صحنه انتخابات و وجود افراد توانمند در بين ايشان جهت حل مشکلات کشور با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود، بر نقش حياتي آحاد مختلف جامعه در اين برهه و پيچ تاريخي اشاره و بر حضور توام با بصيرت دراين زمينه تأکيد نمودند.

حجت‌الاسلام و المسمين کريمي‌تبار  با بيان اينکه، مشکلات کشور حل شدني است و فقط نيازمند حضور افراد با اراده در عرصه‌هاي کلان مديريتي است، اظهار داشت:  وظيفه جامعه دانشگاهي در اين مقطع مهم، تبيين شرايط کشور و تشويق مردم جهت حضور حداکثري در پاي صندوق‌هاي راي است.

 درابتداي اين جلسه دکتر علي اکبري رييس دانشگاه ايلام ضمن تبريک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)  و گراميداشت روز دختر، به رسالت دانشگاه در نظام جمهوي اسلامي اشاره کرد و  اظهار داشت: دانشگاه وظيفه تربيت عالمان متعهد و دانشمندان در طراز نظام اسلامي را برعهده دارد و توجه به ضرورت کسب معرفت و بينش اسلامي براي دانشجويان يک ضرورت است.

رئيس دانشگاه افزود: در اين راستا هماهنگي مطلوبي بين نهاد نمايندگي و مجموعه مديريتي دانشگاه ايلام وجود دارد، که زمينه تحقق اهداف محوله را فراهم کرده است.

دکتر علي‌اکبري با ارزيابي مثبت فعاليت‌هاي شوراي هم‌انديشي اساتيد دانشگاه، گفت:  فعاليت‌هاي خوب انجام شده در اين شورا، نشان دهنده هماهنگي مابين مديريت دانشگاه و نهاد نمايندگي به فعاليت‌هاي اساتيد و دانشجويان براي تربيت دانشجو در طراز نظام اسلامي است.

رئيس دانشگاه ايلام در پايان ضمن تقدير از زحمات مجموعه همکاران نهاد نمايندگي در دانشگاه‌هاي استان، ابراز اميدواري کردند که  با مشارکت همه عزيزان تصميمات درستي براي فصل انتخابات اتخاذ گردد.

درادامه اين نشست، حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان با بيان اينکه اقدامات و برنامه‌هاي انجام شده در دفاتر نهاد نمايندگي تأثير بسزايي در فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌ها داشته باشد، گفت: وجود ساختار متفاوت و متنوع دفاتر نهاد نمايندگي همچون: دفتر هم‌انديشي‌، گروه‌هاي معارف اسلامي، ستاد عمره و عتبات، دفتر ائمه جماعات، ستاد ازدواج دانشجويي،  دبيرخانه ستاد استاني فعاليت‌هاي قرآني و حضور در شوراي فرهنگي دانشگاه،  زمينه تاثيرگذاري مناسب در محيط دانشگاهي و جامعه نخبگاني را فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي ضمن قدرداني از جناب آقاي دکتر علي اکبري رياست دانشگاه ايلام و دکتر شيرخاني معاون  فرهنگي و اجتماعي، همکاري و هماهنگي اين عزيزان را در کسب موفقيت‌هاي حاصل شده نهاد نمايندگي مؤثر عنوان کردند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان در ادامه با اشاره برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا در 28 خرداد  و اهميت حضور حداکثري مردم در اين عرصه و نقشي که دفاتر نهاد نمايندگي و جامعه دانشگاهي در اين مقوله مي‌توانند ايفا کنند، اظهار کرد:  دفتر نهاد استاني، دفاتر نهاد در دانشگاه‌هاي استان و کانون‌هاي دانشجويي با توجه به وظيفه خطيري، که در اين زمينه دارند، مي‌توانند علاوه بر انجام بموقع و درست برنامه‌هاي گسترده‌اي که از سوي ستاد مرکزي محول گرديده، با استفاده از از فضاي مجازي و اطلاع‌رساني از طريق رسانه‌هاي رسمي در زمنيه دعوت مردم و دانشگاهيان به مشارکت حداکثري فعاليت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي، افزود: در اين راستا  تاکنون حدود 30 وبينار با  حضور اساتيد استاني، منطقه‌اي  و کشوري جهت اساتيد و دانشجويان عزيزبرگزار گرديده است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها