شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دانشجویان باید نقش آفرینی در جامعه را در دانشگاه‌ها بیاموزند

دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه معین  استان ایلام عنوان کرد: دانشجویان باید نقش آفرینی در جامعه را در دانشگاه‌ها بیاموزند، تا بتوانند حضور موثر و مفیدی در اجتماع داشته باشند.

  به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‌اکبری رئیس دانشگاه معین استان در سومین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان ایلام، که با محوریت «تقویت مهارت‌های دانشجویان و حرفه آموزی» به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران برگزار گردید، با بیان اینکه دانشجویان باید نقش آفرینی در جامعه را در دانشگاه‌ها بیاموزند،  بر جامعه‌پذیری دانشجویان از سوی دانشگاه‌ها و آماده‌سازی آنها برای حضور مؤثر و مفید در اجتماع تأکید کرد.

‌دکتر علی‌اکبری در ادامه خواستار هم‌افزایی و مشارکت کلیه مؤسسات و مراکز آموزش عالی جهت برگزاری دوره‌های تقویت مهارت‌های شغلی دانشجویان شد و بر استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه‌های استان برای تحقق این مهم تأکید کرد.

در ادامه جلسه، اعضای شورا به بحث و تبادل نظر پرداختند، که اهم مسائل حول محورهایی، شامل: مهارت محوری دانشگاه‌ها، به روز بودن سرفصل‌های دروس رشته‌های تحصیلی منطبق با نیاز بازار کار، رصد دانش آموختگان پس از فارغ‌التحصیلی، تلاش در جهت مشکل کارورزی در تعامل با ادارات و سازمان‌های دولتی، واگذاری کارآموزی به شرکت‌های دانش بنیان و آسیب شناسی دوره‌های کارآموزی و کارورزی مطرح گردید.