دانشجویان باید نقش آفرینی در جامعه را در دانشگاه‌ها بیاموزند

خانه خبرها

دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه معين  استان ايلام عنوان کرد: دانشجويان بايد نقش آفريني در جامعه را در دانشگاه‌ها بياموزند، تا بتوانند حضور موثر و مفيدي در اجتماع داشته باشند.

  به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه معين استان در سومين جلسه شوراي مديريت آموزش عالي استان ايلام، که با محوريت «تقويت مهارت‌هاي دانشجويان و حرفه آموزي» به ميزباني دانشگاه فني و حرفه‌اي دختران برگزار گرديد، با بيان اينکه دانشجويان بايد نقش آفريني در جامعه را در دانشگاه‌ها بياموزند،  بر جامعه‌پذيري دانشجويان از سوي دانشگاه‌ها و آماده‌سازي آنها براي حضور مؤثر و مفيد در اجتماع تأکيد کرد.

‌دکتر علي‌اکبري در ادامه خواستار هم‌افزايي و مشارکت کليه مؤسسات و مراکز آموزش عالي جهت برگزاري دوره‌هاي تقويت مهارت‌هاي شغلي دانشجويان شد و بر استفاده از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي دانشگاه‌هاي استان براي تحقق اين مهم تأکيد کرد.

در ادامه جلسه، اعضاي شورا به بحث و تبادل نظر پرداختند، که اهم مسائل حول محورهايي، شامل: مهارت محوري دانشگاه‌ها، به روز بودن سرفصل‌هاي دروس رشته‌هاي تحصيلي منطبق با نياز بازار کار، رصد دانش آموختگان پس از فارغ‌التحصيلي، تلاش در جهت مشکل کارورزي در تعامل با ادارات و سازمان‌هاي دولتي، واگذاري کارآموزي به شرکت‌هاي دانش بنيان و آسيب شناسي دوره‌هاي کارآموزي و کارورزي مطرح گرديد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها