شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هیأت رئیسه دانشگاه ایلام با دانشجویان برگزار گردید

بعد از وقفه‌ای دوساله به علت شیوع پدیده کووید 19 و همزمان با حضوری شدن آموزش در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه ایلام، اولین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه با دانشجویان؛ صبح امروز در محل سالن آیت‌اله حیدری برگزار گردید.

     به گزارش روابط عمومی، در این نشست، دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام با ابراز خرسندی به جهت حضور در جمع پرشور دانشجویان، به روند حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: علیرغم فرصت کم و وجود مشکلات متعدد، همکاران اینجانب با برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی، به نحوی شایسته امکان حضوری شدن تمام مقاطع تحصیلی و اسکان دانشجویان را فراهم کردند.

سرپرست دانشگاه، ماه رمضان را یک فرصت کم‌نظیر برای خودسازی و تزکیه نفس دانست و بیان داشت: خداوند متعال بعضی زمان‌ها، همچون ماه مبارک رمضان را برای حرکت سریع انسان در کسب کمالات انسانی مورد توجه ویژه قرار داده است.

دکتر علی‌محمدی همزمانی حضوری شدن آموزش و ماه مبارک رمضان را یک فرصت خوب برای خودسازی دانشجویان عنوان کرد و اظهار داشت: ایام جوانی  بهترین فرصت برای تحول است و ماه مبارک رمضان بستر مناسبی برای این تحول می‌باشد.

سرپرست دانشگاه، با اشاره به لزوم استفاده از فرصت‌ها، گفت: امام علی (ع) در ضرورت استفاده از فرصت‌ها فرموده‌اند: «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیر؛ فرصت‌های نیک را غنیمت بشمرید؛ زیرا فرصت‌ها مثل ابر بهاری زودگذر هستند». در این زمینه به دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم، که برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند. از دیگر سفارشات در این خصوص، مشورت با اساتید، فراگیری مطلوب دروس آموزشی، اهتمام در پژوهش و تلاش برای انجام فعالیت‌های سالم و مفید فوق برنامه در قالب برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی است.

دکتر علی‌محمدی در ادامه به مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه اسلامی شدن دانشگاه‌ها پرداخت و بیان داشت: دانشگاه اسلامی یعنی التزام به علم همراه با عمل، که تحقق آن باعث می‌شود، دانشگاه به کانون مولد فکر، اندیشه، امنیت، اقتدار و ثروت مادی و معنوی تبدیل گردد و مدیرانی شایسته و در تراز انقلاب اسلامی را برای آینده تحویل جامعه دهد.

در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با خوش آمدگویی به دانشجویان و تبریک ایام ماه مبارک رمضان، به اهمیت جایگاه علم در اسلام پرداخت و تأکید کرد: حدیث «العِلمُ سُلطان، علم اقتدار است»، بهترین تبیین جایگاه والای علم است و لذا انسان با بهره‌گیری از علم می‌تواند صاحب  قدرت و نفوذ شود و همچنین بر طبیعت تسلط پیدا کرده و ضمن استفاده از مواهب خدادادی آن، در زمینه مراودات اجتماعی نیز با عزت زندگی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌راد حضور دانشجویان در دانشگاه را نشانه امید و نشاط دانست و ابراز امیدواری کرد در قالب گفتمان دانشجویی و با اهتمام به خردورزی شاهد فعالیت‌ و انجام برنامه‌های فاخر از سوی دانشجویان در سطح دانشگاه باشیم.

در ادامه دکتر شیری معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه، دگتر کوخایی زاده معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی و دکتر شکری معاون دانشجویی توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های حوزه مربوطه ارائه دادند و سپس دانشجواین به بیان سئوالات و نظرات خود پرداختند و دکتر علی‌محمدی و اعضای هیأت رئیسه نیز به صورت مبسوط پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.

 

نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با دانشجويان برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با دانشجويان برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با دانشجويان برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با دانشجويان برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با دانشجويان برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با دانشجويان برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با دانشجويان برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با دانشجويان برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با دانشجويان برگزار گرديد نشست هيأت رئيسه دانشگاه ايلام با دانشجويان برگزار گرديد