شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اجلاسیه دانشگاهیان کنگره 3000 شهید استان ایلام در دانشگاه ایلام برگزار گردید

با حضور دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام، اجلاسیه دانشگاهیان کنگره 3000 شهید استان ایلام، صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، اجلاسیه دانشگاهیان کنگره 3000 شهید استان ایلام، با حضور دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام و رئیس کمیته علمی و پژوهشی کنگره، حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول  دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، دکتر ویسه سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی در دانشگاهها، دکتر ملکی مسئول بسیج اساتید استان و مهندس شربی نیازی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

در این نشست، دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی، دقت و سنجش همه جوانب، این کنگره در شأن شهدای عزیزمان برگزار شود، اظهار داشت: خدمت به شهدا لیاقت می‌خواهد و هر کسی توان کسب این افتخار را ندارد. بی شک شهدا، که از حیات واقعی برخوردارند، به ما نیازی ندارند، بلکه این مائیم که به شهدا، به ترویج باورها و افکار بلند آنها در جامعه اسلامی و بویژه در میان دانشگاهیان نیاز داریم.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه سیره شهدا دایره‌المعارفی از معارف گرانبها است، گفت: استفاده و بهره کافی از سیره شهدا منوط به داشتن اخلاص و برقراری ارتباط مستمر ذهنی و قلبی و داشتن اتصال معنوی با آن عزیزان است.

سرپرست دانشگاه ایلام سیره شهدا را یک سرمایه ارزشمند برای معرفی ارزش‌های انقلابی و اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: زندگینامه تعدادی از شهدا در قالب کتاب‌هایی فاخر به زبان‌های خارجی ترجمه شده و در برخی از کشورهای خارجی توزیع و با استقبال فراوان مخاطبان در اختیار علاقمندان قرار گرفته، که این امر نشان از ارزشمندی سیره شهدا دارد.

دکتر علی‌محمدی در پایان سخنان خود با اشاره به زمان اندک باقیمانده تا برگزاری اجلاسیه، خواستار تعیین و معرفی نماینده از طرف دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان به دبیرخانه کنگره برای هماهنگی بیشتر و تسهیل در  روند کارها شد و اظهار امیدواری کرد، که با بکارگیری تدابیر لازم، اجلاسیه مذکور به صورت باشکوه و در شأن شهدا برگزار گردد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با  بیان اینکه عظمت شهدا را باید با استفاده از شگردهای متنوع و ابزاهای نوین به نسل جوان منتقل کرد، خواستار اهتمام ویژه دست اندرکاران برگزاری کنگره 3000 شهید استان ایلام به این موضوع شد.

در این نشست همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام به مقام شامخ شهدا در نزد خداوند اشاره کرد و تأکید کرد، با توجه به این جایگاه، قطعاً اهتمام در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اجر عظیمی دارد و لذا ما باید با تمامی توان در روند برگزاری این کنگره همکاری کنیم، تا بتوانیم از توجه شهدا بهره‌مند شویم.

در ادامه دکتر صید مهدی ویسه سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با بیان اینکه سراسر زندگی شهداء افتخار و عزت است، اظهار کرد: این افتخار و عزت به واسطه شجاعت، آزادگی، تقوا و اخلاص و تأسی از سیره سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به دست آمده و باعث جاودانگی آنان در تاریخ شده است.

دکتر ویسه، افزود: سیره شهدا بهترین الگو برای آحاد مردم و بخصوص دانشگاهیان است و لذا باید سعی کنیم با وارد کردن دانشجویان در روند اجرای برنامه‌ها، زمینه انتقال معارف مندرج در سیره شهدا را به آنان بعمل آوریم.

در ادامه حاضرین در این جلسه به بیان نظرات و پیشنهادت مورد نظر خود پرداختند، که اهم مسائل حول محورهایی، شامل: تبلیغات گسترده در فضای مجازی، استفاده از قالب‌های هنری برای معرفی سیره شهدا، استفاده از ظرفیت هنرمندان در برگزاری کنگره، سرعت عمل در انجام امور، دعوت مقامات رده بالای سیاسی و نظامی در روز برگزاری کنگره و اخذ تدابیر لازم برای استفاده نسل جوان از محتوای آثار این کنگره مطرح گردید.

 

 

 

اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد