اجلاسیه دانشگاهیان کنگره 3000 شهید استان ایلام در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام  در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

با حضور دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام، اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام، صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، اجلاسيه دانشگاهيان کنگره 3000 شهيد استان ايلام، با حضور دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام و رئيس کميته علمي و پژوهشي کنگره، حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول  دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي‌راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، دکتر ويسه سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، رؤساي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان، مسئولان دفاتر نهاد نمايندگي در دانشگاهها، دکتر ملکي مسئول بسيج اساتيد استان و مهندس شربي نيازي مسئول ناحيه بسيج دانشجويي صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين نشست، دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام با بيان اينکه بايد با برنامه‌ريزي، دقت و سنجش همه جوانب، اين کنگره در شأن شهداي عزيزمان برگزار شود، اظهار داشت: خدمت به شهدا لياقت مي‌خواهد و هر کسي توان کسب اين افتخار را ندارد. بي شک شهدا، که از حيات واقعي برخوردارند، به ما نيازي ندارند، بلکه اين مائيم که به شهدا، به ترويج باورها و افکار بلند آنها در جامعه اسلامي و بويژه در ميان دانشگاهيان نياز داريم.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه سيره شهدا دايره‌المعارفي از معارف گرانبها است، گفت: استفاده و بهره کافي از سيره شهدا منوط به داشتن اخلاص و برقراري ارتباط مستمر ذهني و قلبي و داشتن اتصال معنوي با آن عزيزان است.

سرپرست دانشگاه ايلام سيره شهدا را يک سرمايه ارزشمند براي معرفي ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي عنوان کرد و اظهار داشت: زندگينامه تعدادي از شهدا در قالب کتاب‌هايي فاخر به زبان‌هاي خارجي ترجمه شده و در برخي از کشورهاي خارجي توزيع و با استقبال فراوان مخاطبان در اختيار علاقمندان قرار گرفته، که اين امر نشان از ارزشمندي سيره شهدا دارد.

دکتر علي‌محمدي در پايان سخنان خود با اشاره به زمان اندک باقيمانده تا برگزاري اجلاسيه، خواستار تعيين و معرفي نماينده از طرف دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان به دبيرخانه کنگره براي هماهنگي بيشتر و تسهيل در  روند کارها شد و اظهار اميدواري کرد، که با بکارگيري تدابير لازم، اجلاسيه مذکور به صورت باشکوه و در شأن شهدا برگزار گردد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان با  بيان اينکه عظمت شهدا را بايد با استفاده از شگردهاي متنوع و ابزاهاي نوين به نسل جوان منتقل کرد، خواستار اهتمام ويژه دست اندرکاران برگزاري کنگره 3000 شهيد استان ايلام به اين موضوع شد.

در اين نشست همچنين حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي‌راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام به مقام شامخ شهدا در نزد خداوند اشاره کرد و تأکيد کرد، با توجه به اين جايگاه، قطعاً اهتمام در زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا اجر عظيمي دارد و لذا ما بايد با تمامي توان در روند برگزاري اين کنگره همکاري کنيم، تا بتوانيم از توجه شهدا بهره‌مند شويم.

در ادامه دکتر صيد مهدي ويسه سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه با بيان اينکه سراسر زندگي شهداء افتخار و عزت است، اظهار کرد: اين افتخار و عزت به واسطه شجاعت، آزادگي، تقوا و اخلاص و تأسي از سيره سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) به دست آمده و باعث جاودانگي آنان در تاريخ شده است.

دکتر ويسه، افزود: سيره شهدا بهترين الگو براي آحاد مردم و بخصوص دانشگاهيان است و لذا بايد سعي کنيم با وارد کردن دانشجويان در روند اجراي برنامه‌ها، زمينه انتقال معارف مندرج در سيره شهدا را به آنان بعمل آوريم.

در ادامه حاضرين در اين جلسه به بيان نظرات و پيشنهادت مورد نظر خود پرداختند، که اهم مسائل حول محورهايي، شامل: تبليغات گسترده در فضاي مجازي، استفاده از قالب‌هاي هنري براي معرفي سيره شهدا، استفاده از ظرفيت هنرمندان در برگزاري کنگره، سرعت عمل در انجام امور، دعوت مقامات رده بالاي سياسي و نظامي در روز برگزاري کنگره و اخذ تدابير لازم براي استفاده نسل جوان از محتواي آثار اين کنگره مطرح گرديد.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها