شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سرپرست دانشگاه ایلام: بصیرت نیاز کنونی جامعه ایران اسلامی است

دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام، گفت:  همواره امکان شکل‌گیری فتنه به بهانه‌های مختلف وجود دارد، لذا بصیرت برای تشخیص حق از باطل، نیاز کنونی جامعه ایران اسلامی است.

   به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام در جلسه معرفت‌افزایی «از بصیرت انقلابی تا مکتب شهید سلیمانی» که با سخنرانی سردار سنایی راد معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح  صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید، با اشاره به همزمانی سه مناسبت مهم ایام فاطمیه دوم، حماسه نهم دی و سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: وجه مشترک این سه رویداد تاریخی، بصیرت‌افزایی است.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به اهمیت یوم الله نهم دی، گفت: حماسه نهم دی نشان داد، بصیرت مردم ما از بسیاری از خواص بیشتر است. با اینکه باید بصیرت و معرفت خواص بیشتر باشد، اما به جهت اینکه منافع شخصی، منافع حزبی و سایر مطامع  دنیوی برای برخی از آنان ارجحیت دارد، در میدان عمل از سیل خروشان مردم جا می‌مانند.

سرپرست دانشگاه ایلام با اشاره به طرح گزاره «میدان – دیپلماسی»، از طرف بعضی خواص جامعه، اظهار داشت: بعضی‌ها با طرح این موضوع فضا را غبارآلود کردند، اما شهادت سردار سلیمانی باعث شد، که مردم آگاه‌تر شده و همگرایی آنان بیشتر گردد و با بصیرت فتنه جدید را شناسایی کنند.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) شهید راه دفاع از حریم ولایت هستند، یادآور شد: بعد از رحلت رسول خدا (ص) با عهدشکنی بعضی از خواص، ولایت امام علی (ع) با چالش روبرو شد و حضرت زهرا (س)  علیرغم مدت کمی که در قید حیات بودند، با مجاهدت و استفاده از دو روش رفتاری و گفتاری به ایجاد بصیرت در بین مردم پرداخت و از امامت و ولایت حضرت علی (ع) دفاع کرد.  

سرپرست دانشگاه ایلام با اشاره وصیت حضرت زهرا (س) به امام علی (ع) مبنی بر خاکسپاری جسد مبارکش بصورت مخفیانه، اظهار داشت: اگر عاشورا اسلام را نجات داد، تلاش‌های حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت، موضوع امامت ائمه را زنده نگه داشت.

دکتر علی‌محمدی، بصیرت را نیاز کنونی جامعه ایران اسلامی دانست و بیان داشت: باید توجه داشته باشیم، که همواره امکان شکل‌گیری فتنه‌ای جدید به بهانه‌های مختلف وجود دارد، لذا باید تلاش کرد، با استفاده از آموزه‌های اهل بیت‌ علیهم‌السلام بر معرفت خود افزود، تا در دام فتنه نیفتاد و حق را از باطل تشخیص داد.

سرپرست دانشگاه، افزود: امام علی (ع) در تعریف انسان بصیر می‌فرماید: «کسی که بشنود و روی شنیده‌ها تفکر کند، بصیر است». اما انسان‌ها متأسفانه خیلی اوقات بدون فکر و تأمل، تحت تأثیر سخنان دیگران قرار می‌گیرند و لذا فضا برای فتنه‌گران مهیا می‌شود.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد فضای احساسی بر دانشگاه‌ها حاکم شود، اظهار داشت: هدف دشمن این است، که تفکر  و استدلال محوری از دانشگاه‌ها دور شود و فضای احساسی حاکم گردد، تا بتواند اهداف خود را پیش ببرد.

سرپرست دانشگاه، تصریح کرد: اگر استدلال در کانون توجه دانشگاهیان قرار گیرد، حقایق روشن می‌شود و دشمن به اهداف خود دست پیدا نمی‌کند.