سرپرست دانشگاه ایلام: بصیرت نیاز کنونی جامعه ایران اسلامی است

خانه خبرها

دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام، گفت:  همواره امکان شکل‌گيري فتنه به بهانه‌هاي مختلف وجود دارد، لذا بصيرت براي تشخيص حق از باطل، نياز کنوني جامعه ايران اسلامي است.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام در جلسه معرفت‌افزايي «از بصيرت انقلابي تا مکتب شهيد سليماني» که با سخنراني سردار سنايي راد معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح  صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد، با اشاره به همزماني سه مناسبت مهم ايام فاطميه دوم، حماسه نهم دي و سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سليماني، اظهار داشت: وجه مشترک اين سه رويداد تاريخي، بصيرت‌افزايي است.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به اهميت يوم الله نهم دي، گفت: حماسه نهم دي نشان داد، بصيرت مردم ما از بسياري از خواص بيشتر است. با اينکه بايد بصيرت و معرفت خواص بيشتر باشد، اما به جهت اينکه منافع شخصي، منافع حزبي و ساير مطامع  دنيوي براي برخي از آنان ارجحيت دارد، در ميدان عمل از سيل خروشان مردم جا مي‌مانند.

سرپرست دانشگاه ايلام با اشاره به طرح گزاره «ميدان – ديپلماسي»، از طرف بعضي خواص جامعه، اظهار داشت: بعضي‌ها با طرح اين موضوع فضا را غبارآلود کردند، اما شهادت سردار سليماني باعث شد، که مردم آگاه‌تر شده و همگرايي آنان بيشتر گردد و با بصيرت فتنه جديد را شناسايي کنند.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه حضرت زهرا (س) شهيد راه دفاع از حريم ولايت هستند، يادآور شد: بعد از رحلت رسول خدا (ص) با عهدشکني بعضي از خواص، ولايت امام علي (ع) با چالش روبرو شد و حضرت زهرا (س)  عليرغم مدت کمي که در قيد حيات بودند، با مجاهدت و استفاده از دو روش رفتاري و گفتاري به ايجاد بصيرت در بين مردم پرداخت و از امامت و ولايت حضرت علي (ع) دفاع کرد.  

سرپرست دانشگاه ايلام با اشاره وصيت حضرت زهرا (س) به امام علي (ع) مبني بر خاکسپاري جسد مبارکش بصورت مخفيانه، اظهار داشت: اگر عاشورا اسلام را نجات داد، تلاش‌هاي حضرت زهرا (س) در دفاع از حريم ولايت، موضوع امامت ائمه را زنده نگه داشت.

دکتر علي‌محمدي، بصيرت را نياز کنوني جامعه ايران اسلامي دانست و بيان داشت: بايد توجه داشته باشيم، که همواره امکان شکل‌گيري فتنه‌اي جديد به بهانه‌هاي مختلف وجود دارد، لذا بايد تلاش کرد، با استفاده از آموزه‌هاي اهل بيت‌ عليهم‌السلام بر معرفت خود افزود، تا در دام فتنه نيفتاد و حق را از باطل تشخيص داد.

سرپرست دانشگاه، افزود: امام علي (ع) در تعريف انسان بصير مي‌فرمايد: «کسي که بشنود و روي شنيده‌ها تفکر کند، بصير است». اما انسان‌ها متأسفانه خيلي اوقات بدون فکر و تأمل، تحت تأثير سخنان ديگران قرار مي‌گيرند و لذا فضا براي فتنه‌گران مهيا مي‌شود.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه دشمن مي‌خواهد فضاي احساسي بر دانشگاه‌ها حاکم شود، اظهار داشت: هدف دشمن اين است، که تفکر  و استدلال محوري از دانشگاه‌ها دور شود و فضاي احساسي حاکم گردد، تا بتواند اهداف خود را پيش ببرد.

سرپرست دانشگاه، تصريح کرد: اگر استدلال در کانون توجه دانشگاهيان قرار گيرد، حقايق روشن مي‌شود و دشمن به اهداف خود دست پيدا نمي‌کند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها