شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم «بزرگداشت سرداران آسمانی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس» در دانشگاه ایلام برگزار شد

با هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، بسیج دانشجویی و هیأت حضرت علی‌اکبر (ع)، مراسم «بزرگداشت سرداران آسمانی، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس» با حضور دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر بازوند مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام، اعضای هیأت رئیسه، رؤسای دانشکده‌ها، مدیران، جمع زیادی از اعضای هیأت علمی و کارکنان و تعدادی از دانشجویان خارجی، صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، در این مراسم دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام با بیان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، دارای ویژگی‌های شاخص متعددی در حوزه‌های نظامی، سیاسی و اخلاقی بود، اظهار داشت: از میان تمام ویژگی‌های شهید سلیمانی، دو ویژگی «اخلاص» و «ولایتمداری»، به آن سرباز فداکار اسلام و ایران عظمت داد و به عنوان مرد میدان، الگوی همه آزادیخواهان و عدالتخواهان جهان شد.

دکتر علی‌محمدی، افزود: علیرغم همه خدماتی، که سپهبد سلیمانی در دوران دفاع مقدس، در مرزهای شرقی و سپاه قدس ارائه داده بود، اما تا مدتها گمنام بود و با گمنامی در میدان جهاد و مبارزه حاضر می‌شد.

سرپرست دانشگاه، با بیان اینکه در قیامت عمل را بر اساس اخلاص و معرفت می‌سنجند، گفت: امام علی (ع) بالاترین درجه معرفت و اخلاص را داشتند و به همین دلیل، «میزان اعمال» محسوب می‌شوند.

دکتر علی‌محمدی ولایتمداری را ویژگی برجسته دیگر شهید سلیمانی دانست و بیان داشت: شهید سلیمانی، ولایتمداری قوی و صدیق بود، که هم در مقام نظر و هم در مقام عمل آن را به اثبات رساند.

سرپرست دانشگاه ایلام، افزود: تواضع و اطاعت محض سپهبد سلیمانی از مقام ولایت، باعث عنایت خاص خداوند به ایشان شد و امروز جهان و ایران، همه به نیکی از او یاد می‌کنند.

دکتر علی‌محمدی حرکت در مسیری غیر از مسیر ولایت را بیراهه دانست و گفت: اگر اعمال ما در مسیر ولایت باشد به نتیجه مثبت ختم می‌شود، اما اگر با ولایت زاویه پیدا کردیم، به بیراهه خواهیم رفت و هیچ نتیجه‌ای عاید ما نخواهد شد.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، با اشاره به جایگاه مالک اشتر در تاریخ اسلام، بیان داشت: بعد از شهادت ناجوانمردانه مالک اشتر توسط امویان، امام علی (ع) درباره ایشان فرمود: «خدا مالک را جزاى خیر دهد و چگونه مالکی، که اگر کوه بود کوهى عظیم و بزرگ بود، و اگر سنگ بود سنگى سخت بود، آگاه باشید بخدا سوگند؛ مرگ تو اى مالک جهانى را ویران و جهانى را شاد مى‌سازد».

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد، افزود: سپهبد حاج قاسم سلیمانی با شجاعت و استقامت مجاهدت‌های طاقت‌فرسایی برای امت اسلامی انجام دادند و با تمام توان از حرم‌ها و حریم‌های زیادی دفاع کردند و بواقع  مالک اشتر امت اسلامی در عصر حاضر بودند، لذا سخنان حماسی امام علی (ع) در خصوص شهادت مالک اشتر را می‌توان درباره شهید سلیمانی هم تعبیر کرد.

در ادامه مراسم دکتر علی اصغر شریفی‌راد عضو هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی، با بیان اینکه در مراسم حج تمتع سال 1370 افتخار همراهی با شهید حاج قاسم سلیمانی را داشته است، اظهار داشت: شهید سلیمانی بیش از حد تصور متواضع بود و علیرغم جایگاهی که داشت، تمام سعی‌اش بر آن بود، که به همه کاروانیان به هر شکل ممکنی کمک کند. چنانکه مثل یک فرزند در خدمت پیرمردان و پیرزنان کاروان بود و کارهای آنها را انجام می‌داد.

دکتر شریفی‌راد، افزود: در آن روزها، نیروهای امنیتی و نظامی عربستان با آوردن سلاح‌های سنگین قصد داشتند با وحشت و ارعاب مابین زائرین و بعثه مقام معظم رهبری فاصله بیندازند، اما حاج قاسم با ذکر نام فاطمه زهرا (س) با شجاعت از میان نیروهای سعودی عبور کرد و ابهت آنان را شکست.

عضو هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با اشاره به خدمات سپهبد سلیمانی در طول سالیان متمادی اداره جبهه مقاومت، بیان داشت: قبلاً به دلایل مختلف، مابین گروه‌های مبارز فلسطینی اختلاف وجود داشت، اما حاج قاسم با درایت توانست به اختلافات آنان پایان داده و جبهه واحدی را در برابر رژیم صهیونیستی شکل دهد.

 دکتر شریفی‌راد، یادآور شد: با نبوغ نظامی، حضور مستمر و تلاش شبانه‌روزی شهید سلیمانی بود، که امروز عمق نفوذ راهبردی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه وصل شده و دشمن از مهار قدرت جمهوری اسلامی ناامید گردیده است.

در این مراسم همچنین دکتر بازوند مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام  با تمجید از شخصیت انقلابی دکتر علی‌محمدی، برای ایشان در پیشبرد امور دانشگاه ایلام آرزوی موفقیت کرد و سپس به روند شکل‌گیری انقلاب‌ها در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: معمولاً انقلاب‌ها در تاریخ به علل تک بعدی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماهی شکل ‌می‌گیرند، اما انقلاب اسلامی یک انقلاب چند بعدی است و لذا با سایر انقلاب‌ها متفاوت است، چنانکه  خانم تدا اساکچپول بعنوان یک صاحب نظر جهانی در حوره انقلاب شناسی، بر آن تأکید کرده است.

دکتر بازوند با بیان اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی از درون مکتب انقلاب اسلامی و مکتب اسلام، روییده است، گفت: اخلاص، صداقت، آرمانگرایی، فداکاری، شجاعت و عملگرایی، ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی بود، که همه مردم ایران و بخصوص جوانان می‌توانند بعنوان یک الگو از آن شهید والامقام پیروی کنند.

در ادامه سید حیدر خراسانی دانشجوی عراقی کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام، توضیحاتی را درباره ارادت مردم عراق به حاج قاسم سلیمانی ارائه داد و سپس نماینده بسیج دانشجویی، بیانیه دانشجویان بسیجی دانشگاه‌‌های استان ایلام به مناسبت دومین سالروز شهادت سپهبد سلیمانی را قرائت کرد.

در پایان این مراسم با اهداء هدیه و لوح تقدیر از اعضای هیأت علمی و کارکنان ایثارگر دانشگاه تقدیر بعمل آمد.

 

مراسم «بزرگداشت سرداران آسماني شهيدان حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس» در دانشگاه ايلام برگزار شد مراسم «بزرگداشت سرداران آسماني شهيدان حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس» در دانشگاه ايلام برگزار شد مراسم «بزرگداشت سرداران آسماني شهيدان حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس» در دانشگاه ايلام برگزار شد مراسم «بزرگداشت سرداران آسماني شهيدان حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس» در دانشگاه ايلام برگزار شد مراسم «بزرگداشت سرداران آسماني شهيدان حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس» در دانشگاه ايلام برگزار شد مراسم «بزرگداشت سرداران آسماني شهيدان حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس» در دانشگاه ايلام برگزار شد مراسم «بزرگداشت سرداران آسماني شهيدان حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس» در دانشگاه ايلام برگزار شد مراسم «بزرگداشت سرداران آسماني شهيدان حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس» در دانشگاه ايلام برگزار شد مراسم «بزرگداشت سرداران آسماني شهيدان حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس» در دانشگاه ايلام برگزار شد مراسم «بزرگداشت سرداران آسماني شهيدان حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس» در دانشگاه ايلام برگزار شد مراسم «بزرگداشت سرداران آسماني شهيدان حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس» در دانشگاه ايلام برگزار شد