شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تشریح روند برگزاری پویش قرآنی «در بهشت» در دانشگاه‌های استان ایلام

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام عنوان کرد: پویش قرآنی «در بهشت»  در هشت محور و در قالب‌های متنوع  همزمان با سراسر کشور در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان  در حال برگزاری است.

  به گزارش روابط عمومی و به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «غلامرضا غیاثی» اظهار کرد: رسالت اصلی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها توسعه و تعمیق باورهای دینی، گسترش اعتقادات مذهبی، آموزش‌های بنیادی و اساسی در حوزه دینی و اقدامات و فعالیت هایی با رویکرد دینی و فرهنگی است.

دکتر غیاثی با بیان اینکه مخاطبان دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها در وهله اول دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی و در مرحله دوم اساتید گرانقدر و در مرحله سوم کارکنان دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: رویکردهای اساسی فعالیت دفاتر نهاد رهبری رویکرد دینی و فرهنگی است که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزهای مختلف آموزشی اردوی ، رسانه‌ای و تبلیغ دینی انجام شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام گفت: این فعالیت‌ها در شرایط خاصی مانند ماه مبارک رمضان ساماندهی می‌شود و در قالب طرح‌هایی مانند ضیافت اندیشه اساتید، ضیافت اندیشه دانشجویان در سال‌های گذشته به صورت حضوری برگزار شد، اما امسال به دلیل شرایط کرونایی بیشتر این فعالیت‌ها در بستر رسانه‌ای و فضای مجازی برگزار خواهد شد.

دکتر غیاثی مسابقه حفظ و مفاهیم آیات مبارکه قرآن کریم، شرکت در دوره آموزش‌های مجازی، مسابقه قرآنی ترجمه نمایشنامه‌ای " طنین وحی" ، مسابقه عهدنامه حضرت امیر علیه‌السلام خطاب به مالک اشتر " منشور حکومت علوی"، رزمایش مواسات _ 1400، تولیدات رسانه‌ای، صوتی - تصویری، فعالیت‌های مکمل کلاس‌های معارف و بخش ویژه همکاران نهادی  را محورهای این پویش اعلام کرد و گفت: فراخوان این برنامه در سامانه‌های مجازی تمام دانشگاه‌ها و دفاتر نهاد قرار داده شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام  با بیان اینکه ارسال اثر در این جشنواره با ثبت‌نام در سایت و از طریق شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر است، گفت: بنابراین لازم است درخواست کنندگان با انتخاب هشتک #در_بهشت و ارسال اثر و مشخصات خود ( نام، نام خانوادگی، شماره همراه، استان، شهر، دانشگاه) به آیدی @dar_behesht اقدام کنند.

دکتر غیاثی درباره قالب‌های پیشنهادی دریافت آثار ارسالی، اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند در قالب‌های گرافیک (تلخیص و معرفی کتاب، عکس،  پوستر، عکس نوشته، کاریکاتور)، مکتوبات (حوزه ادبیات، شعر، طنز، داستان و ...، کتاب، یادداشت و گزارش‌های تحلیلی، مصاحبه با اساتید و نخبگان، پست در شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها، ارسال گزارش فعالیت‌های پویش)، صوتی (پادکست، کتاب صوتی) و رسانه ویدیویی (موش گرافی، فیلم کوتاه و سخنرانی کوتاه TEDمذهبی و... ، نماهنگ) در این پویش شرکت کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام  یادآور شد: علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره پویش ملی در بهشت می توانند به آدرس سایت به نشانی http://darbehesht.ecnahad.ir  و یا سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به آدرس http://www.nahad.ir  مراجعه نمایند.

دکتر غیاثی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها خواست برای تقویت بارمعنوی و فرهنگی و برخورداری از امتیازات طرح از طریق سامانه‌های تعریف شده به پویش ملی در بهشت بپیوندند و  در فعالیت‌های این طرح شرکت کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام ابراز امیدواری کرد دانشگاهیان عزیز در این راستا همراهی و همفکری و فعالیت داشته باشند و از فرصت ماه مبارک رمضان برای افزایش بار معنوی خود از اجرای این طرح بهره‌مند شوند.