تشریح روند برگزاری پویش قرآنی «در بهشت» در دانشگاه‌های استان ایلام

خانه خبرها

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام عنوان کرد: پويش قرآني «در بهشت»  در هشت محور و در قالب‌هاي متنوع  همزمان با سراسر کشور در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي استان  در حال برگزاري است.

  به گزارش روابط عمومي و به نقل از ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر «غلامرضا غياثي» اظهار کرد: رسالت اصلي دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها توسعه و تعميق باورهاي ديني، گسترش اعتقادات مذهبي، آموزش‌هاي بنيادي و اساسي در حوزه ديني و اقدامات و فعاليت هايي با رويکرد ديني و فرهنگي است.

دکتر غياثي با بيان اينکه مخاطبان دفاتر نهاد در دانشگاه‌ها در وهله اول دانشجويان در تمام مقاطع تحصيلي و در مرحله دوم اساتيد گرانقدر و در مرحله سوم کارکنان دانشگاه‌ها است، تصريح کرد: رويکردهاي اساسي فعاليت دفاتر نهاد رهبري رويکرد ديني و فرهنگي است که بر اساس مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حوزهاي مختلف آموزشي اردوي ، رسانه‌اي و تبليغ ديني انجام شده است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام گفت: اين فعاليت‌ها در شرايط خاصي مانند ماه مبارک رمضان ساماندهي مي‌شود و در قالب طرح‌هايي مانند ضيافت انديشه اساتيد، ضيافت انديشه دانشجويان در سال‌هاي گذشته به صورت حضوري برگزار شد، اما امسال به دليل شرايط کرونايي بيشتر اين فعاليت‌ها در بستر رسانه‌اي و فضاي مجازي برگزار خواهد شد.

دکتر غياثي مسابقه حفظ و مفاهيم آيات مبارکه قرآن کريم، شرکت در دوره آموزش‌هاي مجازي، مسابقه قرآني ترجمه نمايشنامه‌اي " طنين وحي" ، مسابقه عهدنامه حضرت امير عليه‌السلام خطاب به مالک اشتر " منشور حکومت علوي"، رزمايش مواسات _ 1400، توليدات رسانه‌اي، صوتي - تصويري، فعاليت‌هاي مکمل کلاس‌هاي معارف و بخش ويژه همکاران نهادي  را محورهاي اين پويش اعلام کرد و گفت: فراخوان اين برنامه در سامانه‌هاي مجازي تمام دانشگاه‌ها و دفاتر نهاد قرار داده شده است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام  با بيان اينکه ارسال اثر در اين جشنواره با ثبت‌نام در سايت و از طريق شبکه‌هاي اجتماعي امکان‌پذير است، گفت: بنابراين لازم است درخواست کنندگان با انتخاب هشتک #در_بهشت و ارسال اثر و مشخصات خود ( نام، نام خانوادگي، شماره همراه، استان، شهر، دانشگاه) به آيدي @dar_behesht اقدام کنند.

دکتر غياثي درباره قالب‌هاي پيشنهادي دريافت آثار ارسالي، اظهار کرد: علاقمندان مي‌توانند در قالب‌هاي گرافيک (تلخيص و معرفي کتاب، عکس،  پوستر، عکس نوشته، کاريکاتور)، مکتوبات (حوزه ادبيات، شعر، طنز، داستان و ...، کتاب، يادداشت و گزارش‌هاي تحليلي، مصاحبه با اساتيد و نخبگان، پست در شبکه‌هاي اجتماعي، پيام رسان‌ها، ارسال گزارش فعاليت‌هاي پويش)، صوتي (پادکست، کتاب صوتي) و رسانه ويديويي (موش گرافي، فيلم کوتاه و سخنراني کوتاه TEDمذهبي و... ، نماهنگ) در اين پويش شرکت کنند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام  يادآور شد: علاقمندان جهت دريافت اطلاعات بيشتر درباره پويش ملي در بهشت مي توانند به آدرس سايت به نشاني http://darbehesht.ecnahad.ir  و يا سايت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري به آدرس http://www.nahad.ir  مراجعه نمايند.

دکتر غياثي از دانشجويان، اساتيد و کارکنان دانشگاه‌ها خواست براي تقويت بارمعنوي و فرهنگي و برخورداري از امتيازات طرح از طريق سامانه‌هاي تعريف شده به پويش ملي در بهشت بپيوندند و  در فعاليت‌هاي اين طرح شرکت کنند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام ابراز اميدواري کرد دانشگاهيان عزيز در اين راستا همراهي و همفکري و فعاليت داشته باشند و از فرصت ماه مبارک رمضان براي افزايش بار معنوي خود از اجراي اين طرح بهره‌مند شوند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها