شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اعطای جایزه ملی "دکتر کاظمی آشتیانی" به اولین بانوی هیأت علمی دانشگاه ایلام

خانم دکتر طاهره خزلی استادیار گروه شیمی دانشگاه ایلام موفق به کسب جایزه ارزشمند ملی "دکتر کاظمی آشتیانی" از طرف بنیاد ملی نخبگان شد.

  به گزارش روابط عمومی  دانشگاه، خانم دکتر طاهره خزلی استادیار دانشکده علوم پایه، بر اساس ارزیابی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان و بر حسب فعالیت‌های برجسته آموزشی، پژوهشی و نوآوری مشمول بهره‌مندی از جایزه «دکتر کاظمی آشتیانی» گردید.

بنا به این گزارش: زمینه تخصصی خانم دکتر خزلی، کروماتوگرافی و استخراج است و بیش از 20 مقاله معتبر علمی ISI، طرح‌های پژوهشی، چاب کتاب  در سطح ملی و بین‌المللی در کارنامه علمی ایشان ثبت گردیده است.

دکتر سعید کاظمی آشتیانی (1384-1340) چهره ماندگار علمی، مدیر پیشین پژوهشکده رویان و جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایران بود. وی دارای درجه دکترای تخصصی جنین‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس بود که پس از تشکیل پژوهشکده رویان، در رشد طب تولید مثل، فناوری سلول‌های بنیادی و همانند سازی در ایران نقش بسزایی داشت. دکتر کاظمی در سال 1383 به عنوان چهره‌ ی ماندگار تقدیر شد. چهار سال پس از درگذشت وی، «جایزه دکتر کاظمی آشتیانی» برای پشتیبانی و سپاس از پژوهشگران برتر شکل گرفت.

به استناد تبصره مواد 3 و 4 آیین نامه «شناسایی و پشتیبانی از دانش آموختگان برتر دانشگاهی» و به منظور اجرایی سازی بند «ب -2» از مادّه 4 آیین نامه و با هدف کمک به جذب دانش‌آموختگان برترِ دوره دکترای تخصصی به عنوان «عضو هیات علمی» در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های‌ کشور، دانش آموختگان برترِ دانشگاهی، طبق شرایط این آیین‌نامه می‌توانند از تسهیلات جذب در مؤسسه‌های علمی در قالب «جایزه دکتر کاظمی آشتیانی»، به پاس خدمات علمی مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بهره‌مند شوند

برگزیدگان این جایزه می‌انند از اعتبار پژوهشی و اعتبار تجهیزات به تشخیص کارگروه‌های تخصصی بنیاد نخبگان بهره‌مند شوند.