En Ar

نخستين نشست مديران دانشجويي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي کشور در سال 1402 برگزار شد

نخستين نشست مديران دانشجويي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي کشور در سال 1402 به ميزباني دانشگاه فردوسي مشهد، با حضور دکتر داداش‌پور، معاون وزير و رئيس سازمان امور دانشجويان، دکتر ارژنگ، معاون امور دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان، دکتر دانشور، مدير کل امور دانشجويان داخل سازمان، دکتر گنجي، رئيس صندوق رفاه دانشجويان و دکتر غفاري، معاون فرهنگي‌اجتماعي و دانشجويي دانشگاه فردوسي مشهد، و مديران دانشجويي دانشگاه‌هاي سراسر کشور در روزهاي چهارشنبه و‌پنج‌شنبه 31 خرداد و يکم تير 1402 برگزار شد.

در ابتداي اين نشست دکتر ابوالفضل غفاري، ضمن خير مقدم به مديران دانشجويي دانشگاه هاي کشور، با اشاره به وظايف سنگين ايشان در مورد تأمين نيازهاي پايه و اساسي دانشجويان، از قبيل مسکن، غذا، وام، بهداشت و بيمه، در خصوص وظايف سنگين مديران اظهار نمود: برطرف شدن نيازهاي کاستي پايه، زمينه و آمادگي دست‌يابي دانشجويان به نيازهاي عالي و متعالي رشدي را فراهم مي‌کند.

سپس دکتر دانشور، ضمن تشکر از دانشگاه فردوسي مشهد براي قبول ميزباني اين نشست، درباره مواردي که بايد در اين نشست مطرح شود توضيحاتي ارائه نمود و با توجه به اولويت مسأله تامين مالي تغذيه دانشجويان در دانشگاه‌ها، اظهار اميدواري کرد که با همفکري مديران دانشجويي بتوانيم راه‌هاي خوبي براي مديريت بهتر براي امور تغذيه پيدا کنيم.

در ادامه دکتر ارژنگ، در سخنان خود با اشاره به اينکه وظيفه مديران دانشجويي سنگين‌ترين وظيفه در حوزه دانشجويي است اظهار داشت: در حال بررسي الگوي جديد تامين مالي خدمات دانشجويي و بررسي مجدد نظام رفاهي دانشجويان هستيم تا پس از بررسي به دولت ارائه شود.

سپس طرح‌هاي صندوق رفاه در حوزه دانشجويي توسط دکتر گنجي براي حاضران تشريح شد و در ادامه نيز سامانه جديد صندوق رفاه براي مديران دانشجويي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي کشور تشريح گرديد.

در اختتاميه اين نشست نيز دکتر داداش پور، معاون وزير  و رئيس سازمان امور دانشجويان اظهار کرد: ما در سازمان امور دانشجويان اهداف مشخصي  داريم  و اعلام کرديم که سازمان امور دانشجويان، سازماني در مسير زيست سالم دانشجويان است و براي اين کار هم تلاش کرديم تحليل‌گري، نظارت و آموزش را با هم و متناسب با فضاي دانشگاهي برنامه‌ريزي و انجام دهيم.

دکتر داداش پور افزود: ما در حال تهيه طرحي به دولت، براي الگوي تامين مالي تغذيه دانشجويي هستيم که پس از اينکه مديران محترم دانشجويي دانشگاه‌ها نظرات خود را اعلام کنند جمع‌بندي و در همايشي که به همين عنوان در تير سال جاري برگزار مي‌شود مطرح خواهد شد.

لازم به ذکر است در اين نشست مديران دانشجويي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي طرح ظرفيت‌سازي جديد در سراهاي دانشجويي، شيوه‌هاي تعامل موثر با دانشجويان، موانع و چالش‌هاي شوراهاي صنفي رفاهي دانشجويان و شوراهاي تخصصي دانشجويي، ارائه سامانه هميار دانشجو  را طرح و بررسي نمودند.

نخستين نشست مديران دانشجويي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي کشور در سال 1402 برگزار شد نخستين نشست مديران دانشجويي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي کشور در سال 1402 برگزار شد نخستين نشست مديران دانشجويي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي کشور در سال 1402 برگزار شد نخستين نشست مديران دانشجويي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي کشور در سال 1402 برگزار شد نخستين نشست مديران دانشجويي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي کشور در سال 1402 برگزار شد
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها