En Ar

تابستان داغ سال 1369 با بازگشت پرستو‌ها به خاک وطن

روز 26 مرداد سال 1369 ميهن اسلامي شاهد حضور اولين گروه آزادگان سرافرازي بود که پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه هاي رژيم بعث عراق، قدم به خاک پاک ميهن اسلامي خود گذاشتند.

آزادگان، با ايمان راسخ خود در برابر همه فشارهاي جسمي و روحي دشمنان ايستادند و روابط اجتماعي جامعه کوچک اردوگاهي خود را بر پايه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه هاي مزدوران بعث هراسي به خود راه ندادند. آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضي ترين کسان به قضاي الهي بودند. اينان سينه هايي فراخ تر از اقيانوس داشتند که از همه جا و همه کس بريده و به خدا پيوسته بودند، آزاده ناميده شدند چون از قيد نفس و نفسيات رهايي يافته بودند.                                   

فرزندان ميهن به عشق ديدار پير جماران، روزهاى سخت هجران را به اميد وصال سپرى مي کردند و هردم به اين اميد، روزها را لحظه‏ شمارى مي ‏کردند.

امام خميني(ره)   

... ما را چه رسد که با اين قلم‏هاي شکسته و بيان‏هاي نارسا در وصف شهيدان و جانبازان و مفقودان و اسيراني که در جهاد في سبيل الله جان خود را فدا کرده و يا سلامت خويش را از دست داده‏اند يا به دست دشمنان اسلام اسير شده ‏اند مطلبي نوشته يا سخني بگوييم. زبان و بيان ما عاجز از ترسيم مقام بلند پايه عزيزاني است که براي اعلام کلمه  حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامي جان بازي نموده‏ اند.

حضرت آيت الله خامنه اي(مدظله العالي) رهبر معظم انقلاب در ديدار با آزادگان مي فرمايند؛

شما‌ها ده سال، هشت سال ـ کمتر يا بيشتر ـ سخت‌ترين دوران را گذرانديد. جواني و زندگي باطراوت دوران شباب را در راه خدا داديد، اما ضرر نکرديد؛ چون با خدا معامله کرديد. صبر و استقامت شما، به اسلام آبرو بخشيد. خانواده‌هاي شما با صبر خود اسلام را روسفيد کردند و به نظام و جمهوري اسلامي آبرو دادند.

 

آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضي ترين کسان به قضاي الهي بودند. اينان سينه هايي فراخ تر از اقيانوس داشتند که از همه جا و همه کس بريده و به خدا پيوسته بودند. آزاده ناميده شدند چون از قيد نفس و نفسانيات رهايي يافته بودند

 

تابستان داغ سال 1369 با بازگشت پرستو‌ها به خاک وطن تابستان داغ سال 1369 با بازگشت پرستو‌ها به خاک وطن تابستان داغ سال 1369 با بازگشت پرستو‌ها به خاک وطن تابستان داغ سال 1369 با بازگشت پرستو‌ها به خاک وطن
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها