En Ar

تشريح گزارش عملکرد چهار ساله دانشکده ادبيات و علوم انساني

چاپ 480 عنوان مقاله در مجلات معتبر علمي داخلي و خارجي، 338 مقاله در همايشهاي ملي و بين المللي و 65 عنوان کتاب /برگزاري 41  نشست علمي و کارگاه آموزشي/ اخذ مجوز پنج رشته تحصيلي جديد.

  به گزارش روابط عمومي، دکتر سياوش ياري رئيس دانشکده ادبيات و علوم انساني در جريان نشست هيأت رئيسه دانشگاه و اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشکده ادبيات و علوم انساني که روز چهارشنبه 98/02/25 برگزار گرديد در تشريح عملکرد چهار سال دانشکده، ابتدا به آمار مربوط به وضعيت اساتيد و دانشجويان دانشکده پرداخت و بيان داشت: دانشکده ادبيات و علوم انساني داراي 55 عضو هيأت علمي در قالب هشت گروه آموزشي، 11 نفر پرسنل و 1563 دانشجو شامل: 1010 نفر در مقطع کارشناسي، 453 نفر در مقطع کارشناسي ارشد، 57 نفر در مقطع دکتري، 16 دانشجوي خارجي و 27 نفر در پرديس خودگردان ميباشد.

دکتر ياري در زمينه فعاليتهاي علمي و پژوهشي دانشکده، گفت: در اين مدت 480 مقاله در مجلات معتبر علمي داخلي و خارجي، 338 مقاله در همايشهاي ملي و بين المللي و 65 عنوان کتاب تأليفي و ترجمه توسط اعضاي هيأت علمي و دانشجويان دانشکده ادبيات و علوم انساني به چاپ رسيده است.

رئيس دانشکده ادبيات و علوم انساني، افزود: در چهار سال گذشته همچنين 41  نشست علمي و کارگاه آموزشي برگزار شده، دو نفر از اعضاي هيأت علمي به فرصت مطالعاتي خارج از کشور  و يک دانشجوي دکتري به فرصت تحقيقاتي داخل کشور اعزام شدهاند و سه دانشجوي دوره دکتري از دانشگاههاي ديگر براي گذراندن دوره فرصت تحقيقاتي در دانشکده ادبيات و علوم انساني  پذيرش شدهاند.

دکتر ياري درباره فعاليت انجمنهاي علمي دانشگاهي  مستقر در دانشکده ادبيات و علوم انساني، اظهار داشت: پنج انجمن علمي دانشگاهي در اين دانشکده فعاليت دارند که  چهار مورد از آنها در طول چهار سال گذشته راهاندازي شدهاند و در مجموع فعاليتهاي خوبي داشتهاند، اما در اين ميان انجمن دانشگاهي جامعه شناسي جايگاه ويژهاي دارد.

رئيس دانشکده ادبيات و علوم انساني با بيان اينکه در اين مدت دو همايش ملي در اين دانشکده برگزار شده، گفت: همايش ملي  گفتمان اعتدال در پنج محور با حضور اساتيد، صاحب نظران و دانشجويان در سال 1394 و نشست علمي مناسبات فرهنگي ايران و عراق با حضور اساتيد و صاحبنظران ايراني و عراقي در آذرماه سال 1397 با محوريت اساتيد دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديده است.

دکتر ياري درباره توسعه روابط علمي و بين المللي دانشکده ادبيات و علوم انساني، بيان کرد: الان 16 دانشجوي خارجي در اين دانشکده مشغول به تحصيل هستند و اساتيد گروه ادبيات و زبان فارسي در سطح وسيعي در مرکز آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان در دانشگاه فعاليت دارند و  با کسب مجوز رشته کارشناسي ارشد مطالعات عراق و راهاندازي مرکز مطالعات عراق در آينده نزديک، روابط علمي و بين المللي دانشکده و بخصوص با دانشگاههاي کشور عراق در سطح بالايي توسعه خواهد يافت.

رئيس دانشکده ادبيات و علوم انساني در زمينه راهاندازي رشته هاي جديد، گفت: در چهار سال گذشته مجوز راهاندازي پنج رشته تحصيلي شامل: کارشناسي حقوق و کارشناسي ارشد مطالعات فرهنگي، مطالعات حقوق، مطالعات عراق و مديريت ورزشي اخذ گرديده است.

دکتر ياري در زمينه برنامههاي آنيده دانشکده ادبايت و علوم انساني، اظهار کرد: ارتقاء کيفيت آموزش از طريق طرح درس و سازو کار مربوط به انتخاب مدرس برتر، ارتقاء نظم و انضباط آموزشي از طريق راه اندازي سيستم حضور و غياب الکترونيکي، جذب اعضاي هيأت علمي جديد، برگزاري کرسيهاي علمي – ترويجي و نقد و مناظره، توسعه روابط علمي با دانشگاه واسط عراق، اهتمام در برگزاري همايشهاي ملي و بين المللي و راهاندازي مجله مطالعات عراق را از جمله برنامههاي است که ان شاء الله با حمايت مديريت دانشگاه در آينده اجرا خواهد شد.

 

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها