En Ar

متن پيام رهبر انقلاب به اجلاس سراسري نماز

بسم الله الرحمن الرحيم

امسال نيز تمام مردان و زنان خداجو و حقيقت جو با برگزاري اين اجلاس گام ديگري در راه وظيفه بزرگ اسلامي خويش يعني اقامه نماز برداشته‌ايد. از همه دست‌اندرکاران به ويژه جناب حجت‌الاسلام آقاي قرائتي روحاني مجاهد، صادق و ثابت‌قدم که استوانه اصلي اين کار بزرگ است تشکر مي‌کنم و پاداش الهي را براي ايشان و همکاران‌شان را مسئلت مي‌نمايم.

با اين همه بايد اعتراف کنيم که هنوز مجموعه ما مسئولان نظام اسلامي وظيفه خود را در اين باره تمام و کمال ادا نکرده‌ايم. اهميت نماز را بايد به درستي فهميد، اينکه فرموده‌اند اگر نماز در درگاه خداوند مقبول افتد ديگر خدمات و زحمات نيز پذيرفته شده و اگر نماز مردود باشد هر چيز جزو آن نيز مردود مي‌شود.

نماز حقيقت بزرگي را به ما مي‌نمايد و آن حقيقت اين است که اگر در جامعه اسلامي در جايگاه شايسته خود قرار گيرد، همه تلاش‌هاي سازنده مادي و معنوي راه خود را به سمت و سوي آرمان‌ها مي‌گشايد و جامعه را به نقطه مطلوبي آرماني مي‌رساند و اگر از اهميت نماز غفلت شود و نماز مورد بي‌اعتنايي قرار گيرد اين مسير و تلاش‌ها و مجاهدت‌ها تاثير لازم را در رساندن به قله‌اي که اسلام براي جامعه بشري ترسيم کرده است نخواهد داشت. اين حقيقت به همه ما هشدار مي‌دهد وظيفه‌اي سنگين را به ياد ما مي‌آورد تلاش‌هاي فرهنگي و هنري و برنامه‌ريزي‌هاي آموزشي و ... همه بايد به گونه‌اي طراحي و اجرا شود که نماز با کيفيت مطلوب روزبروز در ميان مردم به ويژه‌ جوانان و نوجوانان رونق گيرد و همه به درستي از اين چشمه پاکي و روشنايي بهره‌مند گردند.

بي‌شک دستگاه‌هاي متعدد امور فرهنگي و آموزشي و صدا و سيما و دست‌اندرکاران اداره مساجد بيش از ديگران بايد احساس مسئوليت کند.

از خداوند متعال کمک بخواهيد و دامن همت به کمر بزنيد و حرکتي تازه در اين راه آغاز کنيد. خداوند يار و نگهدارتان.

سيد علي خامنه‌اي

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها