En Ar

نشست کارشناسان انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه‌هاي کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه؛ نشست کارشناسان انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه‌هاي کشور با حضور  مهندس محمد هادي عسکري، مدير فرهنگي وزارت علوم،  دکتر محمدي فر، رييس دانشگاه بوعلي سينا همدان   برگزار شد.

محمد هادي عسکري در جمع کارشناسان انجمن هاي علمي دانشگاه هاي سراسر کشور ضمن تسليت ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و تشکر از ميزباني شايسته دانشگاه بوعلي سينا اظهار کرد: امروز به دليل شرايط خاص کشور، از دانشگاه انتظار مي رود به رسالت تاريخي خود عمل نمايد. بخشي از اين رسالت در حوزه اي است که شما کارشناسان دانشگاه هامشغول به کار هستيد.بدون ترديد تعامل سازنده بدنه کارشناسي دانشگاه با دانشجويان درايجاد اميد واعتماد اجتماعي درجامعه موثر است.

وي ادامه داد: بيست سال فعاليت موثر انجمن هاي علمي دانشجويي دردانشگاه ها ودستاوردهاي فعاليت هاي فرهنگي واجتماعي مايه مباهات دانشگاه ودانشگاهيان است. اما نياز به ساختارهايي داريم که بتواند به صورت موثر اين کنش ها وکنشگران را مورد رصد وارزيابي قرار داده و با طراحي يک شبکه نوين، خروجي هاي انجمن هاي علمي دانشجويي را ساماندهي کرده و امروز اين کنشگران بتوانند براي خود و جامعه توليد ارزش کنند.

مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم جشنواره حرکت را عصاره فضايل انجمن هاي علمي دانشجويي خواند و خاطر نشان کرد: هم اکنون ?? دوره از اين جشنواره برگزار شده است و ما تعمد داريم جشنواره يازدهم را حرکت ??+? بخوانيم چرا که معتقد هستيم بعد از ?? سال بايد در ساختار و کارکرد هاي انجمن هاي علمي دانشجوبي و به تبع آن جشنواره حرکت، همراستا با تغييرات والزام هاي محيط پيراموني دانشگاه تغييراتي صورت گيرد.
وي در اين خصوص گفت: به دنبال اين هستيم که از رقابت هاي غير سودمندي که قطب سازي هاي کاذب در بين دانشجويان وکنشگران فعال فرهنگي واجتماعي دردانشگاه ها ايجاد ميکند و روان دانشجويان و کارشناسان را درگير و آزرده خاطر مي کند، بکاهيم
محمد هادي عسکري با اشاره به اينکه جشنواره حرکت تمرين نقش آفريني به وسيله دانشجويان براي ايفاي نقش فرداي دانش آموختگي است افزود: در جشنواره حرکت امسال دو رويکرد را به صورت جدي دنبال مي کنيم و آن ايجاد فضاي گفتگو وگفت وگو محور بودن جشنواره است و ديگري به دنبال فراهم کردن زمينه حضور جدي بخش صنعت در جشنواره هستيم.
وي با تاکيد بر ضرورت توجه به بخش بين الملل جشنواره گفت: اميدواريم با تمهيدات به عمل آمده شاهد حضور دانشجويان وگروه هاي دانشجويي از دانشگاه هاي کشور هاي مختلف درجشنواره يازدهم باشيم.

مهندس عسکري خاطر نشان کرد: دانشگاه امروز بايد دانشگاه موثر باشد و در حل مسايل کشور تاثير گذار باشد از اينرو به دنبال تشکيل ميزهاي صنعت در جشنواره از طريق ارتباط با ساير وزارتخانه ها هستيم. وي مزيت اين اقدام را بررسي و ارايه راهکار توسط دانشجويان وگروه هاي آموزشي دانشگاه ها ومراکز آموزشي در خصوص مسايل موجود در اين سازمانها از طريق طرح در فضاي جشنواره دانست وافزود: اين فرايند به طور قطع ارتباط دانشگاه وصنعت را برقرار مي کند.
مديرکل فرهنگي واجتماعي وزارت علوم با اشاره به ظرفيت انجمن هاي علمي دانشجويي علوم انساني وهنر ولزوم تقويت آنها دردانشگاه ها گفت: به دنبال آن هستيم که درساختار انجمن هاي علمي دانشجويي دراداره کل، بخشي را براي پيگيري برنامه هاي اين انجمن ها تاسيس کنيم.
وي در پايان خطاب به کارشناسان گفت: بر اساس آموزه هاي ديني وماموريت هاي سازماني لازم است درفراهم آوردن وخلق فضاي با نشاط ومشارکت محور در دانشگاه تلاش نماييد تا دانشجويان بتوانند در کنار شما وبا تکيه برعنصر خلاقيت وتلاش علمي وفرهنگي در توسعه و اعتلاي کشور نقش آفرين باشند.

 

دکتر محمدي فر، رييس دانشگاه بوعلي سينا همدان در جمع کارشناسان انجمن هاي علمي دانشگاه هاي کشور که اظهار کرد: هم اکنون دانشگاه هاي کشور درحال ورود به نسل? که دانشگاه کار آفرين بوده و ارتباط آن با جامعه و صنعت به صورت سيستماتيک و نظامند است. در نسل جديد دانشگاه کار آفرين و ارتباط با صنعت نيازمند پرورش دانشجويان خلاق هستيم.

وي با اشار به اين نکته که آموزش هاي موجود در دانشگاه با مهارتهاي لازم براي ورود دانش اموختگان به بازار کار بسيار فاصله دارد افزود: انجمن هاي علمي نمايندگان بدنه دانشجويي در دانشگاه ها و گروه هاي آموزشي هستند آنها اجزاي بسيار مهم و تاثيرگذار و حلقه ارتباطي مفقوده اي هستند که مي توانند در کنار گروه هاي آموزشي در پيشبرد اهداف دانشگاه کار آفرين موثر باشند.

دکتر محمدي فر گفت: انجمن هاي علمي بايد دنبال هم افزايي باشند و از رقابت بيهوده پرهيز کرده و در کنار هم قرار گيرند و در مسير رشد يکديگر گام بردارند.

وي همچنين بر ايجاد انجمن هاي علمي در دانشگاه ها و ارتباط آنها در بدنه دانشجويي و شناسايي مسايل و مشکلات و ايجاد بانک ايده ها در دانشگاه ها و تهيه و تدوين پازل هاي پژوهشي تاکيد کرد.

وي شبکه سازي و ايجاد ارتباط در حوزه هاي مختلف و ممانعت از جزيره اي عمل کردن توس گروه هاي مختلف در دانشگاه ها را عامل پيشرفت در مسير بالندگي کشور در عرصه بين المللي دانست.

 

شايان ذکر است که نشست کارشناسان انجمن هاي علمي دانشگاه هاي کشور 19 تا 21 شهريورماه سال جاري به ميزباني دانشگاه بوعلي سينا همدان برگزار شد و حيد ملکي کارشناس انجمن‌هاي علمي دانشجويي دانشگاه نيز در نشست حضور داشت.

لازم به ذکر است کارگاه‌ها و کارگروه‌هاي کارشناسان با موضوعات

 کارگروه ارتباط با صنعت جامعه و بازار.

کارگروه بخش نمايشگاهي/دستورالعمل جشنواره حرکت.

کارگروه ارزيابي و رتبه بندي انجمن‌هاي علمي دانشجويي.

و کارگاه‌هاي راهکارهاي افزايش انگيزش در انجمن‌هاي علمي دانشجويي و مديريت تصميم گيري در ارتباط مؤثر مراکز صنعتي و خدماتي با دانشگاه برگزار شد.

نشست کارشناسان انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه‌هاي کشور برگزار شد. نشست کارشناسان انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه‌هاي کشور برگزار شد. نشست کارشناسان انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه‌هاي کشور برگزار شد. نشست کارشناسان انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاه‌هاي کشور برگزار شد.
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها