En Ar

معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح: غيرت عاشورايي ملت ايران حماسه 9دي 1388 را رقم زد

  به گزارش خبرنگار فرهنگي، جلسه معرفت‌افزايي «از بصيرت انقلابي تا مکتب شهيد سليماني» با سخنراني سردار سنايي راد و با حضور دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي در دانشگاه، معاونين و جمع زيادي از اعضاي هيأت علمي و کارکنان صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

در اين جلسه دکتر علي‌محمدي سرپرست دانشگاه ايلام، توضيحاتي را در خصوص ايام فاطميه، حماسه 9 دي و شخصيت سردار سليماني ارائه کرد، که متن سخنان ايشان بصورت جداگانه منتشر مي‌گردد.

در ادامه سردار سنايي راد معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به حماسه مردم ايران در يوم الله نهم دي ماه 1388، اظهار داشت: فتنه سال 88 يک خطر بزرگ براي نظام و انقلاب بود، چرا که عوامل داخلي فتنه‌گر با حمايت غرب سعي در نابودي فضليت‌ها و ارزش‌هاي اسلامي داشتند، که به فضل خدا به اهداف خود نرسيدند.

سردار سنايي راد افزود: هدف دشمن در فتنه سال 88 وارونه کردن نتيجه انتخابات بود، که در رسيدن به اين هدف ناکام ماندند و با حضور پرشور مردم به دعوت رهبري، فتنه گران رسوا شده و شکست خوردند.

معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح، ادامه داد: ذينفعان در فتنه 88 سکوت کردند و بهره‌برداران اصلي اين محرکه، استکبار، معاندان و منافقان بودند، که همه تلاش خود را بکار گرفتند، اما توفيقي نداشتند.

سردار سنايي راد، تاکيد کرد: محاسبات و پيش بيني‌هاي جبهه غرب در ايجاد فتنه 88 اشتباه بود، چرا که آنان نمي‌دانستند مردم با بصيرت خود پس از نداي رهبري حق را از باطل تشخيص مي دهند و نفرت و انزجار خود را از فتنه گران اعلام مي کنند.

معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح، يادآور شد: مقام معظم رهبري در فتنه سال 88 با بردباري اين آشوب را مديريت کردند و مردم هم با حضور خود نشان دادند پاي نظام و انقلاب هستند، چرا که فتنه‌گران به نمادهاي عاشورا و اسلام راستين توهين کرده بودند.

سردار سنايي راد با اشاره به مقاومت مردم ايلام در هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: حماسه‌سازان  اصلي جنگ هشت ساله تحميلي مردم ولايتمدار و انقلابي ايلام بودند، که با شجاعت با دشمن بعثي مقابله کردند.

معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح منش و رفتار شهيد سليماني را يک مکتب ماندگار براي جوانان اين مرز و بوم دانست و گفت: اين مکتب بايد به جوانان و نوجوانان که در زمان جنگ حضور نداشتند، معرفي شود.

سردار سنايي راد، افزود: پيروزي ميدان در جنگ با داعش و جبهه استکبار، شهيد سليماني بود، چرا که وي وعده نابودي داعش را داده بود و اين وعده پس از 2 ماه از سخنراني ايشان محقق شد.

معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح، ادامه داد: قدرت نظامي و دفاعي ايران قبل از انقلاب وابسته بود، اما امروز امنيت ما وابسته به هيچ کشوري و نظامي نيست و پايه‌گذار اين اقتدار و سربلندي، امثال شهيد قاسم سليماني و ساير شهدا هستند.

سردار سنايي راد بيان داشت: ايران امروز کشوري است، که هيچ قدرتي در جهان حتي فکر حمله نظامي به آن را ندارد، چرا که اقتدار دفاعي و نظامي ايران در دنيا بر همگان آشکار شده است.

در ابتداي اين جلسه حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي در دانشگاه ايلام با اشاره به سرگذشت اصحاب کهف در قرآن، اظهار داشت: اينان در دنياي شرک به خدا ايمان آوردند و لذا مورد عنايت خدا قرار گرفتند و خدا بر ايمان آنها افزود.

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد با بيان اينکه طبق آيات و روايات، خداوند همه بندگان خود را امتحان مي‌کند، گفت: اگر انسان‌ها با ايمان از امتحان الهي سربلند بيرون بيايند مورد لطف و عنايت خداوند قرار مي‌گيرند.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي در دانشگاه شخصيت سردار سليماني را در امتداد مردان الهي دانست و گفت:  چون سردار شهيد در مسير خدا حرکت کرد، مورد هدايت و عنايت ويژه خداوند قرار گرفت و ما ديديم در حوادث و رويدادهاي مختلف و در بزنگاه‌ها، خداوند سردار شهيد را همراهي کرد و با حضور آن شهيد والامقام گره‌ها گشوده مي‌شد و ناممکن‌ها، ممکن مي‌گرديد.

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد، افزود: ايمان الهي و مجاهدت و سخت کوشي باعث شد، که امروز سپهبد حاج قاسم سليماني به مشعل هدايت براي آزاديخواهان، مظلومان و مستضعفان جهان تبديل شود.

معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح: غيرت عاشورايي ملت ايران حماسه 9دي 1388 را رقم زد معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح: غيرت عاشورايي ملت ايران حماسه 9دي 1388 را رقم زد معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح: غيرت عاشورايي ملت ايران حماسه 9دي 1388 را رقم زد معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح: غيرت عاشورايي ملت ايران حماسه 9دي 1388 را رقم زد معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح: غيرت عاشورايي ملت ايران حماسه 9دي 1388 را رقم زد معاون سياسي ستاد کل نيروهاي مسلح: غيرت عاشورايي ملت ايران حماسه 9دي 1388 را رقم زد
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها