En Ar

با تلاش دانشيار دانشگاه ايلام؛ يک گونه جديد از حشرات ايلام به ثبت جهاني رسيد

دکتر مجيد ميراب بالو دانشيار گروه گياه پزشکي دانشگاه ايلام از ثبت جهاني يک گونه تريپس که از استان ايلام جمع آوري شده است خبر داد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر ميراب بالو با بيان اين خبر، اظهار داشت: در ادامه تحقيقات خود در رابطه با شناسايي حشرات استان ايلام، نمونه‌برداري‌هاي متعددي از روي گياهان مختلف صورت گرفته، که در نتيجه منجر به شناسايي يک گونه جديد با نام علميHaplothrips ilamensis  نموده و سپس به ثبت جهاني آن در آگوست سال 2022 انجام شد.

دانشيار دانشگاه ايلام، افزود: گونه­ي اين حشره به دليل منطقه‌اي، که از آن جمع‌آوري شده (هفت چشمه، شهرستان ايلام)، به اسم «ايلام» نامگذاري شده است.

دکتر ميراب بالو، يادآور شد: مقاله مرتبط با اين گونه با همکاري دکتر کامبيز مينايي (عضو هيأت علمي دانشگاه شيراز) در يکي از معتبرترين مجلات تاکسونومي دنيا به نام ZOOTAXA با ايمپکت فاکتور 1/026 در کشور نيوزيلند به چاپ رسيده است.

دانشيار دانشگاه ايلام، افزود: اين مقاله بخشي از طرح تحقيقاتي شماره IRILU-Ag-000079-21-04 با حمايت مالي معاونت محترم پژوهشي دانشگاه ايلام مي‌باشد.

Mirab-balou, M. & Minaei, K. 2022. An unusual new species of Haplothrips (Thysanoptera, Phlaeothripidae) from Iran. Zootaxa, 5174 (4): 447–450.

شايان ذکر است، نمونه‌هاي مربوط به اين حشره در کلکسيون حشرات دانشگاه ايلام و دانشگاه شيراز نگهداري مي‌شود.

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها