En Ar

کتاب آفات درختان ميوه تاليف دکتر مجيد ميراب بالو به چاپ ششم رسيد.

کتاب آفات درختان ميوه تاليف دکتر مجيد ميراب بالو به چاپ ششم رسيد.

دکتر مجيد ميراب بالو، دانشيار گروه گياهپزشکي دانشکده کشاورزي و مؤلف کتاب آفات درختان ميوه در گفتگو با خبرنگار روابط عمومي اظهار داشت: اين کتاب مشتمل بر 10 فصل و (327 صفحه) مي‌باشد که در آن به آفات درختان ميوه با ذکر گياهان ميزبان، شکل‌شناسي، زيست شناسي و روش‌هاي کنترل پرداخته و براي هر مورد از آن‌ها نيز عکس‌هاي رنگي قرار داده شده تا خوانندگان عزيز بتوانند درک بهتري از مطالب آورده شده داشته باشند. همچنين در اين کتاب، اطلاعات مورد نياز دانشجويان گياهپزشکي و ساير رشته هاي کشاورزي، کارشناسان و مروجان بخش کشاورزي و باغداران، حتي‌الامکان فراهم مي‌باشد.

عضو هيأت علمي دانشکده کشاورزي افزود: اين کتاب، اولين بار با تيراژ 2000 جلد در سال 1387 توسط انتشارات مرز دانش تهران به چاپ رسيد و با توجه به عدم وجود چنين مجموعه اي در کتاب‌هاي دانشگاهي ايران، به ترتيب در سال‌هاي 1389، 1391 و 1393 چاپ‌هاي دوم تا چهارم آن با همان تيراژ به بازار عرضه شد. همچنين در سال 1396، با توجه به ورود برخي از آفات جديد به کشور ايران، و تغييرات در سموم شيميايي موجود در بازار، و بکارگيري روش‌هاي جديد که در کنترل برخي از آفات صورت گرفته است، چاپ پنجم کتاب با بازنگري کلي با تيراژ 1000 جلد وارد بازار شد.

دکتر مجيد ميراب بالو خاطر نشان کرد: تاکنون کتاب‌هاي ديگري از جمله حمايت جنگل (با معرفي آفات درختان جنگلي)، آفات و بيماري‌هاي درختچه ها و گياهان زينتي، حشره شناسي و دفع آفات، آفات و بيماري‌هاي محصولات گلخانه اي، آفات و بيماري‌هاي توت فرنگي، جوندگان و پرندگان خسارتزاي محصولات کشاورزي، و آفات و بيماري‌هاي گل‌هاي آپارتماني به واسطه تحقيقاتش به چاپ رسيده است.

شايان ذکر است کتاب آفات درختان ميوه در ده فصل آفات درختان ميوه دانه دار، آفات درختان ميوه هسته دار، آفات انگور و توت، آفات انار، آفات زيتون، آفات خشکبار، آفات خرما، آفات انجير، آفات مرکبات و آفات ميوه هاي گرمسيري مورد بررسي قرار گرفته است.

 

کتاب آفات درختان ميوه تاليف دکتر مجيد ميراب بالو به چاپ ششم رسيد.
شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها