شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

کتابخانه بنیاد قلم چی دانشگاه ایلام افتتاح شد

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه ایلام » امروز 24 آبان ماه مصادف با روز کتاب و کتاب خوانی، با تأییدات خداوند متعال در دولت تدبیر و امید و مساعدت برادر خیر و ارزشمند کشور جناب آقای مهندس کاظم قلم چی،واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) و تلاش های جدی جناب آقای دکتر رضا صحرایی، ریاست محترم دانشگاه یکی از بزرگ ترین کتابخانه های کشور با حضور خیرین محترمی از سراسر کشور، ناشران، اعضاء هیأت علمی و دانشجویان ممتاز دانشگاه ، اصحاب رسانه،  مدیران ارشد بنیاد علمی آموزشی قلم چی و مسئولین محترم استان افتتاح شد. 

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی»

در آیین افتتاح کتابخانه بنیاد قلم چی دانشگاه ایلام

جناب آقای دکترصحرایی ریاست محترم دانشگاه ایلام  ضمن خیر مقدم به خیرین مدرسه ساز کشور، مسئولین محترم کشوری و استانی اعضاء هیأت علمی، دانشجویان برگزیده در سخنانی اظهار داشتند: پروردگار قادر  ومتعال را سپاس گزاریم که امروز 24 آبان ماه مصادف با روز کتاب وکتاب خوانی، ملت بزرگ ایران در منتهاالیه جنوب غربی سرزمینش یکی از بزرگ ترین کتابخانه ­های کشور را افتتاح نموده و این مایه­ی مباهات و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. ملت شریف ایران امروز مفتخر است که در شرایط خطیر منطقه، کشور ما با قدرت و صلابت در توسعه علمی و فرهنگی در منطقه و جهان اسلام پیشتاز می باشد.

ریاست محترم دانشگاه بیان داشتند: عملیات احداث این کتابخانه در زمینی به گستره 2 هکتار در سال 1386 آغاز شد و امروز نیز به با حضور خیرین و مسئولان استانی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: مراحل ساخت این ساختمان و کتابخانه طی دو فاز در دانشگاه ایلام اجرایی شده است؛ فاز اول از سال 86 شروع و در پایان سال 91 خاتمه یافت. اعتبار فاز نخست یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

آقای دکتر صحرایی افزود: در مرحله نخست اسکلت بتونی مجموعه در سه طبقه با زیربنای 4 هزار و 775 مترمربع ساخته شده است. مدت پیمانکاری فاز نخست 9 ماهه بوده اما به دلیل مشکلاتی تا ابتدای سال 92 به طول انجامیده است.

ریاست محترم دانشگاه ایلام گفت: فاز دوم پروژه در ابتدای سال 1392 با مبلغی 6 میلیارد تومان شروع شد و در نهایت با عنایات پروردگار متعال و دعای خیر مقام معظم رهبری و حمایت­های دولت تدبیر و امید و کمک بنیاد علمی آموزشی قلم چی این پروژه به بهره برداری رسید.

وی افزود: کتابخانه بنیاد قلم چی دارای 2 سالن مطالعه هر کدام به ظرفیت 300 نفر، 2 سالن مخزن کتاب به ظرفیت 200هزار جلد کتاب، 2 سالن مرجع و مجلات، 1 سالن آمفی تئاتر، 1 سایت اینترنت و 15 اتاق اداری می باشد و گفت از همه عزیزانی که در انجام این امر مهم نقش کلیدی داشته اند صمیمانه تشکر و قدر دانی می نمایم و الخصوص مراتب سپاس و قدر دانی خود را از خیر ارزشمند کشور جناب آقای مهندس قلم چی واقف محترم کتابخانه بنیاد قلم چی دانشگاه ایلام تقدیر می نمایم.  

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی»

در آیین افتتاح کتابخانه بنیاد قلم چی دانشگاه ایلام

حجت‌الاسلام والمسلمین سراج، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام نیز در این مراسم، شادی واقعی را از آن خیران دانست و اظهار کرد: خیران با انجام کار نیک، مظهری از صفات الهی شده‌اند، یعنی خداوند این عنایت را به آنها کرده که یکی از صفات خودش را در وجود این نیکوکاران به ظهور برساند و این شادی غیر قابل توصیف است.
وی با اشاره به آیه 15 سوره فاطر، «یَا أَیُّهَا النَّاسُ أَنتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ? وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمِیدُ؛ ای مردم شما (همگی) نیازمند به خدائید؛ تنها خداوند است که بی‌نیاز و شایسته هر گونه حمد و ستایش است»، گفت: خداوند، غنی است؛ این صفت را چه کسی به منصه ظهور می‌رساند؟ آنکه نشان می‌دهد که محل مصرف مال و ثروت کجاست.
حجت‌الاسلام سراج افزود: انسان خیر می‌تواند روز خود را با این دعا آغاز ‌کند که پرودگارا، امروز این توفیق را داشته باشم که گوشه‌ای دیگر از ذات ربوبی تو را به مردم نشان دهم. این شادی واقعی است و انسان خیر تجلی این صفت ارزشمند الهی است.

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی»

در آیین افتتاح کتابخانه بنیاد قلم چی دانشگاه ایلام

آقای دکتر محمدرضا حافظی، رئیس انجمن خیران مدرسه‌ساز کشور ، در مراسم افتتاحیه کتابخانه بنیاد قلم‌چی در دانشگاه ایلام با اشاره به تشکیل این انجمن در 17 سال پیش با تعداد انگشت‌شماری از خیران، اظهار کرد: امروز 550 خیر مدرسه‌ساز در کشور وجود دارد و همچنین هزار خیر در حرکت مدرسه‌سازی در نقاط مختلف جهان فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به ناامنی‌های موجود در نقاط مختلف جهان به‌ویژه فعالیت گروه‌های تروریستی از قبیل داعش در کشورهای منطقه، گفت: به برکت انقلاب اسلامی ما امروز در سایه بزرگترین نعمت الهی که امنیت است اینگونه گرد هم جمع می‌شویم و در فضایی پرشور کتابخانه و مدرسه افتتاح می‌کنیم، زمینه‌ای برای کسب دانش آینده‌سازان ایران اسلامی.
وی با اشاره به این حدیث از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه، «فضل العلم احبّ الىّ من فضل العبادة؛ فضیلت دانش محبوب‏تر است نزد من از فضیلت عبادت»، افزود: در نشست اخیر در توکیو ژاپن ضمن معرفی فرهنگ ملت ایران به‌ویژه در حرکت ارزشمند مدرسه‌سازی به جهانیان، مطرح کردیم که جامعه خیران مدرسه‌ساز ثبت جهانی شود.
آقای دکتر حافظی با بیان اینکه تابه‌حال موفق شدیم 30 درصد از کل مدارس کشور را باهمت خیران بسازیم، گفت: خیران بیش از دولت در این امر مقدس سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 6800 پروژه نیمه‌تمام دولتی در سطح کشور باقی‌مانده بود و چون دولت اعتبار کافی برای به پایان دادن این پروژه‌ها نداشت، مجلس تصویب کرد که خیران مدرسه‌ساز در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که در سال جاری 1000 پروژه از این طرح‌های ناتمام به بهره‌برداری رسید.
رئیس انجمن خیران مدرسه‌ساز کشور با تبیین ارزش کار خیر در دنیا به‌عنوان مزرعه آخرت، گفت: مال و منال فانی است و هیچ انسانی نمی‌تواند یک دینار از این دنیا با خود ببرد، مگر کسانی‌که آینده‌نگر هستند و با مشارکت در کار خیر توشه آخرت خود را پربار می‌سازند.
وی افزود: با وجود اینکه 85 سال از عمرم می‌گذرد، سلامت وجودم را مرهون مشارکت در کار خیر می‌دانم، چون به من انرژی مثبت می‌دهد، در واقع معامله با خدا و در راه رضای خدا قدم گذاشتن برای انسان نیرو به وجود می‌آورد.

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی»

در آیین افتتاح کتابخانه بنیاد قلم چی دانشگاه ایلام

آقای مهندس کاظم قلم‌چی، خیر نیک‌اندیش کشور نیز در مراسم افتتاح کتابخانه دانشگاه ایلام، اظهار کرد: به‌واسطه اهمیت علم، دانش، کتاب و پژوهش امروز در اینجا جمع شده‌ایم و شاهد حضور رؤسای جامعه خیران کشور، اعضای سابق و فعلی ناشران کشور، ناشران برجسته کشوری و مؤسسات خیریه کشور در این مراسم هستیم.
وی افزود:علت انتخاب دانشگاه و اینکه چرا ما در کتابخانه سرمایه‌گذاری کردیم این است که استان ایلام یکی از استان‌های محروم کشور است و کمتر در آن سرمایه‌گذاری می‌شود و کتابخانه یکی از نیازهای اساسی در بین مردم و دانشجویان است.
آقای مهندس قلم‌چی با بیان اینکه درجاهای مختلفی کتابخانه ساختیم ولی هیچ جایی مانند دانشگاه بازدهی سریع ندارد، گفت: همدلی و پیگیری‌های مسئولان دانشگاه و استان سبب سرمایه‌گذاری در این کتابخانه شد.
رییس بنیاد قلم‎چی بابیان اینکه امسال هدف‌گذاری کردیم که 60 هزار دانش‌آموز بورسیه شود، گفت: از 8 هزار نفر  بورسیه در سال 84  به 50 هزار نفر در سال 92 رسیدیم.