شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری جشن عید غدیر خم در دانشگاه ایلام

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم جشنی شب گذشته با حضور پرشور دانشجویان دانشگاه ایلام با اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع در این دانشگاه برگزار شد.

« به گزارش خبرنگار روابط عمومی »  مراسم با شکوه جشن عید غدیر خم شب گذشته، 19 مهرماه در دانشگاه ایلام با حضور پرشور دانشجویان با اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار شد. اجرای گروه هم‌خوانی نورالهدی، اجرای نمایش با محوریت دفاع مقدس توسط هنرمندان دهلرانی و همچنین حضور حامد محضرنیا از خوانندگان ارزشی کشورمان حال و هوای شاد و معنوی را به این مراسم داده بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام در این مراسم با تبریک فرا رسیدن عید امامت و ولایت به عموم مسلمانان با تأکید بر اهمیت تأمل و تدبر در واقعه عظیم غدیر، اظهار داشتند: در روایتی پیامبر(ص) درباره امام علی(ع) می‌فرماید، «خداوند تبارک و تعالی برای برادرم علی(ع) فضایلی قرار داده است که به خاطر کثرت آن، قابل شمارش نیست؛ پس هرکس یک فضیلت از فضایل او را ذکر کند در حالی که به آن اقرار و اعتقاد داشته باشد، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می بخشد؛ و هرکس یک فضیلت از فضایل او را بنویسد، ملائکه تا مادامی که، آن نوشته باقی باشد برای او استغفار می‌کنند و هرکس یک فضیلت از فضایل او را بشنود، خداوند گناهانی که با گوشش شنیده را می‌بخشد و هرکس نگاه کند به کتابی که فضایل حضرت علی(ع) در آن نوشته شده است، خداوند تمام گناهانی را که با چشم انجام داده است را می‌آمرزد».

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به جایگاه والای امام علی(ع) در پیشگاه خداوند، گفت: می‌توان از این روایت چنین فهمید، که امیرالمؤمنین(ع) به عنوان قرآن ناطق، همان خواص قرآن نازل را دارد که قرآن کریم است؛ لذا افتخار همه ما این است که پیرو چنین حقیقت بزرگ اسلامیت هستیم و او را به عنوان امام و مقتدای خویش می‌شناسیم.

حجت‌الاسلام هاشمی با قرائت اشعاری از شاعران اهل بیت عصمت و طهارت در وصف شخصیت امام علی(ع)، افزود: همه ما می‌دانیم امیرالمؤمنین(ع) منشأ توسل هم قبل از ولادت، هم حین ولادت و هم بعد از ولادت بوده است.

 

برگزاري جشن عيد غدير خم در دانشگاه ايلام برگزاري جشن عيد غدير خم در دانشگاه ايلام برگزاري جشن عيد غدير خم در دانشگاه ايلام برگزاري جشن عيد غدير خم در دانشگاه ايلام