شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حجت الاسلام و المسلمین سراج: ملت ایران با عزم و اراده تمام توطئه­های دشمنان را خنثی و از پیچ بزرگ تاریخی سرافرازانه عبور خواهد کرد

حجت الاسلام و المسلمین سراج  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر گذر از پیچ بزرگ تاریخی  توسط ملت ایران گفت: با توجه به ساختار انقلاب اسلامی که یک ساختار دینی و خداگونه و مقدمه تشکیل حکومت مهدوی است، این نظام همیشه با زورمداران و مستکبرین جهانی در طول 34 سال گذشته درگیر بوده است و امروز این تقابل در شرایط حساس و تاریخی قرار دارد که عبور از آن آگاهی و عزم جدی را می­طلبد.

 این نظام شبیه به نظام حکومتی پیامبر اکرم(ص) است، زیرا پیامبر(ص) نیز در غربت تمام، پرچم کلمه الله را بلند و در  مدت 23   سال توانست حاکمیت دینی اسلامی را تشکیل دهد، اگر به نظام دینی پیامبر(ص) دقت کنیم، می­بینیم که در مواردی، و در گذرگاههای خاصی این نظام دینی دچار مشکلاتی شده است که بعد از عبور از آن مشکلات توانست جهانی شود، به عنوان نمونه پس از گذراندن دوران محاصره در شعب ابی طالب و جنگ خندق، این نظام توانست بر  بسیاری از مشکلات فایق آید، و دیگران را به چالش بکشد. اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  می­گوید  ما در حال گذر از یک پیچ تاریخی هستیم، منظور این است که انقلاب اسلامی به جایی رسیده است که اولاً تمام ابر قدرتها را به چالش کشیده و به مبارزه طلبیده است. بنابراین آنان نیز بیکار ننشسته و تمام تیرهای ترکش خود را هزینه کرده­اند. آخرین تیر ترکش آنان بحث محاصره اقتصادی و بویژه تحریم انرژی کشور است، که آثار آن در اقتصاد نفتی ایران خودش را نشان داده است،  دشمن به خیال خام خود  با  این  ترفند  می­تواند انقلاب اسلامی را به زانو درآورد. ولی غافل از اینکه ملت ایران، ملت روزهای سختی است، در تمام عمر انقلاب اسلامی، این ملت توانسته  است از مشکلات بدتر از این مرحله نیز عبور نماید.

البته این مساله کمی سخت است، مردم ما باید بیشتر نسبت به توطئه دشمن حساب باز کنند، به عنوان نمونه در بحث کالاهای اساسی مانند برنج، مردم امروز باید علاوه بر نیاز خود ذخیره نکنند و اگر ذخیره­ای هم دارند به دولت عرضه کنند، مانند آنچه که در زمان امام صادق(ع) گذشت، که وقتی گندم کمیاب شد، امام صادق(ع) به خادمش فرمود در خانه چند گونی گندم داریم، خادم گفت 3 گونی، حضرت فرمود یک گونی آن را ببر و در بین مردم تقسیم کن، چون الان مردم به گندم نیاز دارند. سوال این است با توجه به فشار اقتصادی دشمن که به چیزی جز حذف جمهوری اسلامی در  صفحه جهان نمی­اندیشد و  راضی نمی­شود آیا خداپسندانه است که  خیلی از کالاهای اساسی در منزل انبار شود. هر چند دولت باید تدابیری بیندیشد که جامعه از نظر روانی آرامش داشته باشد، نرخها  با ثبات باشند و مردم یقین داشته باشند اگر کالایی  را امروز نخرند، هفته­ای دیگر با همان قیمت کالا را خریداری می­کنند.

گذر از پیچ­ تاریخی یعنی مدیریت بحرانی که دشمن برای نظام ما بوجود آورده است، بنابراین اگر در این مورد ملت سربلند بیرون آید که  این طور  هم خواهد بود، این ملت به آن قله بالای مدیریت جهانی خواهد رسید و این همان گذر از پیچ تاریخی است.