شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان

جشن باشکوه میلاد مسعود حضرت امام عصر(عج) ویژه اعضای هیأت علمی، کارکنان و خانواده های آنان صبح روز یک شنبه 2/4/92 با حضور دکتر علی محمدی رییس دانشگاه، حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین و روسای دانشکده­ها در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تبریک خجسته میلاد مسعود حضرت امام عصر(عج) به همه ارادتمندان وخاندان عصمت و طهارت و خیرمقدم به اساتید، کارکنان و خانواده­های آنان گفت: خداوند در قران کریم به مومنان وعده جانشینی بر روی زمین را داده است. و علاوه بر آن وعده داده است که دین آن مومنان هم بر دنیا مسلط خواهد شد. که اگر این اتفاق بیفتند فضای عبودیت در جامعه حاکم می­شود و بعد جامعه مهدوی پدید خواهد آمد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: تمام مکاتب و ادیان به ظهور منجی اعتقاد دارند، اما تشیع این امتیاز را دارد که مشخصات و ویژگیهای منجی و  همچنین علائم دوران ظهور را بیان می­دارد که پیامبر(ص) و ائمه علیهم السلام بر آن تاکید داشته­اند.

معاون نهاد نمایندیگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه به مشخصات منتظران اشاره کرد و گفت: برای اینکه در صف منتظران واقعی قرار بگیریم، باید تحقیق و جستجو نماییم که امام عصر(عج) در وقت ظهور به دنبال چیست و خواسته­های ایشان کدام است. بخشی از خواسته­هایی ان حضرت که  برای ایشان مهم است و در اولویت قرار دارد، در دعای قنوت ایشان بیان شده است.

حجت الاسلام هاشمی افزود: اهل طاعت بودن، دوری از معصیت، شناخت کامل حریمها و کنترل زبان در گفتن نیکی و پرهیز از بدی از خواسته­های ایشان در این دعا می­باشد.

حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: اگر این فضا در جامعه اسلامی حاکم شد، آن جامعه را می­توان جامعه مهدوی قلمداد کرد. امام عصر(عج) دین تازه­ای نمی­آورد. کار اصلی امام عصر این است که نهضت قرآنی را برپا می­دارد. و با این کار است که بسیاری از دردها و بی­عدالتیها از بین می­رود.

  حجت الاسلام هاشمی تأکید کرد: اگر می­خواهیم جامعه­ای با اخلاق داشته باشیم، باید به پیامبر(ص)و امام عصر(عج) تأسی نماییم تا این امکان فراهم گردد.

معاون نهاد نمایندیگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه عدالت را از ویزگیهای برجسته جامعه مهدوی دانست و بیان داشت: عدالت در صورتی تحقق می­شود که هم پیشوا و هم مخاطبان ظرفیت اجرای آن را داشته باشند. باید ظرفیت عدالت در مخاطب به جود بیاید و از عذالت به تعریف و فهم قالبل قبولی برسد تا در اجرای عدالت کارشکنی و ایستادگی نکند.

در ادامه گروه طنز و موسیقی شوگار از لرستان به اجرای برنامه­های شاد و متنوع  پرداخت  و همچنین به 120 نفر از فرزندان اساتید و کارکنان هدایایی پرداخت گردید.

برگزاري جشن باشکوه نيمه شعبان برگزاري جشن باشکوه نيمه شعبان برگزاري جشن باشکوه نيمه شعبان برگزاري جشن باشکوه نيمه شعبان