شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه : طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور 100 نفر برگزار می­گردد.

حجت الاسلام  هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و مسئول برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: به علت اینکه چند سال متوالی ماه مبارک رمضان در فصل تابستان قرار می­گیرد و با توجه به اینگه دانشگاه­ها در این فصل اکثراً تعطیل می­باشند، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها طرح ضیافت اندیشه دانشجویی را طراحی  و اجرا کرد که در سال بعد این طرح برای اساتید هم اجرا گردید، تا فضای دانشگاه از حضور اساتید خالی نماند و برنامه­های متنوع معنوی برگزار شود.

در این راستا در سالهای 91 و90  اساتید دانشگاه های استان ایلام  به صورت گروهی در مشهد در قالب طرح ضیافت اندیشه در مشهد مقدس حضور یافتند.

حجت الاسلام  هاشمی در مورد برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در سال جاری گفت: امسال مصلحت را بر آن دیدیم که این طرح به مدت ده روز در دانشگاه ایلام برگزار شود و در همین راستا فراخوان برگزاری طرح در قالب بنر، پوستر و پیامک در اردیبهشت ماه انجام گرفت که حدود 100 نفر از اساتید دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی استان از طریق سایت نهاد نمایندگی و یا مراجعه حضوری ثبت نام کردند که بعد از اتمام مدت ده روز، در صددیم این عزیزان را به مدت یک هفته در قالب اروی زیارتی به عراق اعزام کنیم تا ضمن زیارت از عتبات عالیات از دانشگاه­های عراق هم بازدید نمایند و زمینه همکاری طرفین در امور مختلف علمی فراهم گردد.

حجت الاسلام  هاشمی در مورد برنامه­های طرح ضیافت اندیشه اساتید بیان داشت: برای حسن اجرای بهتر این طرح، جلسه هماهنگی  با اساتید محترمی که ثبت نام کرده­اند برگزار شد و در این شرکت کنندگان نظرات، دیدگاه­ها، پیشنهادات و انتقادات خود را برای اجرای بهتر برنامه­ها و نحوه برگزاری طرح بیان کردند که بعد از جمع بندی نهایی،  برنامه ریزی لازم بر اساس این نظر خواهی انجام شد.

حجت الاسلام  هاشمی افزود: برگزاری نشست­های هم اندیشی از جمله برنامه­های طرح است که با حضور نخبگان و اساتید مطرح کشوری انجام خواهد شد و موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، معرفتی و اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت، تا با دست­یابی به راهکارهای مورد نظر گره­گشای مشکلات جامعه باشند.  برای این نشست­ها موضوعاتی شامل: الگوهای زندگی، اینترنت، الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت، اسلام هراسی، ایران هراسی، بیداری اسلامی، انرژی هسته­ای ، مشکلات و موانع توسعه استان پیشنهاد شده است.

­ حجت الاسلام  هاشمی  اجرای برنامه­های قرآنی را از دیگر بخشهای طرح برای اساتید و خانواده­های آنان اعلام کرد و گفت: برنامه­های قرآنی شامل: تلاوت، محفل انس، تفسیر، مفاهیم و حفظ سوره­ها برای اساتید، همسران و فرزندان آنان در سطوح مختلف برگزار می­گردد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نقد فیلم را به عنوان یکی دیگر از برنامه­های طرح اعلام کرد و اظهار داشت: الان سینما به عنوان ابزاری قدرتمند برای القاء و تحمیل عقاید به سوی جهان بینی دلخواه و تحت تأثیر قرار دادن مخاطبین در دست نظام سلطه قرار دارد. در این راستا در طرح امسال مباحث جامعی با حضور صاحب نظران انجام خواهد شد تا ثمرات و آسیب­های رسانه­ها تبیین و تحلیل شود و افراد واقع­بینانه با رسانه­ها برخورد نمایند.  در این راستا بعضی فیلمهای هالیوودی، سریالهای خانوادگی شبکه­های فارسی زبان و بازیهای رایانه­ای مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام هاشمی درباره انجام سخنرانی­های علمی در طول برگزاری طرح بیان فرمودند: برگزاری سخنرانی با حضور چهره­های برجسته علمی و سیاسی کشوری به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس از جمله برنامه­های طرح است  که در دو حوزه اقتصاد و مباحث سیاسی بر گزار می­گردد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه برگزاری نمایشگاه را از دیگر برنامه­ها دانست و بیان داشت: در طول برگزاری طرح نمایشگاه­هایی شامل: نمایشگاه کتاب با موضوع قرآن و نماز، هابیلیان، جنبش وال استریت، حجاب و نمایشگاه عکس روند برگزاری طرح ضیافت در سال­های قبل برگزار  می­شود.

حجت الاسلام هاشمی اجرای مسابقات ورزشی در سطوح مختلف سنی، بازدید از  آسایشگاه­های سالمندان، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، دعا و نیایش، تهیه و توزیع خبرنامه و بروشور، فضا سازی دانشگاه و نماز جماعت را از دیگر برنامه­های طرح امسال اعلام کرد.