شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه

مراسم گامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و  بزرگداشت  مقام معلم  صبح روز شنبه 14/2/92 با حضور دکتر علی­محمدی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین دانشگاه و جمع زیادی از اعضای هیأت علمی در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

در ابتدای مراسم دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز معلم، از تلاشهای اعضای هیات علمی در زمینه­های مختلف در دانشگاه تقدیر نمود و با اشاره به خصوصیات شهید مطهری گفت: خصوصیت اول شهید مطهری علم فراوان و ارزشمند ایشان بوده است. شهید مطهری با شناخت و تسلطی که بر منابع اصلی در علوم مختلف اسلامی داشتند و با توجه به نیازها و واقعیات جامعه، پژوهشها و کتابهای خود را تدوین می­کردند که این پژوهشها و کتابها  به علت نوآوری در سطح وسیعی در جامعه مورد استقبال قرار می­گرفت.

دکتر علی محمدی دومین ویژگی شهید مطهری را اخلاص وی دانست و اظهار داشت: شهید مطهری برای کسب شهرت کتاب ننوشته است و پژوهشهای وی بر اساس نیاز حقیقی جامعه تدوین گردیده ­، به نحوی که کتابهای وی برای تمام اقشار جامعه می­تواند مورد استفاده قرار گیرد و حتی از دانش آموزان هم غافل نمانده و کتاب داستان و راستان وی کاری ماندگار و بی­بدیل است که این امر نمایانگر اخلاص وی بوده است.

رئیس دانشگاه سومین ویژگی استاد مطهری را بصیرت عنوان کرد و گفت: شهید مطهری بر اساس شناخت دقیق از اسلام و همچنین شناخت حقایق جامعه ایران و جهان اسلام تحت تاثیر نامها و نحله های مختلف فکری و سیاسی قرار نگرفت و با بصیرتی که داشت نیازها را تشخیص می­داد.

وی افزود: شهید مطهری در طول زندگانی خود در مواجهه با جریانها مختلف هیچگاه میدان را خالی نکرد و تنها به وظیفه خود عمل می­نمود و این ثبات و مقاومت چهارمین ویژگی ناب شهید مطهری بوده است.

دکتر علی محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارش مختصری از عملکرد دانشگاه در حوزه­های مختلف پرداخت و بیان داشت: در طول سال گذشته چهار طرح عمرانی شامل دو خوابگاه دانشجویی، دانشکده نفت و گاز و آزمایشگاه مرکزی افتتاح گردید و دیگر پروژهای عمرانی شامل استخر، کتابخانه مرکزی، دانشکده کشاورزی و آموزشکده کشاورزی دهلران  در سطح مناسبی پیشرفت داشته است.

رئیس دانشگاه در زمینه دستاوردهای آموزشی دانشگاه گفت: افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی به 900 دانشجو، افزایش تعداد اعضای هیأت علمی، اخذ مجوز رشته­های جدید و بخصوص در مقطع تحصیلا تکمیلی­، پی­گیری راه اندازی آموزش مجازی و ­پیگیری تأسیس پردیس آزاد دانشگاه از برنامه­های دانشگاه در طول یک سال گذشته بوده است.

دکتر علی محمدی در ادامه به کسب عنوان توسط حوزه­ های مختلف دانشگاه اشاره کرد و گفت: با برنامه­ریزی و تلاش­های انجام گرفته، دانشگاه برای دومین بار در بین دوازده دانشگاه برتر فرهنگی کشور قرار گرفت و همچنین سال گذشته از طرف وزارت علوم به عنوان دانشگاه شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین دفتر انجمنهای علمی  و دو انجمن علمی دانشجویی در جشنواره ملی حرکت صاحب مقام شدند و مرکز مشاوره دانشگاه عنوان مرکز مشاوره فعال منطقه چهار کشور  و روابط عمومی دانشگاه موفق به کسب مقام اول در گروه الف  در سومین جشنواره روابط عمومیهای دانشگاه های سراسر کشور گردید.

در ادامه مراسم حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به ایراد مباحثی در باره جایگاه علم در اسلام و اهمیت مقام معلم و استاد پرداخت.