شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

جلسه بصیرتی طرح صالحین پایگاه مقاومت اداری

همزمان با هفته بسیج، جلسه بصیرتی طرح صالحین پایگاه مقاومت اداری دانشگاه با حضور حجة الاسلام رضایی نیا مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان ایلام و جمع کثیری از کارکنان صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

حجة الاسلام رضایی نیا در ابتدای این مراسم ضمن تشریح ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع)، به بیان چهار دیدگاه اصلی از تحلیل این قیام پرداختند.

ایشان بیان کردند: امام حسین (ع) هدف از قیام را امر به معروف و نهی از منکر اعلام نمودند نه شرارت و ظلم ستیزی. البته وضعیت جامعه آن روز هم این را می طلبید. در شرایطی که بسیاری از منکرات در جامعه جای معروف را گرفته بود، طبیعی است که امام جامعه ی اسلامی احساس مسئولیت کند. امر به معروف نقطه و مرکز فساد را نشانه می گیرد که در آن بازه مرکز فساد همان حاکمیت زمان، یزید پسر معاویه بود. امام معصوم قیام می کند ولو به قیمت جانش تمام شود. یک شوک نیاز بود تا جامعه ی اسلامی را که رمقش رو به پایان بود، دوباره جان گرفت و سرپا نگهداشته شد.

وی افزود: عده ای دیگر اصلاح طلبی را دلیل قیام امام حسین (ع) می دادند و این شعار بسیاری از ائمه است. همچنین حضرت فرمود: <<من برای طلب اصلاح در جامعه قیام کردم و می خواهم سیره و سنت جدم رسول خدا (ص) و امیرالمومنین علی (ع) را زنده کنم>>. خلیفه اول و دوم سنگ بنا را کج گذاشتند. معاویه بر شام حکومت می کرد و در تلاش بود که هیچوقت حکومت به دست بنی هاشم نرسد. در این شرایط لعن بر امیر مومنان را در جامعه اسلامی نهادینه کردند و ممنوعیت نوشتن احادیث از آن زمان اغاز شد و تا حدود صد سال ادامه داشت. جامعه به جایی رسید که کاری از دست سیدالشهدا (ع) و امام مجتبی (ع) بر نمی آمد. چون جامعه آن روز معاویه را پذیرفته بود. پس از آن در دوران خلافت یزید، امام حسین (ع) زیر بار بیعت با یزسد نرفت و برای پس گرفتن حکومت قیام کرد و امام می خواست حق پایمال شده را به مدار خود برگرداند.

حاج آقای رضایی نیا ادامه داد: دیدگاه اصلی درمورد قیام حضرت، عمل به تکلیف است. چون شیعه تکلیف مدار است و ما این را از اولیای دین گرفته ایم. چون هدف عمل به تکلیف است، در عمل کردن به تکلیف نتیجه اصلاً مهم نیست. اگر به پیروزی ختم شود مثبت است و اگر هم به شهادت ختم شود مثبت تلقی می گردد. زیرا شهادت یکی از آموزه های دینی ما است. با این نگاه، حضرت به همه آنچه که می خواستند و به عنوان هدف تلقی می کردند، رسیدند. این در حالی است که حکومت آل امیه چند سال بیشتر دوام نیاورد و اصل قضیه ای که باید در جریان قیام امام حسین (ع) باقی می ماند، حفظ شد. جامعه اسلامی که نفس هایش به شماره افتاده بود جان تازه گرفت و به پیروزی در این زمینه هم رسید.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی با اشاره به هفته گرامی داشت بسیج خاطر نشان کرد: در جامعه بسیجی کشور ما نیز آنچه که باعث شد ما به این امر معتقد باشیم که تا روزی که بسیج زنده است نظام اسلامی برجاست، همین اندیشه است که بسیج بیشتر از هر جایی تکلیف گرا می باشد. برای بسیج نتیجه هیچ اهمیتی ندارد و راستای هدف معین بسیج، هرچه بشود خوب است و این را از قیام امام حسین (ع)  گرفته است. مهم ترین شاخصه بسیج عمل به تکلیف است. نگاه بسیجی حضرت امام خمینی (ره) قیام را به پیروزی رساند. در دوران انقلاب هرچند بسیج 20 میلیونی شکل نگرفته بود ولی نگاه بسیجی وجود داشت. اولین بسیج در طول تاریخ رسول اکرم (ص)  و اولین بسیجی در نظام ما امام خمینی (ره) بود.

حجة الاسلام رضایی نیا تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس که تمام دشمنان علیه ما متحد شدند و نظام نوپای ما نیز دستش خالی بود با اتکا به روحیه بسیجی جوانان وارد عمل در عرصه دفاع شد. آنهایی که فرمانده شدند، دانش آموزان دبیرستانی بودند. داستان هایی که از بسیجیان نقل می شود فقط درمورد اولیای الهی که هشتاد سال با نفس مبارزه کرده باشند قابل هضم است. راهی را که بعضی اولیای الهی هشتاد ساله پیمودند را بسیجیان در دوران دفاع مقدس یک شبه طی کردند. هنر امام (ره) این بود بسیج را طوری طراحی کرد که هزاران سید بحرالعلوم را یک شبه سید بحرالعلوم کرد و این ثمره ی چیزی جز تفکر بسیجی نبود. پس جنگ نیز در سازندگی مملکت، تفکر بسیجی و جهاد سازندگی به آباد کردن پرداخت. تفکری که از دنیا زدگی دور بود ولی دنیا را آباد ساخت. در فتنه 88 نیز مظلوم ترین شهدای بعد از انقلاب بسیجیان بودند و در این قضیه فرمایشات مقام معظم رهبری وقتی کارساز شد و برنامه ریزی دهها ساله دشمنان را بر هم ریخت که تفکر بسیجی پشتوانه آن بود. امروز هم اگر در مذاکرات هسته ای حرکت هایی شده است و به جایی رسیده ایم، به پاس مقاومت هایی است که در این سال ها شده است و تفکر بسیجی باعث غلبه بر تحریم ها و محرومیت ها بود.

ایشان در پایان بیان نمودند: بسیج در عین همه جفاها، مقدر هم هست و تا روزی که بسیج، بسیجی و تفکر بسیجی در این مملکت هست، هیچ آسیبی به نظام اسلامی نخواهد رسید.

جلسه بصيرتي طرح صالحين پايگاه مقاومت اداري جلسه بصيرتي طرح صالحين پايگاه مقاومت اداري جلسه بصيرتي طرح صالحين پايگاه مقاومت اداري جلسه بصيرتي طرح صالحين پايگاه مقاومت اداري