شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

بازدید شورای دانشگاه از مزرعه آموزشی، پژوهشی مهران

دکتر علی محمدی ریاست محترم دانشگاه به همراه دکتر بازگیر رئیس محترم دانشکده کشاورزی، ر‍‍وسای دانشکده ها و مدیران دانشگاه از قسمت های مختلف مزرعه آموزشی و پ‍‍‍‍ژوهشی دانشگاه در مهران شامل مزارع گیاهان دارویی، یونجه، گندم، باغات، تأسیسات، سوله ها و انبارها بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید دکتر بازگیر رئیس دانشکده کشاورزی مساحت کل مزرعه را 280 هکتار اعلام کرد که شامل 90 هکتار سطح زیر کشت آبی مجهز به سیستم آبیاری بارانی که توسط 7 حلقه چاه تأمین می گردد، 40 هکتار ریز کشت گندم و جو، 5 هکتار زیر کشت ذرت، 7 هکتار زیر کشت گیاهان دارویی از قبیل نعنا فلفلی، زوفا و به لیمو، 7 هکتار زیر کشت یونجه و 15 هکتار باغات (نخلستان، باغ زیتون و انگور) می باشد.

دکتر بازگیر بیان نمودند: از آن جایی که مزرعه مهران به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمد برای دانشگاه تلقی می گردد، طبق برنامه ریزی صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد افزایش سطح زیر کشت گیاهان زراعی و علوفه ای، توسعه گیاهان دارویی، پرورش گوسفند و بز، تولید میوه های گرمسیری و تهیه کود ورمی کمپوست در مزرعه خواهیم بود.

در پایان نسبت به توسعه سیستم های آبیاری با همکاری دیگر سازمان های مربوطه در استان و تشویق دانشجویان و اعضای هیأت علمی جهت بهره گیری از مزرعه در انجام پروژه های تحقیقاتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بازديد شوراي دانشگاه از مزرعه آموزشي، پژوهشي مهران بازديد شوراي دانشگاه از مزرعه آموزشي، پژوهشي مهران بازديد شوراي دانشگاه از مزرعه آموزشي، پژوهشي مهران بازديد شوراي دانشگاه از مزرعه آموزشي، پژوهشي مهران