شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست سرپرست دانشکده کشاورزی با اعضای هیأت علمی دانشکده

نشست سرپرست دانشکده کشاورزی با اعضای هیأت علمی دانشکده پیرامون مسائل جاری دانشکده کشاورزی، با حضور دکتر سراج مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر بازگیر سرپرست محترم دانشکده و اعضای هیأت علمی دانشکده صبح امروز در محل سالن جلسات دانشکده کشاورزی برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه حجة الاسلام سراج به تفسیر ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع) پرداختند و بیان داشتند: این قیام از نوع قیام باقی است. زیرا هر چند سالی که می گذرد نه تنها کهنه نمی شود بلکه روز به روز تازه تر می شود و بنا بر فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) با فطرت بشر گره خورده است. برای پی بردن به علت بقای قیام باید به بررسی مقدمات قیام، روش قیام و هدف قیام پرداخت.

دکتر سراج خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) در مقدمات قیام هیچ گاه از افراد شاخص استفاده نکردند و از همان ابتدای قیام، عاقبت کار خود را توصیف نمودند و همه ابعاد آن را نفی امور دنیوی دانستند. در عالم خلقت فقط یک موجود بقا دارد و آن هم ذات مقدس حضرت حق است، آنچه رنگ خدایی داشته باشد باقی می ماند و چون چیزی غیر از خدا در هدف نهضت امام حسین (ع) نبود ماندگار شد.

در ادامه دکتر بازگیر سرپرست دانشکده کشاورزی ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان در جلسه و عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) از زحمات هیأت رئیسه دانشگاه تقدیر به عمل آوردند و از تلاش های بی دریغ رؤسای قبلی دانشکده و سایر همکارانشان در مجموعه دانشکده کشاورزی تشکر نمودند و افتخارات به دست آمده در دانشکده را مدیون تلاش رؤسای قبلی و همه زحمت کشان در این عرصه دانستند.

ایشان همچنین با اشاره به استقلال هیأت ممیزه دانشگاه و فرصت ایجاد شده برای اساتید در جهت کسب ارتقای علمی، از اساتید حاضر در جلسه تقاضا نمودند که تلاش های خود را در راستای انجام فعالیت های پژوهشی و همچنین کسب ارتقای علمی افزایش دهند و از فرصت فراهم شده نهایت استفاده را داشته باشند.

در ادامه دکتر بازگیر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی و چشم انداز پیش روی دانشکده کشاورزی، مزرعه آموزشی دانشکده در مهران و مجتمع گاوداری دانشکده در چوار را قطب های درآمدزایی دانشگاه معرفی نمودند و ابراز امیدواری کردند که در آینده نزدیک شاهد تغییر نام دانشکده کشاورزی به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و پس از آن نیز تفکیک دانشکده منابع طبیعی از دانشکده کشاورزی باشیم.

سرپرست دانشکده کشاورزی در پایان صحبت های خود، 13 پروپزال ارائه شده از سوی اساتید دانشکده به کمیته تحقیقات گرد و خاک که از سال 1391 فعالیت خود را در دانشکده کشاورزی آغاز کرده است را معرفی نمود.

در پایان اساتید حاضر در جلسه به بیان مسائل و مشکلات دانشکده کشاورزی پرداختند و در این باره بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.

نشست سرپرست دانشکده کشاورزي با اعضاي هيأت علمي دانشکده نشست سرپرست دانشکده کشاورزي با اعضاي هيأت علمي دانشکده