شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آقای دکتر احمد توکلی در نشست اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ایلام

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی»ساعت 21:30 ، یکشنبه ، 21 اردیبهشت نشست «اقتصاد مقاومتی» در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام باحضور حجت الاسلام والمسلمین هاشمی معاون محترم فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، دکتر احمد توکلی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و استقبال دانشجویان عزیز  برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و خیر مقدم به آقای دکتر توکلی از استقبال دانشجویان از این برنامه تقدیر کرد .

آقای دکتر احمد توکلی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی تفاوت دارد، بیان داشت : ریاضت اقتصادی، اصطلاحی است که صندوق بین‌المللی پول به کار برد، این سیاست، سیاستی تحمیل‌گونه است؛ به‌عنوان مثال، کسری بودجه در کم‌ کردن هزینه‌ها در بخش‌های مختلفی مثل بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ... تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، برخلاف ریاضت اقتصادی به این مفهوم است که در شرایط دشوار به ریاضت مجبور نشویم و زندگی معمولی و بلکه رو به رشد داشته باشیم، گفت: در واقع اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم بودن در برابر تنش‌های موجود مثل بلایای طبیعی و تحریم‌ها.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نقش مؤثر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: بند 21 ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن به‌ویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی» از سوی مراکز علمی باید مورد توجه قرار گیرد

ایشان با اشاره به اینکه اقتصاد شکننده به‌گونه‌ای است که اگر ضربه‌ای یا خللی به آن برسد از بین می‌رود ولی انعطاف اقتصادی وقتی دچار تغییرات می‌شود حالت‌های مختلفی به خود می‌گیرد، بیان کرد: مقاومت در برابر تکانه‌های اقتصادی، ساختاری، بلایای طبیعی، تخاصمی و یا سیاسی مثل تحریم‌ها از خصوصیات یک اقتصاد انعطاف‌پذیر است.

کیفیت سرمایه‌ اجتماعی را در انعطاف و مقاومت اقتصاد مؤثر دانست و گفت: تقوا و خیرخواهی‌ عامه و عقلانیت در سیاست‌گزاران، مبرا بودن سیاست‌‌گزاران از فساد سیاسی، ثبات سیاسی، درصد سهم مردم در مالکیت و مدیریت، احترام به حقوق مالکیت، عدالت در توزیع دارایی و درآمد از جمله عوامل مؤثر در کیفیت سرمایه‌ اجتماعی است که در نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر به آن‌ها اشاره شده است.

آقای دکتر احمد توکلی با بیان اینکه حاکمان باید گروهی مؤمن و وطن‌دوست، اهل مشورت، معتقد به مردم‌سالاری و آزادی، مورد اعتماد مردم، متعهد، سیاست‌پذیر و سخت‌کوش باشند، گفت: فرض کنید سیاست‌های کلان، کاملاً صحیح طراحی شود و به اجرا درآید اما قوه قضائیه مبتلا به فساد و مردم، فراری از سیاست باشند، طرح‌های عمرانی غیر ضروری و غیر علمی فراوانی وجود داشته باشد، آیا سیاست، درست به کار گرفته می‌شود؟ یکی از بدترین دشمنان ایران و اسلام، فساد است و فساد، تکانه نیست، موریانه است.

آقاي دکتر احمد توکلي در نشست اقتصاد مقاومتي در دانشگاه ايلام آقاي دکتر احمد توکلي در نشست اقتصاد مقاومتي در دانشگاه ايلام آقاي دکتر احمد توکلي در نشست اقتصاد مقاومتي در دانشگاه ايلام آقاي دکتر احمد توکلي در نشست اقتصاد مقاومتي در دانشگاه ايلام