شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه ایلام برگزار گردیدد

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه» مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه ایلام عصر روز چهارشنبه 21 خرداد 1393 باحضور معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری ، استاندار محترم ایلام ، مدیران و مسئولین استانی ، رؤسای دانشگاه های استان ، اعضاء هیئت علمی ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار گردید .

 

در ابتدای این دیدار حجت اسلام والمسلمین سراج مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری و حاضرین در سالن اظهار داشت: یکی از دعاهایی که باید در شب نیمه شعبان ذکر کرد آن است که خداوندا گناهانی که سبب می شود تا اخلاق من تنگ شود را از من دور کن.

وی اظهار داشت: یکی از معضلاتی که جامعه ما اکنون با آن مواجه است و مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید دارند کمرنگ شدن مسائل اخلاقی در جامعه است.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ایلام تصریح کرد: دانشگاه ایلام در اتوبان توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

وی گفت: سرپرست جدید دانشگاه ایلام، آقای دکتر رضا صحرایی برادر شهید است و وی باید بیشتر برای تحقق آرمان های انقلاب در دانشگاه ایلام تلاش کند.

حجت الاسلام سراج عنوان کرد: مطالبه انقلاب و ارزش های انقلابی کار سختی است و در این راه باید از تمامی توانایی خود استفاده کرد.

مسئول دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ایلام تصریح کرد: متأسفانه وضعیت بودجه ای دانشگاه ایلام مناسب نیست و لازم است که مسئولان ارشد وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری در این زمینه مساعدت های لازم را داشته باشند باید برای پیشبرد اهداف در دانشگاه ایلام اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

 

سپس آقای مهندس مروارید استاندار محترم ایلام در مراسم تقدیر و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه ایلام، بیان نمود: خداوند برای کسانی که علم را انتخاب می کنند درجات عالی در نظر می گیرد.

وی افزود: دانشگاه در ایران قدمتی 80 ساله دارد و همیشه دانشگاه ها مهد علم ، مبارزه ، مردم خواهی و مبارزه با ظلم بوده اند.

استاندار ایلام تصریح کرد: از سال 32 که دوران جدیدی از خفقان در کشور به وجود آمد همیشه دانشگاه ها هم مورد توجه مردم وهم رژیم بودند.

وی گفت: در 15 خرداد و سایر مناسبت هایی که وجود داشته همیشه دانشجویان و روحانیت سردمدار این مبارزات بوده اند.

مهندس مروارید عنوان کرد: در سال های 56 و 57 نیز می بینیم که دانشگاه ها مرکز مبارزه بوده و دانشجویان نیز زیر فشار رژیم پهلوی بودند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز دانشجویان ما دانشگاه ها را به قصد دفاع از کیان و خاک عزیز ایران اسلامی ترک کردند و توانستند در کنار سایر رزمندگان در برابر رژیم بعثی به پبروزی شیرینی برسند.

استاندار ایلام تصریح نمود: در توسعه کشور و در همه محورها ،دانشگاه ها نقش کلیدی داشته اند و در هر دوره ای دانشگاه ها شاهد تغییرات و تحولاتی بوده اند و در دوره تدبیر و امید در سطح دانشگاه ها نیز تغییرات مثبتی رخ داده است.

استاندار ایلام بیان داشت : دانشگاه در استان ایلام به عنوان چشم و چراغ است و از منظراجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای جامعه به عنوان یک رکن مهم محسوب می شود.

وی افزود: باید تغذیه فکری کارکنان اجرایی مد نظر باشد چرا که هر جایی که مدیران دارای درجات علمی بالا باشند کارها و برنامه ها بهتر انجام می شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: همه ما باید رویه اعتدال را دنبال کنیم و در این میان آقای دکتر  رضا صحرایی نیز دارای یک روحیه اعتدال گرا است.

ایشان بیان داشت : در پیشرفت هایی که در کشور رخ می دهد ایلام نیز باید سعی کند که نقش داشته باشد چرا که از قدیم بنا بر فرمایش حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه مبدا همه تحولات است.

آقای مهندس مروارید: باید در دانشگاه ها کرسی های آزاد اندیشی از حالت ظاهری خارج شوند و در دانشگاه ها دانشجویان نباید در قالب جریان های سیاسی فعالیت کنند بلکه باید به جریان های سیاسی خط فکری بدهند .

وی گفت: باید اعلام کنم که دکتر علی محمدی شخصیتی پاک و به دور از هر گونه مشکل دارد و این تغییرات نیز در همه دوران ها یک روند عادی و طبیعی است و برای آقای دکتر صحرایی سرپرست جدید دانشگاه ایلام آرزوی موفقیت می نمایم.

 

سپس آقای دکتر سیدضیاء هاشمی معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری در مراسم تقدیر و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه ایلام، اظهار کرد: هر کس به ایلام سفر کند احساس غربت نمی کند چرا که مردم ایلام مردمی مهمان نواز هستند.

معاون محترم وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید گفت که با بودجه های محدود می توان کارهای بزرگی انجام داد چرا که سخت ترین کارها ارزشمند ترین کارها است.

ایشان اظهار داشتند: ایلام از ثروتمند ترین استان های کشور است چرا که هم آب دارد و هم نفت و گاز دارد و هم تعاملات مرزی دارد و می تواند چندین برابر میزان نیاز خود تولید داشته باشد و در این میان تولید علم را در دانشگاه ایلام مد نظر داشت چرا که می توان از طریق علم به ثروت رسید.

وی افزود: پیوند بین دانشگاه و مدیریت  استان نیازمند شناختن راه های تبدیل علم به ثروت است و دانشگاه در حوزه فرهنگ و اقتصاد فعال است و نقش ویژه دارد  و امسال که به نام سال فرهنگ و اقتصاد از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، پیوند بین اقتصاد و فرهنگ در دانشگاه ها محقق می شود.

آقای دکتر هاشمی اظهار داشت: در آستانه سالگرد انتخابات پرشور و سرنوشت ساز 24 خرداد هستیم که مردم در این روز اقتدار و قدرت ملی را به همه جهانیان نشان دادند.

وی گفت: مفهوم اعتدال که از طرف حجت الاسلام والمسلمین روحانی مطرح شد از عناوین اصلی فرهنگ ایرانی و اسلامی است چرا که اسلام نیز دین اعتدال است.

آقای دکتر هاشمی عنوان کرد: ایرانیان در دنیا به اعتدال و میانه روی مشهور هستند و اعتدال یک مشی مستقل است ،ا عتدال یعنی اینکه با ملاحظه مصادیق افراط از آنها پرهیز شود چرا که با وجود اعتدال در جامعه سبب می شود که میانگین جامعه با آن همراه شوند.

معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بستر سازی و زمینه سازی برای شکوفایی همه استعدادها، و اینکه مدیریت کشور خادم همه بخش های جامعه باشد در سایه وجود اعتدال در جامعه محقق می شود.

وی گفت: اعتدال یعنی اینکه مشی حق را پیدا کردن و بر اساس آن حرکت کردن و اگر در دانشگاه ها و در جامعه ما فکر کنیم که برخی از اساتید و مدیران نامحرم هستند از مشی اعتدال فاصله گرفته ایم.

آقای دکتر هاشمی عنوان کرد: گردش آزاد اطلاعات،نشاط اجتماعی و توجه به مطالبات مشروع گروه های مورد توجه در جریان اعتدال مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: دانشجویان الگوهای فرهنگی در جامعه هستند و در مشی اعتدال مطالبات فرهنگی فرصت است و جامعه باید ضعف ها و نقاط قوت را بشناسد تا استعدادها شکوفاشده و هم دلی و هم افزایی به وجود بیاید.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: در مشی اعتدال مطالبات فرهنگی نباید به مسائل سیاسی تبدیل شود و لازم است که مسائل اجتماعی در قالب مسائل فرهنگی قرار گیرد و مورد بررسی قرار بگیرد.

وی گفت: متأسفانه در برخی از جاها مسائل اجتماعی در قالب مسائل امنیتی قرار می گیرد و تبدیل به مسائل سیاسی می شود و این سبب می شود که در جامعه شکاف به وجود بیاید.

آقای دکتر هاشمی عنوان کرد: هر اندازه که در جامعه مشارکت زیاد باشد اقتدار جامعه نیز بیشتر می شود ولی متاسفانه در برخی مکان ها شاهد این هستیم که برخی از مدیران در تعارض با یکدیگر هستند وباید این مسائل از بین برود.

وی افزود: ما نباید به سادگی نیروهای خودی را به نیروهای دشمن و بیگانه تبدیل کنیم و در مدیریت فرهنگی نیز نباید نگاه سیاسی داشته باشیم و این نگاه باید به حداقل برسد و شبکه های اجتماعی تقویت شوند وی در پایان سخنان خود ،ضمن تقدیر از زحمات آقای دکتر علی محمدی ، آقای دکتر صحرایی را بعنوان سرپرست دانشگاه ایلام معرفی نمود .

 

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی» آقای دکتر طاهر علی محمدی در سخنانی  اظهار داشت: عملکرد ما در دوران مدیریت دانشگاه حاصل تلاش مدیران این دانشگاه،کارکنان و حتی دانشجویان بوده که محصول کار آنها شرایط کنونی دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه در زمان من تابع هیچ گروه و باندی نبود و هیچ قدرتی نتوانست از مدیریت دانشگاه سوء استفاده کند و با این کار توانستیم هویت حقیقی دانشگاه که استقلال و عزت است را حفظ کنیم.

علی‌‎محمدی با اشاره به اینکه عزت دانشگاه را نفروختیم و اجازه ندادیم افرادی بدون ضابطه و به پشتوانه  رابطه وارد این دانشگاه شوند، گفت:در دوره مدیریت از هیچ بخشی غافل نبودیم و همه بخش ها را اعم از آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، دانشجویی و عمرانی مورد توجه قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبار 28میلیارد تومان بودجه درسال اخیر برای دانشگاه پیش‌بینی کردیم گفت:دانشگاه ایلام از معدود دانشگاه‌هایی است که بدهی ندارد و این هدیه‌ای برای رییس جدید این دانشگاه است.

علی‌محمدی اراده و صرف فعل خواستن، نهراسیدن از مشکلات،برنامه‌ریزی و پیگیری‌‌های جدی ، مطالعه و بررسی، تعامل مثبت با مجموعه مدیریتی را  از عوامل موثر در بدست آوردن موفقیت های بدست آمده دانست.

رییس سابق دانشگاه ایلام افتتاح 19 پروژه، اخذ 12 رشته دکتری، اخذ 17 رشته ارشد، افزایش دانشجو به دوبرابر قبل، جذب و بورس هیات علمی بومی، هم ردیف شدن با دانشگاه‌های برتر در بخش فرهنگی، کسب مجوز  پژوهشکده گیاهان دارویی، اخذ مجوز پردیس خودگردان دانشجویی و اخذ مجوز پذیرش دانشجوی خارجی از مهمترین فعالیت‌ها و موفقیت‌های خود از مرداد 1389 تا فروردین 1393 عنوان کرد.

 

 «به گزارش خبرنگار روابط عمومی»آقای دکتر رضا صحرایی سرپرست جدید دانشگاه ایلام در سخنان خوداظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه‌های استان از نظر کمی رشد قابل توجهی داشته‌اند  به طوری که نسبت دانشجو به جمعیت استان 1 به 15 است و با شهرهای بزرگ برابری می‌کند اما از نظر کیفی با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم حل شود.

 آقای دکتر صحرایی:دانشگاه باید ظرفیت‌های استان را به خوبی شناسایی و در راه توسعه آن به کار گیرد برنامه‌محوری نیاز امروز استان و کشور است و اینکه اکثریت به مشکلی با عنوان روزمرگی مدیریت‌ها مواجه‌اند چاره‌ای جز برنامه‌محوری و راهکار علمی ندارد و  این موضوع کاملا اثبات شده است.

 سرپرست دانشگاه ایلام از اعضای هیئت علمی به عنوان افرادی ساده‌زیست،صادق و دقیق یاد کرد و گفت : مدیران باید شرایط را برای نقش‌آفرینی  اساتید دانشگاه در جامعه و مخصوصاً تحقق شعار سال یعنی رونق اقتصادی و تعالی فرهنگی فراهم کنند.

 وی مدیریت جهادی را راهکار پیشبرد امور در شرایط کنونی دانست و گفت: نباید از مشکلات هراسید و باید با اعتماد به قول خدواند بزرگ در قرآن که "به دنبال هر سختی آسانی است" راه پیشرفت را پیمود.

 سرپرست دانشگاه ایلام تصریح کرد: اعضای هیئت علمی باید رسالت خود را که تولید علم است و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته  دغدغه‌ی خود بدانند و در راه توسعه استان و کشور به کار گیرند.

 

در این مراسم از آقای دکتر طاهر علی محمدی به عنوان رئیس سابق دانشگاه ایلام تقدیر و با حکمی از طرف آقای دکتر فرجی دانا وزیر محترم علوم ،تحقیقات و فناوری آقای دکتر رضا صحرایی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد .

مراسم توديع و معارفه رؤساي قديم و جديد دانشگاه ايلام برگزار گرديدد مراسم توديع و معارفه رؤساي قديم و جديد دانشگاه ايلام برگزار گرديدد مراسم توديع و معارفه رؤساي قديم و جديد دانشگاه ايلام برگزار گرديدد مراسم توديع و معارفه رؤساي قديم و جديد دانشگاه ايلام برگزار گرديدد