شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سرپرست وزارت علوم: پیشرفت علم وفناوری از مهم ترین ابزارهای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است

دکتر جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم،تحقیقات و فناوری گفت: برنامه من ادامه راه فعلی است ،چرا که متعقدم درکشور ما به اندازه کافی برنامه هایی همچون سند چشم انداز، نقشه جامع علمی و برنامه توسعه پنجم  و همچنین بخشهایی از برنامه چهارم وجود دارد و مهمتر از برنامه ایجاد بستر سالم برای انجام آنهاست.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر توفیقی درجمع کارمندان وزارت علوم ضمن قدردانی از تلاشهای دکتر کامران دانشجو وزیر سابق این وزارتخانه اظهار داشت: ما پیشرفت علم و فناوری کشور را مرهون اصرار و پافشاری امام راحل بر اهمیت دانشگاه وهمچنین توجه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان که باعث اقتدار علم کشور شده است، هستیم.

وی با بیان اینکه من به عنوان منتقد سیاستهای علمی از دستاوردهای 35 ساله بعد از انقلاب اسلامی و همچنین دوره 4 ساله مسئولیت دکتر دانشجو پاسداری می کنم، افزود: در این خصوص نقطه ضعف ها قابل انکار نیست ولی مهم اینست که راه یکدیگر را دنبال کنیم و از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

دکتر توفیقی نظام جمهوری اسلامی را سرمایه کشور دانست وگفت: پیشرفت علم وفناوری از مهم ترین ابزارهای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است
وی افزود: گرایشات سیاسی در قبال پیشرفت علم وفناوری کشور کم اهمیت است و این گرایشات تا حدی اهمیت دارد که به دوستی‌ها و همکاری ها لطمه نزند.
 دکتر توفیقی همچنین گفت: به هیچ دسته و گروهی وابسته نیستم، گرایش سیاسی دارم ولی با زبان علمی سخن می‌گویم و هیچگاه با زبان سیاسی گفت‌وگو نمی‌کنم .

وی افزود: من معتقدم باید با زبان علمی و کارشناسی با یکدیگر گفت‌وگو ‌کنیم و حتی در سیاست نیز باید با زبان علمی صحبت کنیم.

سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه جای حزب‌ها نیست، دانشجویان باید گرایش سیاسی داشته باشند ولی در حدی که به علم و پیشرفت علم لطمه نخورد، باید از حاشیه ها بپرهیزیم و از چند قطبی شدن دانشگاه‌ها جلوگیری کنیم.

دکترتوفیقی همچنین  تاکید کرد: هیچ دسته‌ یا گروهی به تنهایی نمی‌تواند اهداف کشور را پیش ببرد چرا که کشور متعلق به مردم است و هر برنامه ای با نقطه ضعف وقوت باید با همکاری یکدیگر باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاه ها برای کشور سرمایه هایی هستند که می توانند هر تحولی را در کشور ایجاد کنند، بنابراین هر عاملی که بخواهد در دانشگاه تفرقه ایجاد کرده و یکپارچگی را به هم بزند،مردود است.

دکتر کامران دانشجو وزیرسابق علوم نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم و  آرزوی توفیق برای دکترتوفیقی  گفت: ما با هم دوست صمیمی هستیم و امیدوارم این رفاقت‌ها علی‌رغم دیدگاه‌هایی که ممکن است در هر دو طرف وجود داشته باشد، بیشتر حاکم شود.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی، جامعه‌ای فهیم، پرتلاش، محجوب، منصف و عالم است، اظهار داشت:پیشرفت های علمی و افزایش تولیدات علمی  کشور مرهون تلاش ها و زحمات جامعه دانشگاهی کشور است .

دکتر دانشجو در پایان از دکتر توفیقی تشکر کرد و گفت: خدا را شکر می‌کنم به خاطر آنچه که به ما داد و از ما گرفت، چرا که آنچه که به ما داد، از کرمش بوده و نه از لیاقت ما و آنچه که از ما گرفت، از حکمتش بوده است.