شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم اختتامیه جشنواره دانشگاه پاک در دانشگاه ایلام

«به گزارش خبرنگار روابط عمومی» مراسم اختتامیه جشنواره پاک در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ساعت 21 پنجشنبه 4/2/1393، با حضور جناب آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه ، جناب آقای دکتر جعفر پور مشاور محترم مدیرکل فرهنگ و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، جناب آقای مهندس کلانتری معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری ایلام ، جناب آقای مهندس خوش خبر فرماندار محترم ایلام ، معاونیین محترم دانشگاه و حضور با شکوه دانشجویان دانشگاه ایلام و دانشگاه های هفت استان کشور در جشنواره برگزار گردید .

در ابتدای این مراسم آقای دکتر بگ محمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به ارائه گزارشی از تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، نحوه برگزاری این جشنواره و اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: این جشنواره با رویکرد تقویت روحیه نشاط و توانمندسازی دانشگاهیان از یک سو و کاهش آسیب های اجتماعی و زدودن عوامل محرک در بروز این آسیب ها برگزار گردید و مهمترین هدف برگزاری آن هم پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و قرص های روانگردان در دانشگاه ها است که حجم بالای مشارکت دانشجویان در این جشنواره و آثار ارسالی به دبیرخانه وظایف مسئولین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها را در قبال مسائل اجتماعی سخت تر کرده است.

آقای دکتر صحرایی ریاست محترم دانشگاه در این مراسم ضمن خیر مقدم به تمام دانشجویان و مهمانان عزیز بیان نمود : من خیلی خوشحالم که قبل از جلسه معارفه ام در این جشنواره در خدمت دانشجویان عزیز باشم ، بیشترین هدف برگزاری جشنواره دانشگاه پاک ، ایجاد فضای نشاط در جامعه دانشگاهی و دانشجویی است ، از نظر من دانشگاه ها و شاید همه دانشگاه ها در سراسر کشور از پاک ترین ، سالم ترین و با نشاط ترین محیط های اجتماعی  هستند که نمونه آن دانشگاه ایلام و این جمع دانشجویی است .

ریاست محترم دانشگاه اظهار داشت : از نگاه به مسائل اجتماعی و شاید معضلات اجتماعی در جوامع امروز ، خوشبختانه سالم ترین و بی حاشیه ترین محیط ها ، محیط دانشگاه است ، مأموریت دانشگاه تربیت همین جوانان است ، یکی از شعار های آقای دکتر حسن روحانی ایجاد نشاط علمی و اجتماعی در جوامع دانشگاهی و در نسل جوان است و این یکی از مأموریت های اصلی در دانشگاه است .

دکتر صحرایی بیان نمود : دولت با تدبیر و با امید به آینده هر چند میدانیم در این راه سختی های زیادی داریم ، دولت با مشکلاتی که از گذشته باقی مانده مواجه است اما همانطور که رئیس جمهور محترم گفتند مشکلات فراوان است اما ما از مشکلات نمی هراسیم و با امید به قدرت لایزال الهی که بزرگترین پشتوانه ملت ایران است یک به یک بر مشکلات غلبه خواهیم کرد قطعاً در این راه از رهنمودهای آن پیر فرزانه حضرت امام خمینی (ره) و دیدگاه ها و بیانات مقام معظم رهبری در این راه که هم چراغ راه ما خواهند بود استفاده خواهیم کرد .

وی گفت : مطمئنم در این دوره جدید ، قطعاً دانشگاه های ما بالنده تر از گذشته این مسیر را طی نموده و یکی از برنامه های اصلی من که امروز نمونه آن است حضور در جمع دانشجویان است .

سپس آقای مهندس کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه : آن چیزی که همه مسئولین کشوری را بشدت نگران کرده تهدیدی است که این شادی و شعف جوانان ما را تهدید میکند و لذا پیشگیری را مقدم بر هر چیزی میدانیم و آینده سازان کشور را که شما هستید و از دل این جمعیت و جمعیت های مشابه در ایران وزا ، استانداران ، فرمانداران ، مهندسان و خلبانان بیرون می آیند باعث شده که متوجه باشیم که استعمار و استبداد جهانی و آمریکا بیخ گوش ما چگونه مواد مخدر را تولید میکند و ما را در مسیر آن قرار میدهد و با تولید صنعتی بسیار خاموش و بی سرو صدا ، عزیزان ما را پرپر می کند این تلاشی که وزارت علوم با حمایت ریاست محترم جمهور و ستاد مبارزه با مواد مخدر داشتند و یکی از بین چند دانشگاه کشور ، دانشگاه ایلام را انتخاب کرده اند را باید پاس بداریم .

مهندس کلانتری گفت : امروز دولت تدبیر و امید به ریاست دکتر حسن روحانی افتخار می کند الارغم همه مشکلاتی که هست با توکل به خدا و شما جوانان عزیز به مبارزه با همه مشکلات می پردازد .

در ادامه آقای دکتر جعفری پور مشاور محترم مدیرکل فرهنگ و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان نمود : سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگ و هدیه خداوند به بندگانش است.

وی به اهتمام دولت جدید در ایجاد فضای مناسب در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت : تمام تلاش مسئولین امر ، درونی کردن محیطی سالم و امن برای دانشجویان و تعمیم این فضا به کل کشور است.

مشاور مدیر کل فرهنگ و اجتماعی وزارت علوم گفت: با بررسی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پاک می توان به اهتمام، توجه و اهمیت این مسئله در میان دانشجویان و ادراک ایشان از محیط اطرافشان پی برد.

  دکترجعفری پور خاطرنشان شد: آثار منتخب در سایت و نشریه پیشگیری نوین درج می شود علاوه بر این دانشجویان و اساتید برای دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به مواد مخدر و اثرات آن می توانند به سایت مذکور مراجعه نمایند.

ایشان خطاب به رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: وزارت علوم در نظر دارد برای حفظ نشاط دانشجویان دانشگاه ایلام و افزایش روز افزون آن امتیاز ، داشتن مدیریت امور اجتماعی را به این مرکز آموزش عالی تفویض نماید.

مشاور مدیر کل فرهنگ و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به برنامه های وزارت علوم در سال جاری خاطرنشان کرد: خانه فرهنگ و سالن ورزشی در آینده نزدیک در دانشگاه ایلام احداث و افتتاح خواهد شد.

جعفری پور اعلام کرد : امتیاز برگزاری جشنواره ملی قرآنی در شهریور ماه 1393 به دانشگاه ایلام اعطا شده است.

در پایان این مراسم از نفرات اول در بخش های مختلف تجلیل بعمل آمد .

 

 

 

مراسم اختتاميه جشنواره دانشگاه پاک  در دانشگاه ايلام مراسم اختتاميه جشنواره دانشگاه پاک  در دانشگاه ايلام مراسم اختتاميه جشنواره دانشگاه پاک  در دانشگاه ايلام مراسم اختتاميه جشنواره دانشگاه پاک  در دانشگاه ايلام