شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

امروز اقتصاد جهانی انرژی، نیازمند بازآفرینی است و دانشگاهها و مجامع علمی سهم عمده ای در این خصوص دارند

دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه  در مراسم افتتاحیه اولین همایش منطقه­ای انرژی با خیر مقدم به میهمانان و حاضرین و تشکر از بانیان برگزاری  همایش گفت: نیاز انسان به مقوله انرژی با اشکال مختلف،  محدودیت منابع تجدیدناپذیر انرژی و آلاینده  بودن برخی از آنها عواملی هستند که باعث می شود انسان نگران کمبود انرژی  در آینده  باشد.

وی ادامه داد: برای رفع نگرانی­های موجود لازم است  در سه حوزه تولید انرژی، مدیریت و مصرف انرژی نگاه جدیدی به وجود آید.

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه در تولید انرژی ضرورت دارد توجه  بشر به سمت وسوی انرژی پاک، تجدید پذیر و ماندگار معطوف شود، تصریح کرد: دستیابی به راههایی که این نوع انرژی را کم هزینه تر کند و گسترش این انرژی ها برای جامعه ضروری است.

وی استفاده از تکنولوژی جدید و فرهنگ سازی در مدیریت مصرف انرژی را بهترین راهکار ارزیابی کرد و افزود: مصرف انرژی یک رفتار انسانی است و برای دستیابی به آن نیاز به  ایجاد فرهنگ و دانش مدیریت مصرف و بسط آن در بدنه اجرایی است و ظرفیت عظیم دین در جامعه می­تواند در این خصوص نقش آفرین باشد .

وی همچنین بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را ارزنده عنوان داشت و افزود: در مصرف انرژی، اندیشمندان و دانشگاهیان سمت وسوی مصرف انرژی را به سوی توسعه صنایع راهبردی  و افزایش تولید ناخالص ملی هدایت کنند.