شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آمار علمی بی‌نظیر در تاریخ آموزش عالی کشور

سرپرست پایگاه استنادی ISC ضمن ارائه تازه ترین آمار از تولید علم ایران و اعلام نام پیشتازترین ها در این عرصه گفت: این آمار در تاریخ آموزش عالی کشور بی نظیر است.

دکتر جعفر مهراد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه آخرین آمار تولید علم ایران که در تامسون رویترز ثبت و نمایه سازی شده، افزود: از ابتدای سال 2012 میلادی تا هفته پایان هفته گذشته کل تولیدات علمی دانشمندان و پژوهشگران کشور به 19 هزار و 399 مقاله رسید.

وی با بیان اینکه آمار سال 2011 میلادی بر حسب سال انتشار مجله رقمی برابر 27 هزار و 35 مقاله را نشان می دهد، افزود: این آمار در تاریخ آموزش عالی کشور بی نظیر است و رقم مزبور نسبت به سال 2010 افزایشی برابر با 5 هزار و 433 مقاله دارد؛ در همین حال کل میزان تولید علم کشور در سال 2010 تعداد 21 هزار و 592 مقاله بود.

سرپرست ISC ادامه داد: سال 1970 تعداد مقالات نمایه شده کشور در تامسون رویترز که در آن سال ها ISI نام داشت، فقط 9 مقاله بود.

وی گفت: بررسی و تحلیل تولید علم کشور از سال 1970 تا سال 2012 نشان می دهد که برخی از دانشگاه ها نسبت به بعضی دیگر سهم عمده ای در تولید علم داشته و به همین مناسبت از جایگاه برتری برخوردار می باشند.