شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری: حقیقت معنای گریه برای امام حسین(ع) طرفداری از جبهه حق و بیزاری از جبهه باطل است.

 حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه صبح روز سه شنبه 7/9/91 در کارگاه آموزشی ولایت فقیه گفت: در روایات زیادی از طرف ائمه علیهم السلام بر عزاداری وگریه برای امام حسین(ع) و یاران وفادارش تأکید شده است و بدین لحاظ هیچ شبهه­ای نمی­تواند ما را از انجام این کار منصرف نماید.

حجت الاسلام هاشمی افزود: روایت است که ماجرای شهادت حضرت امام حسین(ع) برای حضرت فاطمه زهرا(س) بیان شد. حضرت زهرا که عالمترین، بصیرترین، صبورترین و متعبدترین افراد بشر  می باشند و برتر از او در جامعه  بشری ور بانوان کسی وجود ندارد،  بعد از گریه زیاد بیان داشت در حالی که مانییستیم پس چه کسی برای فرزندم گریه می کند. به او گفته شد که هرکس توفیق گریه بر مصیبت امام حسین(ع) را پیدا نماید، خداوند دستان او را گرفته و به بهشت هدایت می­نماید. و در این راستا در روز قیامت همه چشمها گریان هستند مگر چشمانی که برای امام حسین(ع) در کربلا گریه کرده باشند.

حجت الاسلام هاشمی تأکید کرد: در گریه بر امام حسین(ع) تصویر  جبهه حق و باطل، تمام فضایل و رذایل، انگیزه­های معنوی و مادی و نوع دیدگاه جبهه حق و باطل به زندگی مجسم می­شود و در حقیقت گریه بر  امام حسین(ع) طرفداری از جبهه حق و بیزاری از جبهه باطل است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش شرق شناسان و غربیها برای شناخت ماهیت قیام کریلا و عزاداری امام حسین(ع) بیان داشت: دشمن می­خواهد با شناخت ماهیت قیام کریلا، گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) را مدیریت کند، اما چون  نمی­توانند  عمق این قیام  را درک نمایند در تحقق هدف خود ناکام مانده­اند.