شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه: 16 آذر، تبلور استکبار ستیزی دانشجویان است

حجت الاسلام سید محمد باقر هاشمی در گفتگو با خبرنگار ما با تبریک روز دانشجو و با بیان اینکه 16 آذر سالروز تولد شعار مرگ بر آمریکاست، افزود: دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا « نیکسون » به تهران، با تجمع و شعارهای ضد استکباری دست به قیام علیه استبداد زدند و در آن روز 3 تن از دانشجویان این دانشکده ( شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و آذر شریعت رضوی ) به شهادت رسیدند و این روز به نام دانشجو و مبارزه با استکبار جهانی، برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی جاودان و نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری نهادهای فرهنگی، علمی و ... دانشگاهها، این روز به صورتی ویژه ارج نهاده می­شود و در سه سال اخیر نیز با عنوان تندیس اخلاص، برنامه­های مختلفی اجرا شده است، اظهار داشت: همه ساله و در این روز با دعوت از اساتید برجسته و سخنرانان کشوری و با حضور همرزمان این شهیدان، برنامه­ های متنوعی با مشارکت خود دانشجویان برگزار و به تبیین اندیشه های دانشجویان شهید پرداخته می­شود.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به بررسی قیام دانشجویی، تبیین اندیشه های دانشجویان مبارز، تجلیل از دانشجویان فعال سیاسی علمی و برگزاری نمایشگاه کتاب در این روز اشاره و تصریح کرد: در این روز موضوعات استکبار ستیزی دانشجویان شهید، بصیرت و آگاهی، تحولات اجتماعی، تبیین مبارزه با ظلم و ستم، مقالات و اشعار دانشجویان مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

حجت الاسلام سید محمدباقر هاشمی به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نظریه پردازی، گفتمان دینی در حوزه های اقتصاد مقاومتی، مسائل اجتماعی و ... در دانشگاه ها اشاره کرد و با بیان اینکه در بحث انتخابات، با برگزاری تریبون آزاد در دانشگاه و انجام مناظره نمایندگان طیف های مختلف که در دولت های گذشته مسئولیت های گوناگون داشته اند، تلاش خواهد شد که دانشجویان در این مسئله مهم همچون گذشته نقش آفرینی کنند، خاطرنشان ساخت: پاسخ گویی به سؤالات دانشجویان سبب می شود که این قشر فرهیخته احساس نمایند که به افکار و نظرات آنان اهمیت داده می شود و بدون شک در نگرش دانشجویان تأثیر بسزایی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مناظرات دانشجویی موجب بارور شدن فضای مطلوب برای دریافت اندیشه های این قشر فرهیخته و سبب بالندگی نظام می شود، افزود: فکر جمعی و گفتگوهای بین قشرهای مختلف می تواند برکات زیادی در جامعه به همراه داشته باشد و رشد و پیشرفت ایران اسلامی را رقم زند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه تا زمانی که جبهه حق علیه باطل بایستد، جنگ همواره ادامه دارد و در برهه کنونی نیز که جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی رقم خورده، نتیجه ای برای این معاندان در پی نداشته است و خوشبختانه دشمنان همواره در این نبردها مغلوب شده اند، خاطرنشان ساخت: دشمنان از ابتدا می خواستند که از پیروزی انقلاب اسلامی جلوگیری کنند و در مراحل بعدی با تحمیل جنگ و پس از آن با شروع تحریم ها و ایجاد جنگ نرم درصدد تخریب انقلاب اسلامی برآمده اند و خوشبختانه با بصیرت مردم و الهام گیری از عاشورای حسینی، همه این توطئه ها، خصوصاً فتنه 88 خنثی شده است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه دانشجویان در رقابت های علمی، با هوشیاری و آگاهی نسبت به ترفندهای دشمنان و با داشتن روحیه مقاومت و صبوری، توانسته اند به عنوان سربازان خط مقدم جنگ نرم دشمنان را با شکست مواجه کنند، اظهار داشت: با هوشیاری و آگاهی مسئولان، مردم، دانشجویان و ... برنامه ریزی های دشمنان که برای التهاب آفرینی در جامعه چیده و می چینند، نقش برآب شده و خواهد شد.

وی به چالش میان سران قوا و نقش مدبرانه دانشجویان برای مدیریت این موضوعات و دامن نزدن به این مسائل و فصل الخطاب قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) اشاره کرد و اظهار داشت: در جاهایی که نیاز به نقد است، دانشجویان با نقد منصفانه و پرهیز از موازی کاری، می توانند به رشد همه جانبه جامعه، کمک کنند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه نظام اسلامی از مکتب نبوی تولد یافته و با نگاه علوی و بهره گیری از حماسه حسینی و انتظار مهدوی به راه خود ادامه می دهد، تأکید کرد: اگر جامعه ما با شناخت در این راه گام بردارد، بر تمام مشکلات فائق خواهد آمد و با بهره گیری از این آرمانها، می توان انقلاب را بیمه کرد و از گزندهای رنگارنگ دشمنان در امانش داشت.