شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست هیات رئیسه دانشگاه با حضور دکتر متکان معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و استاندار ایلام ومشاور وزیر نفت

 نشست هیات رئیسه دانشگاه با حضور دکتر متکان معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، مهندس عباس زاده استاندار ایلام و مهندس شهاب الدین مشاور وزیر نفت و مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت خیز ظهر روز دوشنبه 15/8/91 در محل سال جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر علی محمدی رییس دانشگاه با خیر مقدم  و تشکر ازحضور دکتر متکان  معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، مهندس عباس زاده استاندار ایلام و مهندس شهاب الدین مشاور وزیر نفت و مجری طرح کمک به عمران مناطق نفت خیز جهت حضور در دانشگاه  به بیان تاریخچه شکل گیری دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه ایلام در سال 1355 به عنوان  آموزشکده  دامپروری  تأسیس گردید که  بعد از انقلاب فرهنگی به  دانشکده کشاورزی  تبدیل گردید. تا اینکه در جریان سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان  و در راستای توسعه همه جانبه کشور با دستور ایشان دانشگاه ایلام تأسیس گردید که در بیست سال گذشته از لحاظ کمی وکیفی تحولات چشمگیری را پشت سر گذاشته است.

رییس دانشگاه در ادامه به ارائه آمارهایی در زمینه­های مختلف فرهنگی، عمرانی، آموزشی و پژوهشی پرداخت و بیان داشت: در حوزه فرهنگی که از مطالبات رهبری بوده است، در این مدت با برنامه ریزی و پی­گیریهای لازم اقدامات زیادی انجام شده است و برای نمونه در دو سال گذشته  دوازده کرسی آزاد اندیشی با موضوعات متنوع برگزار شده است.

دکتر علی محمدی در مورد حوزه عمرانی بیان داشت:  زیربنای ساختمانهای احداث شده در سال 1384 مجموعاً  55287مترمربع، 1388مجموعاً72858مترمربع و 1391 مجموعاً 102896 متر مربع  و همچنین محوطه سازی در  این سالها به ترتیب 10051مترمربع، 12000مترمربع و 28950مترمربع  بوده است که توسعه گسترده­ای را نمایان می­سازد.

رئیس دانشگاه در باره رشد مسائل آموزشی گفت: تعداد کل دانشجویان در سال 1384 مجموعاً 2212 نفر بوده است که در سال 1388 به 2824نفر و در سال 1391 به 5027 نفر رسیده است.

دکتر علی محمدی در مورد  تعداد رشته­های تحصیلات تکمیلی گفت: در سالهای 84و88 و91 به ترتیب 4و17 و24 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شده است و در مقطع دکتری در سال 1388 فقط یک رشته دکتری در دانشگاه موجود بوده است، اما این تعداد در سال 1391 به 10 رسیده است که غیر قابل مقایسه است.

رییس دانشگاه در مورد تعداد اعضای هیأت علمی اظهار داشت: در سال 84 و88 به ترتیب 81 و126 عضو هیات علمی داشته­ایم که این تعداد در سال کنونی به 150نفر رسیده اند که از این تعداد در سال 88 دونفر دانشیار بوده­اند، اما الان 10نفر دانشیار می­باشند.

دکتر علی محمدی افزود: در دو سال اخیر دانشگاه اقدام جدی به جذب افراد مورد نیاز (70 درصد استخدام پیمانی بومی، 82 درصد بورسیه­های بومی که حکم دارند و 70 درصد بورسیه های بومی در دست اقدام) کرده است. ضمن آنکه 19 نفر مربی جهت ادامه تحصیل  به دانشگاههای مختلف کشور اعزام شده­اند.

رییس دانشگاه در ادامه در مورد پیشرفتهای حوزه پژوهشی گفت: تعداد کتب کتابخانه های دانشگاه در سالهای 84و 88و 91 به ترتیب 48000، 72000 و104000 عنوان کتاب، پهنای باند اینترنت در این سالها به ترتیب  8mg ،4mgو16m، تعداد مقاللات  isi به ترتیب 113،20 و408 ، تعداد طرحهای پژوهشی به ترتیب 12، 66 و94 و تعداد مقالات ارائه شده به کنفرانسهای داخلی و خارجی به ترتیب 27، 197 و649 می باشند.

 در ادامه این نشست دکتر متکان معاون مالی، اداری و مدیریت منابع وزارت علوم با تشکر از زحمات مهندس شهاب الدین مشاور وزیر نفت  به خاط احداث دانشکده نفت وگاز و همچنین حضور مهندس عباس زاده استاندار ایلام در نشست هیات رئیسه دانشگاه ایلام  بیان داشت: به علت حسن نظر شخص رئیس جمهور توسعه همه جانبه دانشگاهها در جمهوری اسلامی در چند سال اخیر مدیون دولتهای نهم ودهم است . در این دوره است که دانشگاهها رشد صد در صدی داشته اند و مسیری  را که باید در طی سالیان متمادی می پیمودند در فاصله­ای کوتاه تحت حمایت دولت نهم و دهم پیمودند.

دکتر متکان افزود: مجموعه سیاستهای اعمال شده و حمایتهای شخص رئیس جمهور باعث گردید که  اعتماد بر دانشگاهها حاکم گردد و در این فضای اعتماد رشد کمی وکیفی صورت گیرد که این امر سبب شده است که الان جمهوری اسلامی زودنر از موعد مقرر به جایگاه اول در منطقه از لحاظ توسعه علمی دست یابد و همچنین از لحاظ رشد علمی در دنیا مقام شانزدهم را کسب نماید که برای ما این یک افتخار است.

دکتر متکان در ادامه پیشرفتهای دانشگاه ایلام را در سالهای اخیر را عالی توصیف کرد وگفت: مردم ایلام با مقاومت جانانه خود در طول هشت سال جنگ تحمیلی برگردن ما حق زیادی دارند و برای همین باید با تمام توان در پی  رفع محرومیتها و کاستیها باشیم تا گوشه­ای از زحمات گرانقدر این مردم را جبران نمائیم.

دکتر متکان خطاب به استاندار ایلام گفت: برای توسعه استان راه اندازی پارک علم و فناوری ضروری می باشد و در این راستا از استاندار محترم خواهانم با تمام توان کمک نماید تا پارک علم و فناوری در استان راه اندازی شود.