شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برای نخستین بار در منطقه - کارگاه آموزشی کاربردهای انرژی هسته ای در دانشگاه ایلام برگزار می¬گردد

دبیر اجرایی اولین همایش منطقه ای انرژی گفت: اولین کارگاه آموژشی کاربردهای انرژی هسته ای در صنعت ، پزشکی ، کشاورزی و قدرت (برق) با حضور اساتید برجسته هسته­ای کشور در 24 آبان ماه سال جاری در ایلام برگزار می­گردد.

فیض اله امامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) بیان داشت: برگزاری این کارگاه از آنجا اهمیت بسیار دارد که دشمنان این نظام به واسطه بحث هسته­ای فشار زیادی  به کشورمان وارد می­کنند که ما مقاصدی غیر صلح آمیز  دنبال می­کنیم.

وی در همین زمینه تاکید کرد همانگونه که مقام معظم رهبری بارها فرمودند، کشورمان با توجه به آموزه­های دینی هیچ وقت به دنبال سلاح هسته نبوده و نیست و ما نیز این کارگاه را در همین زمینه برگزار خواهیم کرد­ .  

امامی در خصوص اولین همایش منطقه ای انرژی گفت: این همایش در دو بخش دانشجویی و آزاد ، با چهار محور کلی و با همکاری مرکز علمی بسیج دانشجویی استان، دانشکده فنی و مهندسی و معاونت پژوهشی دانشگاه ایلام در 24 آبان سال جاری برگزار می­شود.

وی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی، حمایت ازکار و سرمایه ایرانی و نقش انرژی های نو در تحقق این شعار این همایش در چهار محور و بیست موضوع  برگزار می شود.

وی مدیریت انرژی، انرژی­های نو، بومی نگری و مباحث انرژی در ساختمان های مختلف، انرژی های تجدید پذیر و سیسم های بومی غیرفعال انرژی، توانمندی و محدودیت های منطقه­ای انرژی ، منابع محلی انرژی، انرژی خورشیدی ، بهینه سازی مصرف انرژی ، نیروگاههای کوچک ، شیوه های سنتی استفاده و مدیریت انرژی و ... از جمله محورها و موضوعات  این همایش معرفی کرد و گفت: این همایش دردو بخش دانشجویی و آزاد برگزار می­شود و آخرین مهلت ارسال مقالات شش مهرماه بوده که آنهم فقط از طریق سایت و ایمیل همایش امکان پذیر بوده و نتایج داوری مقالات یک هفته قبل از برگزاری همایش از طریق سایت اعلام می­گردد.

امامی با بیان اینکه بخش نفت و گاز جایگاه خاصی در اقتصاد کشور دارد تصریح کرد: تلاش نظری و علمی برای بهینه سازی انرژی نیاز امروز جامعه ماست و محوری ترین برنامه های این همایش در این موضوع است. دبیر اجرایی همایش منطقه ای انرژی به تاثیر مثبت انرژی و کمک آن در چرخه تولید اشاره و تصریح کرد: فرهنگ سازی در این راستا از تاثیرگذارترین راهها برای بهینه کردن مصرف انرژی است که باید در این گونه همایش ها مورد بررسی قرارگیرد و رسانه ها نیز در راه نهادینه کردن آن بکوشند. امامی از ارائه مقالات کاربردی دراین همایش خبرداد و خاطر نشان کرد: همزمان با این همایش، علاوه بر کارگاه "انرژی هسته ای"  سه کارگاه  با عناوینی : "مدیریت انرژی و آموزش نرم افزار و باسکرین"،" انرژی های نو" و " اصول اولیه تامین آسایش حرارتی برگزار خواهد شد.

وی این همایش را حاصل مشارکت استانداری ایلام، شرکت ملی گاز استان، شرکت ملی توزیع و پخش فراوردهای نفتی استان، شرکت توزیع نیروی برق استان، شرکت پالایشگاه گاز استان، بانک مهر اقتصاد، شرکت آب منطقه­ای استان ،شرکت آب و فاضلاب استان، سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان نظام مهندسی استان ، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان شهرداری ایلام ، صدا و سیمای مرکز استان و خانه فیزیک ایلام دانست وگفت: درحاشیه این همایش، نمایشگاهی با بیش از ده غرفه مختلف از دستاوردهای سازمان ها، شرکت­ها و نهادهای شرکت کننده برپاخواهد شد.وی گفت: علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس www.energy91.ir/ مراجعه نمایند.