شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حجت الاسلام والمسلمین نقویان:کرنش در برابر بت قدرت ،انسان را به تباهی می کشد

دعای پرفیض کمیل با سخنرانی استاد فرهیخته ومدرس حوزه ودانشگاه جناب حجه الاسلام نقویان وبا مداحی حاج رضا طاهری ازسوی هیات حضرت علی اکبر(ع) شب پنج شنبه 21/7/90 با حضور دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه،حجه الاسلام هاشمی معاون نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ،معاونین ،مدیران ،اعضای هیات علمی،کارکنان،دانشجویان وجمع زیادی ازاهالی شهرایلام درمحل مسجد دانشگاه برگزارگردید.

در ابتدای این مراسم پرفیض حجت الاسلام والمسلمین نقویان  استادحوزه ودانشگاه با اشاره به اهمیت هوشیاری در برابر تهاجم فرهنگی غرب گفت: امروز دیگر مرزهای جغرافیایی و آداب و رسوم محلی نمی تواند معرف فرهنگ های گوناگون باشد، بلکه با توجه به عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات از طرق مختلف مانند: رسانه های دیداری و شنیداری و نیز اینترنت و... تبادل فرهنگی به سرعت اتفاق می افتد و مردم خود را با مدها و فرهنگ های متفاوت مطابقت می دهند، به گونه ای که یک فرهنگ، فیلم یا موسیقی می تواند از یک نقطه دنیا تا دورافتاده ترین روستای یک کشور نیز به سرعت منتقل شود و جوامع گوناگون را تحت تأثیر خود قرار بدهد. وی با بیان اینکه اگر انتقال فرهنگی غرب بدین منظور صورت بگیرد که دیگر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی از فواید و نتایج مثبت آن استفاده کنند نه تنها انتقادی بر آن وارد نیست، بلکه بنابر دستورات اسلام مورد استقبال نیز قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال بنابر فرمایشی از حضرت علی(ع): نکته مثبت و مفید حتی اگر از زبان کافر یا منافق شنیده شود باید پذیرفت. وی با بیان حدیثی دیگر از حضرت علی(ع) ادامه داد: بنابر فرمایش گهربار امیرالمؤمنین علی(ع) حرف خوب، گمشده مؤمن است اما آنچه که ما اکنون از بیگانگان و به ویژه غرب می شنویم و صادرات فرهنگی آنان را مشاهده می کنیم، چیزی جز تخریب و فروپاشی نظام ارزشی و باوری ملت ها نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نقویان در ادامه افزود: رسانه های فرهنگ ساز و یا به عبارتی بهتر فرهنگ سوز با طراحی نقشه های شوم خود، از طریق شبکه ها و سایت های ضد ارزشی همانند اقوام چنگیز و تاتار کمترین رحمی به اندیشه ها و باورهای مردم نمی کنند و با فروپاشی خانواده ها و رواج بی دینی و اعتیاد و هرزگی در میان جوانان در پی به انحطاط کشیدن ملتها هستند.

وی با اظهار اینکه: متأسفانه گروههای مخرب و ضد فرهنگی در برخی موارد به اهداف شوم خود نیز دست یافته اند، افزود: ورود به مکان علمی و دینی یکی از آسیب هایی است که آثار بسیار تأسف برانگیزی در میان جامعه در پی داشته است.

ایشان با تأکید بر اینکه جوانان پاک این سرزمین با هدف کسب علم به این مکان روی می آورند و مورد تهاجم نرم و نامحسوس این شبکه های ضدانسانی و اخلاقی قرار می گیرند، ادامه داد: آنان در پی نابودی ادبیات، تمدن، عقاید و فرهنگ این مردم هستند که بایستی با بیداری جوانان و عموم مردم و نیز برنامه ریزی صحیح و اصولی مسئولین با این ترفند مقابله جدی شود.

وی با اشاره به یکی از اشعار مولانا با این مضمون که:

پاسبان منزل! توچگونه پاسبانی؟!

که ببرد رخت ما را، همه دزد شب نهانی

چو چراغ دزد باشد شب و خواب پاسبانان

زچه رو چراغشان را به دمی نمی نشانی؟!

تأکید کرد: غفلت و عدم مقابله فرهنگی و تبیین افکار عمومی در این خصوص ضربه ای جدی به تمام باورهای دینی و فرهنگ ملی مردم وارد خواهد کرد، به گونه ای که آنان با تمام توان در پی رسیدن به اهداف خود در این خصوص هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نقویان در ادامه گفت: مردم ایران دارای باورها و عقاید محکمی هستند که هرگز از بین نمی رود، بلکه گاهی با بی توجهی عده ای کمرنگ می شود.

وی برای اثبات مدعای خود در این خصوص گفت: نمونه بارز این جوانان که دچار غفلت زدگی و فریب افکار مخرب و فرهنگ مبتذل غرب شده اند، این است که در مراسم عاشورا و تاسوعای امام حسین(ع) همین جوانان زیر علم امام حسین(ع) سینه می زنند و اشک می ریزند و این نشانه ای روشن و دلیلی محکم بر این امر است که دین باوری در میان اقشار مختلف مردم این مملکت نهادینه شده است اما باید مراقب تهاجم نرم دشمنان و مخالفان اسلام بود.

وی با اشاره به عزم جدی دشمنان برای تضعیف و نابودی مکتب تشیع افزود: آنان برای رسیدن به مقاصد خویش از دو روش استفاده می کنند: ابتدا با ترویج لاابالی گری و سپس از طریق علمی و موجه جلوه دادن انحرافات دینی و اخلاقی و ترویج بی هویتی در میان مردم علیه نظام و مکتب اسلامی ایران دست به تهاجم می زنند.

ایشان با بیان اینکه هرگاه دشمن بتواند هویت و باورهای یک ملت را از او بگیرد می تواند پایه های شخصیتی و فکری او را به نابودی بکشاند افزود: ادعاهایی مانند ملی گرایی و حذف واژگان غیرفارسی از زبان و متون ایرانی ترفند جدیدیست که به وسیله ی آن در پی تضعیف پایه های دینی مردم هستند.

وی با تأکید بر لزوم بیداری اقشار مختلف جامعه ادامه داد: دشمنان برای تحول فرهنگی برنامه ای دراز مدت دارند و غفلت در این خصوص به منزله تسلیم در برابر نقشه های شوم و مخرب آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین نقویان خطاب به جوانان و چهره های علمی و دانشگاهی افزود: دشمنان با طراحی کتاب هایی در قالب واژه های زیبا و فریبنده و تحریف آیات و احادیث و حتی حذف بخشی از یک حدیث، که القا کننده اهداف انحرافی آنان است به گمراهی جوانان مسلمان این مرزوبوم اقدام می کنند.

ایشان در ادامه این مبحث با تأکید بر اهمیت بیداری خانواده ها و جوانان گفت: آنان به دنبال ترویج ادیان و عقاید دیگری به غیر از دین مبین اسلام هستند و برای دستیابی به این هدف از تمام توان خود استفاده خواهند کرد، به گونه ای که تبلیغ وهابیت در سال های اخیر به شدت گسترش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین نقویان افزود: آنچه خطرناکتر از گناه و لاابالی گری است؛ گاهی موجه جلوه دادن یک گناه و رفتار ضداخلاقی است. به عنوان مثال گاهی فردی مرتکب عملی غیراخلاقی می شود و خود نیز به قبیح بودن آن آگاه است و حتی گاهی از این عمل خویش نیز اظهار شرم و ندامت می کند اما در مقابل، افرادی وجود دارند که نه تنها از عمل خویش احساس گناه و پشیمانی نمی کنند، بلکه کسانی را که در تقابل با خود می بینند نیز فردی متحجر می پندارند و او را تشویق به انجام چنین اعمالی می نمایند.

وی اینگونه کنش را بسیار خطرناکتر از نوع اول انحراف عنوان کرد و افزود: مردم باید به خطر عواقب اینگونه افکار ضدارزشی آگاه باشند تا در ورطه ی غیرانسانی آن گرفتار نشوند.

ایشان با اشاره ای ظریف به داستان بت شکنی حضرت ابراهیم(ع) گفتند: امروز باید مراقب بت های جدید بود. بت بزرگی به نام قدرت که انسان را به هلاکت می رساند و بسیار خطرناک است. اینکه اگر کسانی در مقامی قرار گرفتند، بتوانند بر این بت فریبنده غلبه کنند و با تسلیم شدن در برابر آن حکمت ها و مصلحت های ملی را نادیده نگیرند، امری مهم و ضروریست.

 حجت الاسلام والمسلمین نقویان تصریح کرد: بت های دیگری مانند: ثروت، زیبایی و زرق و برق های دنیوی همانند تیری است که انسانیت را نشانه می گیرد و زیان این امر نه تنها بر فرد، بلکه به متن جامعه نیز خواهد رسید.

ایشان با تأکید بر اهمیت ایمان به داشته های غنی دینی و فرهنگی خویش افزود: قرآن کریم و ادعیه، دارای مفاهیم عمیق و آثار معنوی بی نظیری است که تمام ادیان و ملت های جهان را تحت تأثیر شگفت انگیز خود قرار می دهد، به گونه ای که بزرگان ادیان دیگر بر شورانگیز بودن کلمات عمیق صحیفه سجادیه و دیگر کتب ارزشمند شیعه معترف شده اند.

وی اهمیت مطالعه این کتب را یادآور شد و افزود: مطالعه و عمل کردن به این مضامین پر محتوی ضروریست، اما نباید به بهانه پرداختن به معنویت در هر جلسه و مکانی به نام تفسیر قرآن، شناخت امام زمان(عج) و عرفان شرکت کرد. زیرا دشمن با ترویج خرافات به تحریفانی در این خصوص می پردازد.

وی در پایان با اشاره به این نکته که: رعایت شئونات اخلاقی، نجابت و دینداری در میان تهاجم انحرافات و دسیسه های گوناگون دارای اهمیت و ارزش بالایی است، افزود: پاکدامنی و رفتن به سوی نیکی ها در این شرایط عمل به رفتار  بزرگان دین و بسیار نزد خداوند با ارزش است.