شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

استاددانشگاه آنهایم آمریکا: وقتی اساتید تجربه‌های خود را ارائه می‌دهند، دانشجویان انگیزه بیشتری برای کار پیدا می‌کنند.

استاد دانشگاه "آناهایم" آمریکا گفت: اگر نتیجه کنفرانس‌های علمی، تحقیق بیشتر باشد به نتیجه مطلوب یعنی تولید علم خواهیم رسید .

دکتر حسین فرهادی از سخنرانان کلیدی در نهمین کنفرانس آموزش زبان انگلیسی ، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همه ما باید اعتقاد داشته باشیم که در این کنفرانس‌ها، راه و رسم و خط و مشی‌ها ارائه می‌شود و وقتی اساتید تجربه‌های خود را ارائه می‌دهند، دانشجویان انگیزه بیشتری برای کار پیدا می‌کنند.

وی افزود: در این همایش‌ها، تحقیق‌های انجام شده نشان داده می‌شوند و دانشجویان یاد می گیرند چگونه باید کار کنند؛ برگزاری این همایش‌ها لازم است و باید بهای بیشتری به آنها داده شود؛ در ضمن همایش‌ها نیز باید هدفمند برگزار شوند و نتیجه این همایش‌ها بازگو شده و نقاط قوت و ضعف آنها را دریافت.

استاد پیشین دانشگاه علم و صنعت افزود: جای خرسندی است که ایلام با این امکانات محدود همایشی به این بزرگی را اجرا کرده و صاحب نظران، اساتید و دانشجویان به یکی از دورترین نقاط کشور آمده‌اند؛ باید متولیان امر امکانات را فراهم و مسیر را برای جوانان علاقه‌مند هموار کنند تا اساتید و دانشجویان ما بتوانند راه تولید علم را با انگیزه بیشتری بپیمایند زیرا که تولید علم راهی جز تحقیق ندارد.

فرهادی با بیان این‌که در تحقیق اجازه ندهیم از دیگران تقلید کنیم، افزود: تجربه ما که در دانشگاه‌های مختلف جهان تدریس می‌کنیم، نشان می‌دهد دانشجویان ما تواناتر از دانشجویان دیگر کشورها هستند اما مسیر تحقیق در ایران سنگلاخی است و برایشان مشکلاتی ایجاد می شود که ناشی از نبود برخی امکانات است؛ اگر مسیر خوب و بهتری برای این جوانان ایجاد شود مطمئن هستم جوانان کشور تمام مشکلات و برخی کمبودها را جبران می‌کنند.

استاد دانشگاه آناهایم در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود آموزش‌های زبان انگلیسی، حتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی قادر به مکالمه ساده به زبان انگلیسی نیستند، اظهار کرد: علت این امر ریشه‌ای است و در این زمینه برخی عوامل همچون دانش آموز، معلم، کتاب‌های درسی و کمبود ابزارهای لازم در سیستم آموزش و پرورش و وجود برخی خط مشی‌ها در ایجاد این مشکل سهیم هستند