شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

بیانیه اساتید، دانشجویان وکارکنان دانشگاه ایلام به مناسبت فرارسیدن یوم الله 13 آبان

یوم الله سیزده آبان نماد انقلابی به پیش آهنگی نسلی نو و راهبری پیر مدبری است که رهروانش بر گلدسته‌های رفیع خاکش اذان شهادت سر داده‌اند. یادآور حماسه بزرگ مردانی است که جاودانگی استکبارستیزی و استبدادگریزی اسلام ناب را در پس نفرت از وطن‌فروشی و بیگانه‌پرستی به بار نشسته‌اند. همان سربازان خمینی کبیر که در آغازین روزهای نهضت به گهواره، در اوج نهضت در کوچه و خیابان و در سال‌های پس از آن در دشت و شهر و کوه و بیابان یکبار برای همیشه راه را بر بازگشت مستکبران دیروز و مزدوران امروز بستند، آنان که در سال شگفتی‌ساز 57 به دست سفاکان استبداد به خاک و خون کشیده شدند و نهال پایداریشان یک سال بعد جاسوس خانه استکبار را درهم کوبیدودرس فراموش ناشدنی به استکبارجهانی داد.

دانشگاه ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این روز سرنوشت‌ساز، مواردی چند را به اطلاع دانشجویان عزیز می‌رساند:

1- یوم‌الله 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی است و پیام مهم آن نیز حضور آحاد ملت از مرد و زن و بزرگ و کوچک در صفوف بهم فشرده این مبارزه تاریخی و ازلی است، پیامی که در گذر زمان هرگز غبار کهنگی به خود ندیده است و گواه آن نیز رشد فزآینده آرمان‌خواهی و عدالت‌طلبی در اقصی نقاط جهان و استحکام بیش از پیش پایه‌های نظام اسلامی میهن عزیزمان است، بدون شک این مبارزه هرگز مشغول مرور زمان نخواهد شد و سران استکبار جهانی نیز قطعا تا به امروز به فراست دریافته‌اند که انقلاب ما در مسیری بی‌بازگشت تا رفع فتنه در جهان امتداد خواهد یافت.

2- همان‌گونه که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در سفر اخیر به قم نیز به صراحت بیان فرمودند انقلاب ما محدود به مرزهای جغرافیایی و عقیدتی نبوده و حائز اهداف جهانی است. امروزه با گذشت قریب به نیم قرن از آغاز حرکت بنیادین خمینی کبیر، نه تنها در ایران که در سراسر منطقه و حتی فراتر از اشل جغرافیایی و فکری جهان اسلام در متن ملت و حاکمیت نظام سلطه نیز جوانه‌های اندیشه‌های ناب آن پیر فرزانه که منبعث از فرامین هدایت‌گر دین مبین محمدی (ص) است، در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی به بار نشسته است و به وضوح فرزندان مسلمان وی در اقصی نقاط جهان منادی شکست هیمنه زورگویان عالم‌اند. بدون شک استخوان‌های پوسیده امپریالیسم در لوای کاپیتالیسم، تاب بلوغ نسل‌های آرمان‌خواه و آزاده جهان را نخواهد داشت و دیر یا زود صدای شکستن هیبت بلوک مستکبر غرب نیز چونان شرق دیروز به گوش خواهد رسید.

3- تاکید چندین باره حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مناسبت‌های مختلف بر لزوم سیاسی بودن دانشجو و دانشگاه ضمن پرهیز از سیاست‌زدگی ، دلیل روشنی بر ضرورت حضور آگاهانه، آرمان‌گرایانه، عالمانه و عدالت‌طلبانه جنبش دانشجویی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور است. اگر نبود تفکر حکیمانه و تلاش آینده‌نگرانه آن بزرگوار در سال‌های نه چندان دور که بسیاری از عالیجنابان دیروزی و تجدیدنظر طلبان امروزی سعی در دور نگه داشتن جریان‌های دانشجویی از ورطه سیاست داشتند، امروز شاید جنبش دانشجویی از چنین موقعیت و اعتباری برخوردار نبود و به یمن سیاست‌های روشنگرانه ایشان دانشجو کماکان در صحنه حاضر است و به جرات می‌توان ادعا نمود که هیچ جریان یا گروه داخلی بدون حمایت منطقی جامعه دانشجویی توفیق چندانی در عرصه‌های داخلی و خارجی نخواهد یافت.

مجموعه دانشگاه ایلام چونان پیکره عظیم این درخت پاک، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل و به تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز، در خط مقدم جبهه مقابله با استکبار جهانی، مقتدرتر و مستحکم‌تر از همیشه با اتکال به قدرت لایزال حضرت حق و اعتقاد قلبی و فطری به تحقق وعده الهی، چراغ بصیرت به دست، خائنان داخلی و متجاوزان خارجی را به کلاس‌ درس‌های تکراری عقوبت فراموش ناشدنی گمراهان فرا می‌خواند.

به یاری قادر متعال و با استعانت از معصومین، روح بلند و ملکوتی امام، ارواح طیبه شهدا و انفاس طاهر و مسیحای رهبر والاگهر، پایبندی خود را به صراط حق اعلام و ضمن آرزوی تعجیل در فرج حضرت ولیعصر (عج)، برقراری نظام شکوهمند و عدالت‌گستر جهانی موعود را مسئلت داریم.