شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

بسته خبری روابط عمومی دانشگاه(14/8/90)

جدول آماری جزئیات ثبت پایان نامه/ دانشگاهها و رشته های دارای بالاترین آمار

بالغ بر 50 هزار پایان نامه از بهمن ماه سال 87 تاکنون در پایگاه ثبت پایان‌نامه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به ثبت رسیده که بیشترین آن مربوط به گروه علوم انسانی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت پایان نامه از بهمن ماه 1387 در پایگاه جدید پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران آغاز شده و از آن زمان تاکنون بالغ بر 50 هزار پایان نامه در پایگاه ثبت اطلاعات پایان‌نامه ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی کشور به ثبت رسیده است.

بیشترین پایان‌نامه ‌های ثبت شده در این پایگاه مربوط به گروه علوم انسانی با 21 هزار و 775 رکورد بوده و پس از آن به ترتیب گروه علوم پایه با 11 هزار و 555 رکورد، گروه فنی و مهندسی با 10 هزار و 365 رکورد، گروه کشاورزی با 5 هزار و 331 رکورد، گروه هنر با یک هزار و 640 رکورد و گروه علوم پزشکی با یک هزار و 75 رکورد در رتبه های بعدی ثبت پایان نامه قرار دارند.

 در میان پایان نامه های رشته های مختلف تحصیلی، رشته شیمی بالاترین آمار ثبت را به خود اختصاص داده به طوریکه یک هزار و 778 پایان نامه ثبت شده مربوط به رشته شیمی بوده و رشته های ریاضی، روانشناسی، فیزیک و حقوق در جایگاه های بعدی از نظر میزان ثبت پایان‌نامه در این پایگاه قرار دارند.

 به گزارش مهر، از میان تمامی مراکز دانشگاهی 181 مرکز دانشگاهی بیش از 4 عنوان پایان نامه را در سایت پژوهشگاه ثبت کرده اند به نحوی که دانشگاه تربیت مدرس با 4هزار و 205 رکورد بیشترین آمار ثبت پایان نامه را در میان مراکز دانشگاهی از آن خود کرده و پس از آن دانشگاه‌های پیام‌نور مرکز تهران، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد و اصفهان به ترتیب رتبه دوم تا پنجم را از آن خود کرده اند.

جداول بیشترین پایان نامه های ثبت شده

بیشترین گروه پایان نامه های ثبت شده

تعداد پایان نامه ها

علوم انسانی

 21 و775 رکورد

علوم پایه

 11 هزار و 555 رکورد

فنی ومهندسی

 10 هزار و 365 رکورد

کشاورزی

 5 هزار و 331 رکورد

هنر

 یکهزار و 640 رکورد

علوم پزشکی

 یکهزار و 75 رکورد

بیشترین رشته های ثبت پایان نامه

بیشترین مراکز دانشگاهی ثبت پایان نامه

شیمی

تربیت مدرس

ریاضی

پیام نور

روانشناسی

علامه طباطبایی

فیزیک

فردوسی مشهد

حقوق

اصفهان

شرایط جدید خدمت سربازی تصویب و ابلاغ شد

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از ابلاغ شرایط جدید خدمت سربازی از سوی فرمانده معظم کل قوا خبر داد و گفت: شرایط ادامه تحصیل مشمولان در دانشگاهها مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار موسی کمالی در مورد شرایط جدید خدمت سربازی اظهار داشت: بنا به پیشنهاد ستادکل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم فرماندهی کل قوا، داماد (همسر فرزند) یا یکی از اقوام درجه یک جانبازان قطع نخاعی فاقد فرزند ذکور سالم، بنا به تائید بنیاد شهید و امور ایثارگران با انتخاب و معرفی جانباز به عنوان همیار از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است. 

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که جانبازان قطع نخاعی با آن مواجه هستند این پیشنهاد برای کمک به انان ارائه شده است و بنیاد شهید باید افراد واجد شرایط را بنا به انتخاب جانباز به سازمان وظیفه عمومی معرفی کند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد ادامه تحصیل مشمولان گفت: مدت معافیت تحصیلی دانشجویان برای مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ناپیوسته 3 سال، کارشناسی پیوسته 6 سال و کارشناسی ارشد و دکتری پیوسته 8 سال و دکتری تخصصی 5 سال است و دانشجویان باید طوری برنامه ریزی کنند که در مدت مذکور،تحصیل خود را به اتمام رسانند.

کمالی افزود: البته دانشگاه ها در مواقع ضروری می توانند با تشکیل کمیسیون موارد خاص حداکثر 2 ترم علاوه بر مدت فوق به دانشجویان اجازه ادامه تحصیل دهند و پس از پایان مدت مذکوز، دانشگاه حق ثبت نام دانشجویان را ندارد و باید آنها را برای انجام دوره خدمت ضرورت به سازمان وظیفه عمومی معرفی کند.

وی تاکید کرد: در موارد استثنایی سازمان وظیفه عمومی می تواند با تشکیل کمیسیونی، وضعیت دانشجویان را بررسی و برای کسانی که به دلیل مشکلات موفق به اتمام تحصیل نشده ولی در مدت محدود قادر به ادامه تحصیل هستند با حفظ وضعیت غیبت، به مدت یک یا دوترم اجازه ادامه تحصیل صادر کند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مشمولان غایب حق ادامه تحصیل ندارند و مرحله اخطار به مشمولان غایب از طریق کلانتری ها و دستگیری کسانی که با توجه به اخطار اولیه خود را معرفی نکرده اند شروع شده است.

کسانی که در سال 90 به خدمت اعزام شوند در شمول مقررات این سال هستند و در صورت افزایش مدت خدمت سربازی این موضوع شامل آنها نمی شود.

پادشاه بحرین به انتشار فیلم غیر اخلاقی اش تهدید شد

همسر دیکتاتور مخلوع مصر پادشاه بحرین و دیگر مقامات کشورهای عربی را به انتشار فیلم غیراخلاقی شان در صورت عدم دفاع از حسنی مبارک تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری رئیس التحریر، سوزان مبارک همسر حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر اخیرا سران عرب را تهدید کرده در صورت عدم ممانعت از محاکمه مبارک فیلم های غیر اخلاقی آنها را منتشر خواهد کرد.

سوزان مبارک در ادامه تهدیدات خود خطاب به دیکتاتورهای عرب و مقامات کشورهای عربی به ویژه حاشیه خلیج فارس اعلام کرد که 40 فیلم غیر اخلاقی 30 ساعته از این افراد در اختیار دارد که "صفوت شریف" آنها را ضبط کرده است.

در راستای این تهدید و در نخستین اقدام در شبکه اجتماعی فیسبوک در صفحه ای این پرسش مطرح شده که آیا پادشاه بحرین دارای رسوایی جنسی است.

بسیج به زودی در عرصه سایبر شگفتی می‌آفریند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر آمریکائیها ترور هم بکنند ما در مقابل آنها دست به اسلحه نمی بریم چون شلیک به جسد مرده بی فایده است، خبر داد: بزودی شاهد شگفتی سازی بسیج در عرصه سایبر خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر آمریکائیها ترور هم بکنند ما در مقابل آنها دست به اسلحه نمی بریم چون شلیک به جسد مرده بی فایده است، خبر داد: بزودی شاهد شگفتی سازی بسیج در عرصه سایبر خواهیم بود.

سردار محمد رضا نقدی درگفتگو با مهر، در خصوص طرح هدفمند ترور شخصیتهای نظامی ایران بویژه فرمانده سپاه قدس از سوی آمریکایی ها گفت: آنها ماهیت خود را با این اظهارات نشان داده اند و اگر آنها ترور هم بکنند ما در مقابل آنها دست به اسلحه نمی بریم چون شلیک به جسد مرده بی فایده است.

وی با تاکید براینکه آمریکا دیگر مرده است و این اظهارات آنها نیز جزء تلاشهای مذبوحانه شان است، گفت: به هرحال خون ملت ایران همیشه بیدار بخش بوده است چون آنها نتیجه این کار پلید خود را در ابتدای انقلاب دیدند و فهمیدند هرچقدر که از ما بکشند مردم ما بیدارتر خواهند شد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مردم وابستگی شان به انقلاب عمیق تر شده است، گفت: آنها اگر باز هم می خواهند کار پلید ترور را تجربه کنند باید منتظر رسواییهای بزرگی هم باشند.
وی با اشاره به اینکه دشمنانمان هم اکنون به تناقض گویی افتاده اند، گفت: آنها به اسم مبارزه با تروریسم به ایران اتهام می زنند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند و از طرفی دیگر با طرح چنین اظهاراتی رسما به تروریست بودنشان اعتراف می کنند.

نقدی اضافه کرد: البته خواست خداست که اینها به زبان خود اعتراف کنند تروریست هستند تا درپیش چشم افکار عمومی دنیا رسوا شوند.

وی در ادامه در بیان تفاوت مراسم برائت از مشرکین امسال با سالهای گذشته نیز گفت: مراسم برائت از مشرکین در حال حاضر از فضایی که سالهای قبل داشتیم عبور کرده است چون در سالهای اول انقلاب مردم دنیا با این شعارها آشنا نبودند مسلمانان این فرهنگ و ادبیات مبارزه با سلطه گران را هنوز یاد نگرفته بودند و برگزاری مراسم برائت از مشرکین نقش بسیار حیاتی در انتقال اخبار و اطلاعات و شیوه های مبارزه علیه ظلم و زور داشت درحالیکه امروز با به راه افتادن موج بیداری اسلامی در دنیا شرایط بطور کلی تغییر کرده است و فکر می کنم مراسم برائت از مشرکین امسال با شکوهتر از سال گذشته برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در عین حال هشدار داد: اگر سعودیها یا عوامل صهیونیستی بخواهند جلوی برگزاری این مراسم را بگیرند نتیجه خوبی نخواهند گرفت.

وی با بیان اینکه امروز بدون اینکه ایرانیها بخواهند اعلام برائت از مشرکین کنند خودبخود موج این جریان دنیا را فراگرفته است بطوریکه مستکبران مستاصل شده اند، گفت: بزودی جنبش وال استریت که در آمریکا آغاز شده موجب فروپاشی آمریکا واسرائیل و حتی اتحادیه اروپا خواهد شد. نقدی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تربیت نیروهای بسیجی برای جبران خلاء ایدئولوژی که هم اکنون در جهان بوجود آمده است، اظهار داشت: همانطور که در گذشته شاهد فروپاشی سوسیالیست بوده ایم امروز هم شاهد فروپاشی لیبرالیسم هستیم.

وی در عین حال تصریح کرد: البته فروپاشی انجام شده و هم اکنون روند ظهور و بروز خود را طی می کند تا نهایتا مهر ابطال بخورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید براینکه هیچکس شک و تردیدی ندارد در اینکه امروز تفکر سوسیالیست و لیبرالیسم پاسخگوی اداره جامعه بشری نیست، گفت: دموکراسی ساختگی هم که نظام سرمایه داری ایجاد کرده بود با ایجاد جامعه مدنی در غرب شکست خورد.

وی اضافه کرد: غربیها با ایجاد احزاب و سندیکاهایی که از سوی صهیونیستها مدیریت می شد می خواستند عواطف و افکار ملتها را تحت کنترل خود قرار دهند و از این تشکلهای ساختگی بعنوان سوپاپ اطمینان برای حاکمان زورگو و دیکتاتور استفاده کنند، البته آنها سالها توانسته بودند که مردم خود را به این شکل استثمار کنند اما خوشبختانه این خط شکسته شد و رسوایی احزاب، سندیکاها و جریانات برملا شد.

نقدی با بیان اینکه امروز مردم متوجه شده اند که باید خودشان به صحنه بیایند و فارغ از هرگونه وابستگی به تشکلات جامعه مدنی ساخته و پرداخته نظام سرمایه داری نقش آفرینی کنند، گفت: درحال حاضر هم این موج بیداری اسلامی که در جهان به راه افتاده است از انقلاب اسلامی الهام گرفته است چون مردم ایران در آن زمان یکپارچه به صحنه آمدند و همه جریانات سیاسی که به هرحال به نحوی به شرق و غرب وابسته بودند در دوران انقلاب اسلامی شکست خوردند.
وی تصریح کرد: این حرکت آزادیبخش را مردم دنیا از انقلاب اسلامی یاد گرفته اند که هم اکنون این کار را انجام می دهند و تکرار می کنند و دولتمردان خود را مبهوت کرده اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید براینکه دنیا برای کنار زدن طاغوتها و اداره جامعه به یک فرمول جامع و کامل نیازمند است که از نظر ما این فرمول چیزی جز برپایی حکومت اسلامی نیست، گفت: حکومت اسلامی ?? سال در ایران تجربه شد و در سخت ترین شرایطی که همه قدرتهای مستکبر و زورگوی دنیا علیه آن متحد شدند توانست بر روی پای خود بایستد و به پیشرفتهای بزرگی در همه عرصه ها از جمله پیشرفت های هسته ای دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا حکومت اسلامی که در این شرایط خود را نشان داده است می تواند الگویی برای کل بشریت باشد بنابراین باید تلاش کنیم که این الگو را بدون عیب و نقص به جامعه بشری ارائه دهیم و این رسالت سنگینی است که امروز پیش رو داریم و از رسالت مبارزه برای سقوط طاغوتها خیلی سخت تر است.

نقدی در پایان در خصوص نقش آفرینی بسیج در عرصه سایبری نیز گفت: شاید در گذشته بعضی از مقررات نظامی را طوری به بسیج تعمیم داده بودند که امکان حضور این نهاد در عرصه سایبر محدود شده بود درحالیکه ما سعی کردیم همه این مقررات را کنار بگذاریم و مجال بدهیم تا بسیجیان بتوانند در این عرصه هم نقش آفرینی خود را داشته باشند و طبیعتا هرچه جلوتر برویم اثرگذاری بسیجیها در این عرصه بیشتر خواهد شد و بزودی شاهد شگفتی سازیهای بسیج در این عرصه خواهید بود.

نامه دانشجویان ایرانی به دانشجویان آمریکایی

دانشجویان ایرانی به دانشجویان آمریکایی درباره افشای اسناد تروریستی آمریکا نامه ای ارسال کردند.
به گزارش اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور، نامه به این شرح است:

برادران و خواهران دانشجو سلام در این نامه می خواهیم به شما بگوییم، آنچه را که سالها دولتمردان شما در حق ملت ایران روا داشته اند اما معتقدیم خوی دانشجویی متفاوت از خوی دولتمردان شماست.

?? سال پیش دانشجویان ایرانی سفارتخانه منسوب به کشور شما در ایران را اشغال کردند و خواستار رسیدگی به حقوق از دست رفته‌ خود شدند و ما امروز نیز شاهدیم که دانشجویان کشور شما در به همان دسته ای معترض شده اند که سال ???? دانشجویان ایرانی به انان معترض بودند.
شما دانشجویان آمریکایی امروز در حالی به آن
?درصد چپاولگر معترض هستید که دانشجویان ایرانی ?? سال پیش به آن معترض بودند اما روی سخن ما چیز دیگری است.

نظریه‌پردازان آمریکایی به درستی دریافتند گفتمانی که می‌تواند در برابر گفتمان لیبرال سرمایه‌داری قد علم کند گفتمانی است که در ایران مدیریت می‌شود؛ گفتمانی که ? حرف اصلی داشت: اول؛ "مدل حکومتی" به این معنی که "دین" با فرمول "مردم‌سالاری دینی" جامعه را اداره می‌کند؛ دوم؛ کارآمدی این مدل است که حاکمان آمریکا در طول سالیان پس از انقلاب اسلامی ایران خواسته اند با ترفندهای گوناگونی چون کودتا، جنگ ? ساله، تحریم‌های اقتصادی، تحریم های علمی، کودتای مخملی و هجمه‌های فکری آن را به چالش بکشاند.

اکنون جمهوری اسلامی در حال اثبات کارآمدی خود است. نظام سرمایه داری که می خواست کارآمدی این نظام را زیر سوال ببرد اکنون خود با این علامت سوال بزرگ تجمع کنندگان در خیابان‌های "وال استریت" مواجه است و امروز شما دانشجویان آمریکایی به همان ? درصدی معترض شده اید که سال ?? دانشجویان ایرانی به آن معترض بودند.

چندی پیش حاکمان کشور شما به بهانه سرکوب تروریست و در اصل برای منحرف کردن اذهان جهانی از قیام شما دانشجویان، کشور ما را متهم به ترور سفیر عربستان در کشور آمریکا کردند چیزی که بیش تر از هر چیز، مایه خنده‌ی ما و شما شد اما چند روزی است که حاکمان کشور شما صریحا اعلام کرده اند که باید مسئولان کشور ما را ترور کنند و از اعلام صریح آن هم ابایی ندارند! البته تحمیل ? سال جنگ به ملت ایران، طراحی ترورهای کور و تقویت گروهک‌های تروریستی همچون سازمان مجاهدین خلق، تحریم‌های اقتصادی پی در پی و متحجرانه، حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی در خلیج فارس و کشتار صدها انسان بی‌گناه و ترور دانشمندان هسته‌ای و اساتید دانشگاهی ما همچون شهیدان علی‌محمدی و شهریاری بدست مجید جمالی فشی که دراعترافات خود از حمایت و طرح‌ریزی مقامات آمریکایی وصهیونیستی موساد و سیا برای این ترور خبر داده بود و اعترافات عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان که هزاران زن و کودک را با کمک مقامات کاخ سیاه در ایران، پاکستان و افغانستان و سایر کشورهای منطقه ترور کرد اینها بخشی از هزاران موردی است که ملت ایران با مقاومت بزرگ خود در مقابل تمامی آن‌ها صبورانه ایستادگی کرد و از ارزش‌های خود حتی یک قدم هم عقب‌نشینی نکرد. اما دولتمردان شما چه کردند؟ غیر از اینکه پشت چهره های روشنفکرانه و دلسوز ملت ایران بر عداوت خود افزودند.

ای دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا امروز ما دیگر تاب تحمل تهمت ها و اهانت ها و زورگویی های دولتمردان شما را نداریم و اکنون با انتشار ??? سند درباره تروریست بودن دولت مردان آمریکا، آبروی آنها را خواهیم برد و با تمام توان از ?? درصد مخالفان سیاست‌های آمریکا در داخل و خارج این کشور حمایت می‌کنیم و دولتمردان این کشور را تحت تعقیب قرار خواهیم داد چه اینکه آنها نه نزد ما و نه نزد شما و نه نزد هیچ ملت آزاده ای آبرویی ندارند.

ما ?? سال پیش بر اساس اسناد موجود در لانه جاسوسی نشان دادیم که آمریکا به دنبال فروپاشی نظام نوپای اسلامی ما بود و اکنون هم اسنادی داریم که نشان می دهد آمریکا با هدایت تروریست‌ها قصد دارد کشورها و کسانی را که علیه آمریکا هستند هدف قرار دهد.

اسنادی در دست داریم که نشان می دهد نه تنها آمریکا افراد را مدیریت می‌کند بلکه در سندی دیگری مشخص است که دولتمردان آمریکایی با هدایت تروریست‌ها و پشتیبانی مالی از آنان علیه تاسیسات و زیر ساخت‌های کشورها فعال هستند.

دبیر کل سازمان ملل بایستی طبق کنوانسیون این اسناد را در اختیار سایر کشورها قرار دهد و تعقیب دولت آمریکا در دستور کار باشد.

اما ما دانشجویان ایرانی این اسناد را در دانشگاه های خود نیز منتشر می کنیم و از شما نیز می خواهیم تا این اسناد را در دانشگاه های خود منتشر کنید ودراختیار تمامی دانشجویان آزاده خواه جهانی قرار دهید

جزییات تلاش آمریکا برای ترور سردار قاسم سلیمانی

منابع خبری جزئیات تازه‌ای از تلاشهای سازمان جاسوسی امریکا "سیا" برای ترور سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس فاش کردند.

به گزارش «واحد مرکزی خبر» «روئل مارک گرچت» کارشناس سابق بخش خاورمیانه در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و عضو بنیاد «دفاع از دموکراسی‌ها» گفت: سپاه پاسداران ایران را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه اعضای آن را بکشیم.

این مقام آمریکایی به صراحت به نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران اشاره و تصریح کرد:"وی را باید بکشیم". وی در این خصوص افزود: "قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند... تکان بخورید... تلاش کنید او را بکشید".

جمعی از نمایندگان کنگره امریکا نیز به دولت این کشور پیشنهاد کردند ترور مسئولان ایرانی را بخصوص در نیروی سپاه قدس در دستور کار قرار دهد.

«جک کین» رئیس سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در جلسه استماع کنگره در این خصوص گفت: چرا مسئولان ایرانی را نمی‌کشیم؟ چرا ما آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم اقدام نظامی کنیم ولی عملیات ترور را پیشنهاد می‌کنم. تا کنون جزئیات بیشتری از طرح مقامات امریکایی در این خصوص منتشر نشده است

اعلام مبلغ عیدی کارمندان دولت

عیدی کارمندان دولت در بودجه سال آینده ??? هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، براساس آنچه در بخش‌نامه بودجه سال ???? کل کشور آمده، مبلغ پاداش پایان سال یا عیدی کارمندان و بازنشستگان دولت ??? هزار تومان در نظر گرفته شده است.

در بخش‌ ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تنظیم بودجه سال آینده کل کشور که به عنوان جزئی بخش‌نامه بودجه توسط معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ابلاغ شده، عیدی به ازای هر نفر کارمند و بازنشسته در بودجه سال ???? رقمی معادل سه میلیون و ??? هزار ریال منظور شده است. در این بخش‌نامه تاکید شده که مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید

قطعنامه پایانی تظاهرات سیزدهم آبان

ایسنا: تظاهرات سراسری یوم الله سیزدهم آبان امسال با قرائت قطعنامه‌ای پایان یافت.

در این قطعنامه آمده است:

« اذا جاء نصرالله و الفتح و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا، فسبح بحمد ربک و استغفره انه کان توابا

(سوره نصر)

سیزدهم آبان ماه، یکی از آموزنده‌ترین صحنه‌هایی است که مقاومت، پایداری و اراده مستحکم ملت رشید و انقلابی ایران، برای پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی در آن می‌درخشد.

یوم الله عظیمی که حوادث تاریخ‌ساز سه گانه آن، پیدایش انقلاب اسلامی و بلکه نهضت بیداری جهانی در تاریخ معاصر را رقم زدند.

تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال 1343 به علت اعتراض به لایحه ننگین کاپیتولاسیون، کشتار دانش‌آموزان انقلابی در سال 1357 توسط دژخیمان پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با عزم دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 1358، خاطرات الهام بخشی است که در سیزدهم آبان ماه، حقیقتی بزرگ به نام "استقلال طلبی، آزادی خواهی و اسلام جویی" ملت ایران را تبلور بخشیدند.

اینک در شرایطی که با وجود طرح‌ها، راهبردها و سناریوهای ساختگی استکبار جهانی برای ایجاد هراس از اسلام عزیز و طرح اتهام‌های واهی و دروغین علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، امواج انقلاب و بیداری فراتر از جهان اسلام حتی قلب اروپا و آمریکا را نشانه گرفته است و سنگرهای نظام سلطه پی‌درپی به تسخیر ملت‌ها درمی‌آید و وحشت و نگرانی از نهضت ضدسرمایه‌داری، اتاق‌های فکر کاخ سفید را در ضعیف‌ترین دوران تاریخی خود قرار داده است و از ادعای ابرقدرتی بلامنازع دولت آمریکا جز مترسکی پوسیده دیده نمی‌شود و عالم بشریت می‌رود تا خود را مهیای برگزاری جشن فروپاشی نظام لیبرال ـ دموکراسی غربی و سردادن طنین آزادی و رهایی از کنار کاخ‌های ویران شده سلطه‌گران و زورگویان تاریخ کند، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسری یوم الله سیزدهم آبان ماه و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با فریاد رسای بانگ تکبیر مواضع خود را به جهانیان اعلام می‌کنیم:

1 ـ ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات بزرگ یوم الله سیزدهم آبان‌ماه، وحدت، اتحاد، همدلی و یکپارچگی ملی حول محور ولایت فقیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را عامل شکست نقشه‌ها و سناریوهای شیطانی دشمنان ایران اسلامی و ضامن تداوم پیشبرد اهداف متعالی انقلاب و نظام دانسته و برضرورت تعمیق و تقویت همه جانبه آ‌ن بین آحاد جامعه، به ویژه نخبگان، برجسته‌گان و خواص کشور تاکید می‌کنیم.

2 ـ ملت مسلمان و ظلم‌ستیز ایران با حمایت از امواج بیداری اسلامی و تبریک پیروزی مردم مسلمان و انقلابی کشورهای تونس، مصر و لیبی در برابر دیکتاتورهای تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و آرزوی به‌روزی ملت‌های مسلمان یمن و بحرین و با امید به آزادی تمامی جهان اسلام از یوغ سلطه‌گران، به آنان هشدار می‌دهیم مراقب نقشه‌ها، ترفندها و سناریوهای خطرناک انحراف و تداوم نفوذ استکبار در کشور خود بوده و با بیداری و هوشیاری، هرگونه اقدام برای حضور و دخالت در کشورشان را از آنان سلب کنند.

3 ـ ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سیزدهم آبان‌ماه، شکل‌گیری بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و اعتراضات 99 درصد جامعه جهانی علیه نظام سلطه سرمایه‌داری پیوند خورده با صهیونیسم بین‌الملل در غرب را امتداد امواج انقلاب اسلامی در جهت دستیابی به عدالت، معنویت و عقلانیت دانسته و به سردمداران نظام سلطه ـ به ویژه دولت آمریکا ـ هشدار می‌دهیم ضمن توجه به پیام "جنبش وال‌استریت" و نهضت ضد سرمایه‌داری بر مطالبات ملت خود، و نیز سایر ملت‌های حق‌طلب گردن نهاده و از ادامه سیاست‌های استکباری و حمایت از اقلیت یک درصدی فاسد و حاکم بر مقدرات اکثریت جهان دست برداشته و زمینه‌های مشارکت واقعی مردم را برای اداره امور جوامع خود فراهم کنند.

4 ـ ملت انقلابی و استکبارستیز ایران اسلامی، ضمن ستایش مقاومت و ایستادگی مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و تاکید بر ضرورت تداوم مقاومت تا اخراج کامل اشغالگران، بازگشت فلسطینی‌ها به کشور خود و برگزاری انتخابات آزاد را تنها راه حل قضیه فلسطین می‌داند.

5 ـ ملت آزاده و ظلم‌ستیز ایران با تبریک مقاومت پیروزمندانه ملت عراق، آغاز خروج اشغالگران از این سرزمین اسلامی را مقدمه فراهم شدن مردم سالاری دینی دانسته و ضمن یاد‌آوری لزوم هوشیاری عراق اسلامی در برابر تلاش آمریکایی‌ها برای طراحی نوعی مهندسی تجاوزگرانه برای بقاء و تدوام حضور نامشروع در این کشور، بر تحقق خواست آنان مبنی بر خروج اشغالگران تا آخرین نفر، تاکید می‌کند.

6 ـ ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات سیزدهم آبان‌ماه، نقض کامل حقوق بشر به ویژه در عراق و افغانستان، سلب آزادی از ملت‌ها و حمایت از جنایات دولت‌های سرسپرده، تولید سلاح‌های هسته‌یی و کشتار جمعی، تجاوز و جنگ افروزی و تخریب محیط زیست، اعمال فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی، هدایت و حمایت ترورها و تروریست‌ها در ایران و منطقه و ترویج آشکار تروریسم دولتی و سناریوسازی رسانه‌یی علیه نظام‌های مردمی با حمایت رژیم غصب اسراییل را بخشی از اقدامات جنایتکارانه آمریکا در اقصی نقاط جهان دانسته و ضمن ابراز انزجار و تنفر از سیاست‌های ظالمانه و متکبرانه استکبار جهانی، رسیدگی جدی به جرایم دولتمردان آمریکا و محاکمه آنان در دادگاه‌ها و مجامع ذی‌صلاح بین‌المللی را خواستاریم.

7 ـ ملت شهیدپرور ایران اسلامی، هم‌چنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود دانسته و اظهارات سخیف و اتهام‌آمیز برخی مقامات آمریکایی علیه ایران و تهدید فرماندهان شجاع و مومن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ترور را مصداق بارز تروریسم دولتی و بیانگر درماندگی و استیصال کاخ سفید در برابر آرمان‌های والای انقلاب اسلامی می‌داند و ضمن محکوم کردن مواضع استکباری دولتمردان آمریکا و درخواست اقامه دعوی توسط دستگاه قضایی کشور، حمایت قاطعانه خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس ـ به عنوان رکن رکین نظام و میهن اسلامی ـ اعلام می‌دارد.

8 ـ ما شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، همراه با سایر آحاد و اقشار ملت رشید، انقلابی و ولایت‌مدار ایران، ضمن میثاق مجدد با آرمان‌های بلند حضرت امام (ره) و شهیدان گران‌قدر انقلاب اسلامی و تجدید بیعت راستین و ناگسستنی خود با ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)،‌ رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون را فصل‌الخطاب همگان دانسته و بر لزوم تلاش قوای سه‌گانه و تمامی جریان‌ها و جناح‌های سیاسی معتقد به انقلاب و نظام برای به کارگیری کلیه ظرفیت‌های و فرصت‌های ملی در جهت تحقق منویات معظم له تاکید می‌کنیم.»