شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست مقام عالی وزارت علوم ،تحقیقات وفناوری با روسای دانشگاهها وموسسات آموزش عالی استان

نشست جناب آقای دکتردانشجووزیرمحترم علوم ،تحقیقات وفناوری با روسای دانشگاهها وموسسات آموزش عالی استان صح روز پنج شنبه 8/10/90در محل سال جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

دراین نشست دکتردانشجووزیرمحترم علوم ،تحقیقات وفناوری گفت:دانشگاههای کشور باید تلاش کنند اعضای هیات علمی خود را از میان افراد تحصیل کرده بومی انتخاب کنند زیرا سبب ماندگاری آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی در دانشگاهها، دین مداری این مراکز آموزشی است و رویکرد اصلی من نیز از بدو وزارت همین مساله بوده است.

وزیر علوم در خصوص مشکلات دانشگاه فنی و حرفه ای نیز گفت: تاسیس این دانشگاه از ابتدا مبتنی بر کار کارشناسی نبود ولی اکنون این دانشگاه عضوی از خانواده آموزش عالی کشور است و سعی می کنیم به آن کمک کنیم.

وی همچنین از آمادگی این وزارتخانه برای پرداخت حق مستمری مربیان دانشگاههای آزاد و غیر انتفاعی به میزان 50 درصد خبر داد.

دکتردانشجو همکاری متقابل دانشگاه ایلام و مراکز آموزشی غیرانتفاعی استان را مفید ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه وزارت علوم نیز کمک خواهد کرد تا شاهد نوعی هم افزایی علمی در استان باشیم.

دکتردانشجو افزایش ظرفیت دانشگاه های غیر انتفاعی استان را که یکی از خواسته های مطرح شده از سوی روسای این دانشگاها بود، مستلزم ایجاد زیرساختهای مطلوب عنوان کرد.

دکتردانشجو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آموزش عالی کشور یک رویه سیاستی برای همه دانشگاهها اعم از دولتی، غیر انتفاعی، آزاد و.. حاکم است که در نهایت باید به پیشبرد سیاستهای نظام و سیاستگزاری های اعلام شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منجر شود.

وزیرعلوم درادامه اظهار داشت: دانشگاهها محلی برای تربیت کادر متخصص و متعهد و تربیت سربازان امام زمان(عجج) است و محلی برای فعالیت های جناحی و گروهی احزاب نیست.

دکتردانشجو افزود: البته این بدان معنا نیست که در دانشگاههای کشور تفکر سیاسی وجود نداشته باشد بلکه منظور این است که دانشگاهها محل سوء استفاده و جولان دادن فرد یا گروههای سیاسی شرکت کننده در انتخابات نباشد.

وزیر علوم به روسای دانشگاههای کشور هشدار داد که از ورود افراد و گروههای سیاسی و جناحی برای کادرگیری انتخاباتی در درون دانشگاهها ممانعت کنند.

دکتردانشجو تاکید کرد: تا زمانی که من بعنوان وزیر علوم باشم، هرگز اجازه چنین استفاده های ابزاری از دانشگاهها را نخواهم داد و برای مقابله با چنین رفتارهایی ابزارهای قانونی لازم را نیز در اختیار دارم.

وزیر علوم گفت: دانشگاههای ما باید محل تربیت افرادی باشد که دارای بصیرت باشند و فتنه ها را بشناسند و فرق بین الله اکبر حقیقی با الله اکبر تزویری و قران متکلم با قرآن سرنیزه را نیز درک کنند.

وزیر علوم با اشاره به فتنه پس از انتخابات، گفت: در تاریخ انقلاب افرادی در سطوح مرجعیت، رییس جمهور، نخست وزیر، رییس مجلس و وزیر داشتیم که به دلیل زاویه پیدا کردن با ولایت فقیه دچار لغزش و انحراف شدند.

دکتردانشجو افزود: عاقبت به خیری ما در ولایت مداری ماست و امیدواریم همواره بتوانیم پیوند مستحکمی با ولایت فقیه داشته باشیم همانگونه که ملت ایران در حماسه 9 دی این مساله را در حد اعلا به جهانیان ثابت کردند.

درادامه روسای دانشگاهها وموسسات آموزش عالی استان به بیان دیدگاهها ومشکلات موردنظر خود پرداختند که اهم مسائل حول محورهای ذیل مطرح گردید:

صدور مجوز جذب اعضای هیئت علمی دانشگاهها، بورسهای تحصیلی، تامین نیروی انسانی، افزایش بودجه، راه اندازی برخی رشته ها در مقطع تحصیلات تکمیلی و افزایش سقف وام دانشجویی .