شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مروری بر فعالیتهای دانشگاه درفصل تابستان

در چند ماه اخیر شاهد تحولات و فعالیتهای مثبت در سطح دانشگاه بودیم.

در فصل تابستان اولین رخداد برگزاری اولین المپیاد ورزشهای همگانی و تفریحی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات سراسر کشور در دانشگاه با حضور 400 دانشجو در 5 رشته ورزشی برگزار گردید.

مراسم افتتاحیه با مدیریت روابط عمومی دانشگاه در سطحی عالی برگزار شد که خود نویدبخش دیگر اقدامات بود و در همین راستا پذیرش، برگزاری مسابقات، داوری، اسکان، امنیت و اطلاع رسانی مسابقات به گواه مسئولان و شرکت کنندگان در سطحی عالی برگزار شد که تجربه برگزاری آن مهمتر می باسد و امید است به دستمایه ای برای برگزاری رخدادهای ورزشی وسعتر تبدیل گردد.

اتفاق دیگر بیانات مهم دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه در اعلام چشم انداز دانشکده ها بود که بنابه گفته ایشان با ارتقاء آموزشکده دامپزشکی و همچنین راه اندازی دانشکده نفت و گاز، پدافند غیرعامل و الهیات تعداد دانشکده ها در آینده ای نزدیک به هشت خواهد رسید که اتفاقی مبارک خواهد بود.

در ادامه دومین طرح ضیافت اندیشه در سطحی محدودتر نسبت به سال 89 در بخش فعالان فرهنگی با اعزام 14 نفر از دانشجویان نخبه و فعال به مشهد مقدس، اعزام 110 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاههای استان به همراه خانواده های آنها با برگزاری برنامه های متنوع علمی، آموزشی و فرهنگی به مشهد مقدس و همچنین با حضور 300 دانشجوی خواهر در دانشگاه ایلام با مدیریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اجرای برنامه های آموزشی شامل تدریس شش عنوان کتب آموزشی، برنامه های ورزشی و برنامه های فرهنگی و فوق برنامه شامل نقد فیلم، برگزاری سخنرانی، کارگاه آموزشی، گفتگوی آزاد و ... در سطح مناسبی برگزار گردید.

پروژه های عمرانی شامل دانشکده نفت و گار 85درصد، آزمایشگاه مرکزی 95 درصد، خوابگاه مجردین با 90 درصد، خوابگاه دانشجویی 75 درصد، کارگاه ماشین آلات 100درصد، دانشکده کشاورزی با 70 درصد رشد پیشرفت داشته اند و در وضعیت مطلوبی از لحاظ توسعه فیزیکی قرار دارند.

در زمینه های اطلاع رسانی در این مدت تمامی فعالیتها و اخبار دانشگاه شامل برگزاری اولین المپیاد ورزشهای همگانی و تفریحی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور، مراسم بزرگداشت شهادت مظلومانه مهندس داریوش رضایی نژاد نخبه ایلامی، محفل انس با قرآن، مراسمات و اقدامات صورت گرفته در دومین طرح ضیافت اندیشه، دیدار مسئولین دانشگاه با مقامات استانی، مراسمات فرهنگی، همایش پدافند غیرعامل، مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، مراسم بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اخذ مجوز رشته های تحصیلی، ارتقاء رتبه علمی اعضای هیأت علمی، بزرگداشت روز معلم، بزرگداشت روز ملی فناوری هسته ای، پیشرفت طرحهای عمرانی، امور پژوهشی، اخبار دانشکده ها و گروهها، مجلات علمی، کسب ورزشی دانشجویان و ... در سطحی عالی و به صورت کامل در صدا و سیمای مرکز ایلام، خبرگزاریها، مطبوعات سراسری، مطبوعات محلی، سایتهای خبری، سایت دانشگاه و خبرنامه خورشید زاگرس مورد پوشش قرار گرفت.

با دستور ریاست محترم دانشگاه فوق العاده خوب هیات امنا در احکام کارگزینی کارکنان اعمال و همچنین با رایزنیهای انجام گرفته قرارداد حقوقی کارکنان قرارداد انجام کار معین بازنگری شد و موجبات رضایت کارکنان را فراهم ساخت.

نمایشگاه مهر و امید ویژه دستاوردهای دولت با محوریت استانداری در محل پارک چغاسبز برگزار گردید و مجموعه فعالیتها و اقدامات دانشگاه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی و عمرانی در قالب بنر، بروشور، کتابچه و مجله در یکی از غرفه ها به نمایش درآمد و در حد وسیعی مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در زمینه های پژوهشی 54 مقاله در  همایشهای ملی و بین المللی و 80 عنوان مقاله در مجالات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.