شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حجت الاسلام قریشی:طرح ضیافت اندیشه 90 با حضور 14هزار دانشگاهی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سیاسی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: طرح ضیافت اندیشه با حلول ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و در 4 سطح اساتید، نخبگان، دانشجویان و تکمیلی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمد قریشی معاون فرهنگی سیاسی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشستی خبری با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جهت توان‌مندی دانشگاه‌ها برنامه ضیافت اندیشه سال 90 را با استفاده از تجربیات سال گذشته با همکاری وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد برگزار می‌کند.

وی گفت: طرح ضیافت اندیشه با حلول ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و در 4 سطح اساتید، نخبگان، دانشجویان و تکمیلی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سطح نخست برنامه ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌ است در این طرح 3 هزار و 875 استاد ثبت‌نام کرده‌اند و قرار است کارگاه‌هایی برای تبادل نظر در موضوعات مختلف به مدت 10 روز در دانشگاه‌های منتخب کشور برای آنها برگزار شود.

وی ادامه داد: موضوعات علم و دین و تعریف درست از اسلامی شدن دانشگاه‌ها از مواردی است که در ضیافت اندیشه اساتید امسال مطرح می‌شود. همچنین نشست‌های علمی، مراسم افطاری، برنامه‌های ورزشی و بازدید از برنامه‌های ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه است که با همکاری رؤسای دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های 10 استان با همکاری اساتید قرار است برنامه‌های طرح ضیافت اندیشه را در مشهد برگزار کنند، گفت: طرح ضیافت اندیشه هزار استاد در مشهد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه 75 درصد اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه مرد و 25 درصد زن هستند، گفت: 2 هزار و 12 نفر از وزارت علوم، 747 نفر از وزارت بهداشت، 358 نفر از دانشگاه پیام‌نور، 618 نفر از دانشگاه‌های آزاد و 30 نفر از دانشگاه‌های غیرانتفاعی در طرح ضیافت اندیشه اساتید ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 1200 نفر دارای مدرک دکترای تخصصی، 630 نفر دارای مدرک دکترا و هزار و 633 نفر مدرک کارشناسی ارشد دارند.

وی با بیان اینکه 120 مدرس برای تدریس در طرح ضیافت اندیشه اساتید انتخاب شده‌اند، گفت: موضوعات معرفت دینی تعلیم و تربیت با رویکرد دانشجو پروی در طرح ضیافت اندیشه اساتید مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد ضمن اینکه 7 هزار و 300 جلد کتاب نیز بین اساتید توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی سیاسی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه طرح دوم ضیافت اندیشه، ضیافت اندیشه دانشجویی است، گفت: طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در برخی از استان‌ها برگزار می‌شود این طرح 10 پایگاه در سطح کشور دارد و 7 هزار نفر تا امروز در این طرح ثبت کرده‌اند.

وی ادامه داد: کرسی‌های آزاد اندیشی، پاتوق‌های فرهنگی، جلسات نقد فیلم و جلسات فرهنگی از برنامه‌های ضیافت اندیشه دانشجویان است که به مدت 2 هفته برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه طرح ضیافت اندیشه تکمیلی با رویکرد جنگ نرم امسال برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه منتخبی از دانشجویان فعال فرهنگی که در طرح ضیافت اندیشه سال قبل شرکت کرده بودند انتخاب شده‌اند، این افراد حدود 2500 نفر هستند و برنامه‌های آنها طی 2 هفته در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آشنایی با جریان‌های ضد فرهنگی و آشنایی با بخش‌های رسانه‌ای از برنامه‌های ضیافت اندیشه تکمیلی است.

معاون فرهنگی سیاسی، نهاد مقام معظم رهبری با بیان اینکه ضیافت اندیشه نخبگان با همکاری بنیاد نخبگان و توسط دانشگاه شریف برگزار می‌شود، گفت: در این طرح 500 نفر ثبت‌نام کرده بودند.

حجت الاسلام قریشی درباره رشته‌های تحصیلی اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه اساتید، گفت: هزار و 87 نفر در رشته‌های علوم انسانی، 832 نفر در گروه علوم پایه، 662 نفر در گروه فنی مهندسی، 532 نفر در گروه پزشکی و 434 نفر در سایر بخش‌ها بودند.

وی گفت: ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان به مدت 4 واحد درسی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. ضمن اینکه اساتید می‌توانند بر اساس آئین‌نامه معرفت‌افزای اساتید گواهی شرکت در این دوره‌ها را دریافت کرده و برای ارتقای فرهنگی و علمی خود آن را لحاظ کنند.