شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مروری بر کتب آموزشی طرح ضیافت اندیشه(عنوان مهارتهای زندگی وقران شناسی)

 در طرح ضیافت اندیشه شش عنوان کتاب تدریس میشود. در بخش مهارت های زندگی کتاب مهارتهای زندگی­اجتماعی تألیف­دکترغلامرضا نورمحمدی ازانتشارات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ها مورد تدریس قرار می گیرد.

 این کتاب شامل یک مقدمه، سه بخش، و منابع مطالعاتی می باشد. بخش اول درباره ی زندگی اجتماعی شامل پیش درآمد، نگاه دینی به ارزش زیست اجتماعی و چهار فصل با عنوان انسان و زندگی اجتماعی، عوامل همبستگی در زندگی اجتماعی، جامعه سالم و صالح و جامعه ناسالم و تخریب شخصیت افراد می باشد.

 مؤلف در بخش دوم کتابی موضوع زیست اجتماعی را در چهار فصل به بحث گذاشته شامل سلامت اجتماعی، نظام زیست اجتماعی اسلام، معاشرت شایسته با نزدیکان و دوست یابی ملاک ها و معیارها.

مؤلف در بخش سوم به موضوع میل جنسی صعود یا سقوط پرداخته در سه فصل شامل: انحرافات جنسی و عوامل زمینه ساز آن،یش گیری و درمان انحرافات جنسی و ازدواج و تشکیل خانواده را مورد بحث و تفصیل قرار داده است.

مؤلف در پایان کتاب در بخش منابع مطالعاتی 483 عنوان را به صورت رفرنس آورده است.

همچنین در این طرح برای درس قرآن شناسی کتاب تفسیر آیات برگزیده تألیف علیرضا مستشاری از انتشارات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مورد مطالعه و تدریس قرار می گیرد.

کتاب شامل:پیش گفتار و موضوعاتی شامل هدایت قرآن، آفرینش آدم، سجده فرشتگان و مقام چهارده معصوم، قوم یهود، نماز و روزه مسافر، اسلام و برده داری، ارتداد ، ازدواج، ولایت، حرمت قمار و شطرنج، حرمت شراب، حشر حیوانات، آزادی در قرآن، علم غیب پیامبر، توسل و شرک، عبادت و یقین، اقسام وحی، معراج پیلمبر(ص)، عصمت پیامبران، حجاب،مهریه، معاد، و فضایل اهل بیت(علیهم السلام) مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.