شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نقد فیلم ظهور نزدیک است درطرح ضیافت اندیشه

در راستای برگزاری جلسات نقد فیلم مربوط به طرح ضیافت اندیشه، فیلم ظهور نزدیک است توسط حجت الاسلام حسینی نیا عصر روز دوشنبه دهم مرداد در محل سالن فرزانگان مورد نقد و بررسی قرار گرفت .

 حجت الاسلام حسینی نیا در ابتدای جلسه در باره تحلیلهای صورت گرفته در مورد فیلم ظهور نزدیک است بیان داشت: بعد از اینکه این فیلم در قالب سی دی در سطحی گسترده در جامعه انتشار یافت، صاحبنظران سه تحلیل عمده دراین باره مطرح کردند:

تحلیل اول این بود که این فیلم از سوی شرکتهای صهیونیستی ساخته شده و یا آنها مشوق ساخت این فیلم بوده اند. دومین تحلیل، ساخت این فیلم را مربوط به جریان انحرافی در سطح کشور دانسته که قصد دارند برای تصاحب دولت یازدهم از این فیلم بهره برداری نمایند .

 سومین تحلیل بیان می دارد که سازندگان فیلم افراد دلسوزی بوده اند که از سوی عشق و علاقه دست به این کار زده اند . اما باید در نظر داشت افراد دلسوز مسائل را طوری مطرح نمی نمایند که باورهای مردم را مورد حمله قرار داده و زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم نمایند .

حجت الاسلام حسینی نیا افزود: مسئله امامت مهمترین مسئله جهان هستی  بعد از زندگانی پیامبر (ص) می باشد و این مقام آنچنان اهمیت دارد که فقط دو نفر از پیامبران حضرت ابراهیم و حضرت محمد (ص) این مقام را کسب کرده اند و با وجود امامت است که زحمـات پیامبران در طول تاریخ از بین نمی رود .

بر اساس حدیث جابر تعداد امامان 12 نفر است و نفر دوازدهم که همنام پیامبر است و 40 لقب دارد اکنون از نظرها غایب است و با تحقق شرایطی ظهور آن حضرت محقق خواهد شد .

حجت الاسلام حسینی در ادامه در ارتباط با روایات نقل شده در این فیلم گفت :در این فیلم روایاتی مورد بحث قرار گرفته است که در اصل صحت آنها تردید وجود دارد و همچنین ناقلان این روایات افراد مطمئنی نمی باشند .

 حجت الاسلام حسینی نیا ایراد دیگر این فیلم را تطابیق انجام شده بر روی اشخاص دانست و گفت: متأسفانه در این فیلم تطابیقی انجام گرفته که از سوی علما و بزرگان دینی و صاحبنظران مورد نقد جدی قرار گرفته است .

 حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: آمدن حضرت مهدی عج متوقف برعلائم ظهور نیست و آنچه ظهور را محقق می کند شرایطی است که توسط ائمه اطهار مورد تأیید قرار گرفته است، از جمله تکمیل کادر 313 نفر ،چرا که پیروان مهدی (عج) باید به آن حضرت باور داشته و مانند آن حضرت زندگی نموده و یاور آن حضرت باشند .

 حجت الاسلام حسینی نیا در پایان سه کتاب کمال الدین و اتمام نعمه و غیبت نعمانی و غیبت شیخ طوسی را از جمله منابع مهم و معتبر در زمینه زندگی امام دوازدهم و مسئله ظهور عنوان کرد .