شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

گزارش جلسه نقد فیلم با موضوع شبکه های ماهواره ای وسبک زندگی

در ادامه جلسات نقد فیلم مربوط به طرح ضیافت اندیشه دانشجویی جلسه ای با موضوع شبکه های ماهواره ای وسبک زندگی  با حضور استاد رضا فرهودیان  در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

مهندس رضا فرهودیان درابتدا با اشاره به تاریخ جنگ نرم گفت:جنگ نرم تاریخی دارد به قدمت تاریخ بشر واز زمانی که انسانها به فکر کسب قدرت افتادند جنگ نرم آغاز گردیده است وما نمونه های زیادی از این نوع جنگ را در طول تاریخ داریم که نیازمند بررسی می باشد.

وی افزود:در سال 1990آقای ژوزف نای در آمریکا موضوع جنگ نرم با سبکی جدید وبه عنوان یک راهبرد جنگی جدید ر ا مطرح کردکه باید با این نوع جنگ به مقابله با قدرتهایی رفت که در مقابل غرب توان ایستادگی دارندوحال که شوروی به عنوان یکی از دو ابرقدرت مسلط جهانی فرو پاشیده وازبین رفته است وجهان شاهد یکتازی آمریکا می باشد ،در آینده اسلام می تواند به عنوان یک قدرت غرب را با چالش مواجه نماید ودر نتیجه جنگ نرم به عنوان یک راهبرد اساسی باید در مقابله با اسلام مورد استفاده قرار گیرد.

مهندس فرهودیان تاکید کرد:الان بزرگترین جنگ نرم در جهان تهاجم تمام عیار غرب علیه انقلاب اسلامی می باشد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال 1369 آن را تحت عنوان تهاجم فرهنگی وبعد شبیخون فرهنگی مطرح کردند.

وی افزود:در سال 1365 فوکویاما در اسرئل در یک کنفرانس شیعه را به یک پرنده تشبیه کرد که یک بال سبز ویک بال سرخ دارد وعاشورا بال سرخ این پرنده وانتظار ومهدویت بال سبز این پرنده می باشند واین پرنده یک زره برتن دارد که ولایت فقیه است واگر می خواهیم تشیع را کنار بزنیم ابتداباید ولایت فقیه را به عنوان زره این پرنده  کنار بزنیم ودر این راستا باید ارتباط مردم با ولایت فقیه را تضعیف نموده تا مشروعیت آن کم شود.

مهندس فرهودیان تاکید کرد:همانطور که گفته شددر این جنگ تمر کز برمردم است ومی خواهند اعتقادات وباورهای مردم از قبیل ایثار،شهادت طلبی،روحیه جهادی،ظلم ستیزی وحمایت از مستضعفین راسست وتضعیف نمایند ووقتی این باورها واعتقادات تضعیف شدوشکاف بوجودآمدوزاویه دید مردم تغییر کرد در نتیجه جامعه آسیب پذیر می شودواتحاد وهمبستگی وقدرت آن از بین می رود .

در جنگ نرم تمام ارکان جامعه اعم از نخبگان،دانشجویان،دانش آموزان،صنوف،زنان و..مورد تهاجم قرارمی گیردوبنابراین قربانیان این جنگ تمام اقشار جامعه هستند.

مهندس فرهودیان با اشاره به اینکه مردم بالای 50 درصد اطلاعات خود را از رسانه ها می گیرند گفت:عملکرد رسانه های غربی در باره انقلاب اسلامی بسیار پیچیده است وسایتهای اینترنتی ،شبکه های ماهواره ای ورادیوهای زیادی با سرمایه گذاری بالا در طول شبانه روز برنامه ها،اخبار،تحلیل وگزارشهای زیادی  علیه انقلاب اسلامی پخش می نمایند.

وی افزود:در این جنگ دشمن تمام تلاش خود را انجام می دهد تا سبک زندگی وباورهای مردم را تغییر دهد تا مردم نسبت به سرنوشت جامعه بی تفاوت شوند وآنها بتوانند اهداف وامیال خود را پی گیری نمایند.

آنها می خواهند با تضعیف باورها وشست وشوی ذهنها یک لشکر پیاده نظام برای خود درست نموده واز آن استفاده نمایند ودر این موضوع وظیفه دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم بسیار سنگین می باشد تنا با آگاهی بخشی  به مردم پرده از این سیاست مزورآنه آنها بردارند و مانع تحقق اهدافشان شوند.

گزارش جلسه نقد فيلم با موضوع شبکه هاي ماهواره اي وسبک زندگي گزارش جلسه نقد فيلم با موضوع شبکه هاي ماهواره اي وسبک زندگي گزارش جلسه نقد فيلم با موضوع شبکه هاي ماهواره اي وسبک زندگي