شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم افتتاحیه سومین دور طرح ضیافت اندیشه دانشجویی

مراسم افتتاحیه سومین دور طرح ضیافت اندیشه با حضور حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه ایلام،مهندس اعلایی استاندار ایلام،مدیران وروسای سازمانهای استان،دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه،حجت الاسلام والمسلمین صفرلکی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری،حجت الاسلام هاشمی معاون نهادنمایندگی،معاونین دانشگاه،روسای دانشکده ها وجمع زیادی از دانشجویان عصر روز یک شنبه 1/5/91در محل سالن آیت اله حیدری برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صفرلکی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان وخیرمقدم به میهمانان وحاضرین در مراسم گفت:نهادنماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با نیاز سنجی وکار کارشناسی در سال 1389طرح عظیم ضیافت اندیشه را طراحی واجرا نمود که در سال گذشته وامسال سعی شده است مشکلات طرح برطرف وکیفیت آن ارتقاء یابدوبدین لحاظ سال گذشته طرح ضیافت اندیشه برای اساتید دانشگاهها هم برگزار گردید که مورد استقبال گسترده قرار گرفت.

وی افزود:طبق نظر اساتید ودانشجویان شرکت کننده طرح موفق بوده است وهرچند ایراداتی دارد اما سعی شده است نقاط ضعف بر طرف گردد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه از اساتید وعوامل اجرایی طرح وهمچنین از جناب آقای مهندس اعلایی استاندار محترم ایلام به خاطر کمکهای مالی واز جناب آقای دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه به خاط مساعدت وپی گیریهای لازم تشکر کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین لطفی نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه ایلام باتبریک آغاز ماه مبارک رمضان گفت:اگر انسان برای قرب الهی در ماه رمضان، عبادت انجام دهدقطعا یک تحول تمام عیار در وجود او شکل خواهد گرفت که این امر انسان را به کمال خواهد رساند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در باره معنا وماهیت رمضان اظهار داشت:معنای رمضان نفس را در فشار وریاضت قرار دادن می باشد وخداوند متعال در راین ماه همه وسایل را فراهم ساخته است تا انسان بتواند ره صد ساله را یک شبه بپیماید.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی شرط این تحول بزرگ را اخلاص دانست وگفت:اگر انسان اخلاص پیدا کندومخلص شودهیچ زمینه ای دراو برای القائات شیطانی وجود نخواهد داشت وبنا به گفته امام صادق(ع)قلب انسان حرم خدا می شودونامحرمان دیگر در این دل راه پیدا نمی کنندوبرای همین اخلاص را باید با توکل برخداونددر ماه رمضان به دست بیاوریم تا از شر شیطان وووسوسه های نفسانی در امان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی درادامه با اشاره به ادعیه ماه مبارک رمضان گفت:ادعیه ماه مبارک رمضان  که از ائمه اطهار(علیهم السلام) بر جای مانده است علیرغم کوتاهی از محتوی ومضمون عالی برخوردار هستند وبرای همین با خواندن وذکر آنها معنویت در انسان افزایش پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه ایلام در ادامه به بیان اهمیت وجایگاه فکر واندیشه در ماه رمضان پرداخت واظهار داشت:بهترین دستاورد ماه مبارک رمضان فکر واندیشه است وانسان باید از خود بپرسد که چه تکالیفی برعهده داردواز کجا آمده وبه کجا خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین افزود:روزه داران با تدبر در آیات قرآن وروایات می توانند به این حقایق دست پیدا نمایندووزمانی که این حقایق را دریافتندبیدار شده ودرپی چاره ورهایی از خواب غفلت خواهند بودوبرای همین  ماه رمضان ماه تنبع از غفلتهای ماندگار است که نسبت به آنها بی توجه می باشیم .

در ادامه مهندس اعلایی استاندار ایلام در سخنانی کوتاه به بیان اهمیت وجایگاه ضیافت الهی پرداخت ودر باره آداب مهمانی خدا گفت:از اصول مهم ضیافت الهی موضوع استقبال وبدرقه می باشد که خداوند از آغاز ماه رجب به پیشواز مومنان می آید وبرای همین روزه داران از آغاز ماه رجب خود را مهیای ورود به ماه رمضان می نمایند.

وی افزود:مومنین در ماه شعیان با استغفارخودرا پاک می کنند تا قدم در ماه رمضان بگذارند.

مهندس اعلایی در باره بدرقه ماه رمضان گفت:بدرقه ماه رمضان عید فطر است وخدا در این روز مومنین را بدرقه می کند در حالی که گناهان آنهارا بخشیده است.

مهندس اعلایی افزود:شب قدر قله ماه رمضان است ودرراین شب بهترین اعمال طلب علم است وبا کسب علم است که ما می توانیم به خداوندمعرفت پیدا کنیم واین مساله جایگاه علم در اسلام را تبیین می نماید.

برگزاري مراسم افتتاحيه سومين دور طرح ضيافت انديشه دانشجويي برگزاري مراسم افتتاحيه سومين دور طرح ضيافت انديشه دانشجويي برگزاري مراسم افتتاحيه سومين دور طرح ضيافت انديشه دانشجويي برگزاري مراسم افتتاحيه سومين دور طرح ضيافت انديشه دانشجويي